تبلیغات چین در فیسبوک برای خوب جلوه‌ دادن بازداشتگاه‌های مسلمانان
کد خبر: 3836537
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶

تبلیغات چین در فیسبوک برای خوب جلوه‌ دادن بازداشتگاه‌های مسلمانان

گروه بین‌الملل ــ دولت چین در چند روز اخیر تبلیغاتی را بر روی فیسبوک قرار داده است که اوضاع مسلمانان در اردوگاه‌های ایالت سین‌کیانگ را خوب و آنها را در حال آموزش و تفریح نشان می‌دهد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازفید نیوز؛ رسانه‌های دولتی چین با گسترش دامنه تبلیغات خود به خارج از این کشور آگهی‌هایی را در فیسبوک منتشر کرده‌اند تا گزارش‌های نهادهای بین‌المللی درباره نقض حقوق بشر را در اردوگاه‌های بازداشت مسلمانان ایالت سین کیانگ نادرست جلوه دهند. 

در روزهای اخیر سه آگهی در فیسبوک منتشر شده است که در آن داستان موفقیت افراد بازداشتی در این اردوگاه‌ها روایت و ادعا شده که این مراکز قصد دخالت در عقاید و آداب دینی افراد را ندارند.

در یکی از آن‌ها ادعا شده که اگر این مراکز زودتر تأسیس می‌شد حملات خشونت‌بار کمتری (از جانب مسلمانان) رخ می‌داد. همچنین یک ویدئوی دیگر در فیسبوک منتشر شده که در زیرنویس آن آمده است: کارآموزان مرکز سین‌کیانگ با امید به آینده فارغ‌التحصیل می‌شوند. در این ویدئو افراد بازداشتی مهارت‌های خود را در صحافی کتاب یا پخت نان نشان می‌دهند. همچنین تصاویری از مسلمانان اویغور در کلاس درس و در حال بازی پینگ‌پنگ نشان شده است.

از سوی دیگر توئیتر روز دوشنبه اعلام کرد: دیگر آگهی‌های ارسالی از سوی شرکت‌های رسانه‌ای دولتی چین را بدون نظارت تیم مستقل ارزیابی خود منتشر نخواهد کرد.

از سال 2017 بیش از یک میلیون مسلمان از اقلیت اویغور و دیگر اقلیت‌های مسلمان در ایالت سین کیانگ در شمال غرب چین در بازداشتگاه‌هایی که دولت چین آنها را مراکز کارآموزی می‌خواند در شرایط بسیار ناگواری نگهداری می‌شوند. همچنین، سازمان‌های بین‌المللی بارها از رفتارهای غیرانسانی دولت چین نسبت به اقلیت مسلمان این کشور انتقاد کرده‌اند.
 
انتهای پیام
captcha