لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت را تصویب کنید
کد خبر: 3836118
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
ابتکار:

لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت را تصویب کنید

گروه جامعه ــ معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ضمن قدردانی از فعالیت‌های مددکاران اورژانس اجتماعی خطاب به رئیس قوه قضائیه گفت: لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت را تصویب کنید تا یک لایحه قوی در شأن کشورمان در این زمینه داشته باشیم.

به گزارش ایکنا؛ معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، امروز دوشنبه 28 مردادماه، در مراسم تجلیل از کارشناسان اورژانس اجتماعی در واکنش به صحبت قبادی‌دانا، رئیس سازمان بهزیستی، که گفت حتی شب‌ها خواب مسائل و مشکلات اورژانس اجتماعی را می‌بیند، گفت: مدیریتی الهام‌بخش است که در آن دل هم پای کار باشد.

اگر غدیری فکر کنیم باید تفکر ما تمدن‌ساز باشد

وی که از ابتدای فعالیت خود به عنوان معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از فعالیت‌ها و گسترش مراکز اورژانس اجتماعی در کشور حمایت کرده است، در ادامه گفت: اگر غدیری فکر کنیم باید تفکر ما تمدن‌ساز باشد و امروز بیش از هر زمان دیگری به تفکر غدیری نیاز داریم.

ابتکار به وجود مشکلات اجتماعی در همه کشورها حتی کشورهایی که از نظر شاخص‌های اقتصادی شرایط خوبی دارند نیز اشاره کرد و گفت: مسائل و مشکلات اجتماعی در برخی از کشورها موجب شده است فردی به عنوان وزیر تنهایی تعیین کنند. گستردگی آسیب‌های اجتماعی در جهان امروز بیش از گذشته نشان می‌دهد که ما نیاز به قطب‌نمایی داریم که الهام‌بخش مسیر و راه باشد. اگر کارکرد غدیر را به خوبی تبیین و آن را با مقتضیات زمان درک کنیم، غدیر می‌تواند قطب‌نما باشد.

وی با تأکید بر اینکه غدیر متعلق به گذشته نیست، گفت: کارکرد دین کاردی به روز است و غدیری که نتواند درد جامعه امروز جامعه ما را حل کند، غدیر نیست. غدیر می‌تواند راهبردی برای جامعه جهانی امروز باشد که به شدت از سرگشتگی و آسیب رنج می‌برد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: کشور اکنون درگیر جنگ اقتصادی و روانی تمام عیاری است که آسیب‌های این جنگ در مسائل اجتماعی نمود دارد مگر اینکه ساز و کار اجتماعی و فرهنگی قوی برای مقابله با این آسیب داشته باشیم.

حمایت از مداخلات اجتماعی اورژانس اجتماعی

وی با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای اصلی معاونت امور زنان حمایت از مداخلات اجتماعی اورژانس اجتماعی است، گفت: از 40 مرکز اورژانس اجتماعی در مناطق مختلف کشور بازدید کردم و با مسائل و مشکلات مربوط به این حوزه آشنا شدم. ارزیابی ما این است که یکی از مؤثرترین راهکارها برای کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی به دلیل سرعت بالا و نیروهای دلسوز، اورژانس اجتماعی است.

ابتکار در ادامه به فعالیت‌های معاونت امور زنان که هم‌راستا با فعالیت‌های اورژانس اجتماعی است، اشاره و اظهار کرد: طرح ارتقای تاب‌آوری اجتماعی در سراسر کشور در حال اجراست و همه استان‌ها نقشه تاب‌آوری در استان خود را تهیه کرده‌اند. همچنین طرح ملی گفت‌و‌گوی خانواده در حال اجراست که هر دو طرح را می‌توان با تعامل و همکاری با بهزیستی اجرا کرد.

پیش از دانش‌آموز رتبه اول کنکور به یک انسان نیاز داریم

وی تأکید کرد: قبل از اینکه به یک دانش‌آموز رتبه اول کنکور نیاز داشته باشیم به یک انسان نیاز داریم پس لازم است مهارت‌های تعامل، نقد، نقد‌پذیری، ارتباط مؤثر و ... در مدارس تدریس شود.

مهلت تمام شده است؛ لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت را تصویب کنید تا یک لایحه قوی در شأن کشورمان در این زمینه داشته باشیم

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری یکی از مسائل مهم در خصوص اورژانس اجتماعی را شناساندن فعالیت‌های اورژانس اجتماعی به مردم بیان کرد و گفت: شناساندن فعالیت‌های اورژانس جنبه پیشگیرانه هم دارد. فردی که می‌خواهد کودک آزاری، همسرآزاری، معلول آزاری و ... انجام دهد اگر با فعالیت‌های این مرکز آشنایی داشته باشد متوجه می‌شود که اقدامش چه عواقبی خواهد داشت.

وی در ادامه به وضعیت لایحه حمایت از کودکان اشاره کرد و گفت: 10 سال بود که این لایحه در مجلس متوقف مانده بود اما دوباره آن را به جریان انداختیم و لایحه در صحن مجلس بررسی و تصویب شد و به شورای نگهبان رفت، شورای نگهبان ایراداتی به آن وارد کرد که اصلاح شد اما دوباره بر این لایحه ایراداتی وارد شده است.

هر چه سریع‌تر لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را تصویب کنید

وی از تمام مسئولان و قانون‌گذاران در این حوزه خواست هرچه سریع‌تر لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را تصویب کنند تا بازدارندگی جدی در مقابل خشونت علیه کودکان ایجاد شود و افزود: در این قانون به جایگاه اورژانس اجتماعی به خوبی پرداخته شده است.

ابتکار به لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت نیز اشاره کرد و گفت: این لایحه مدتی است که به قوه قضاییه ارجاع داده شده و ما نشست‌های خوبی با بخش‌های مختلف این قوه داشته‌ایم؛ نظرات و اصلاحات خوبی نیز بر این لایحه اعمال شده است و آیت‌الله رئیسی در خصوص این لایحه به ما قول داده‌اند که امیدواریم در حداقل فرصت لایحه ارائه شود.

وی خطاب به رئیس قوه قضاییه گفت: مهلت تمام شده است؛ لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت را تصویب کنید تا یک لایحه قوی در شأن کشورمان در این زمینه داشته باشیم.

معاون امور زنان در پایان با تأکید بر اینکه نگاه اخلاقی، قرآنی و غدیری کمک می‌کند با مشکلات مواجهه صحیح  داشته باشیم، گفت: باید در خصوص آسیب‌ها کار کنیم. موضوع سالمندی نیز از مسائل مهم جامعه ماست که باید برای داشتن سالمندی خوب و نقش‌آفرینی سالمندان در جامعه پیوندهای خانوادگی را تقویت کنیم.

انتهای پیام

captcha