وضعیت سلامت تهرانی‌ها مطلوب نیست/ تلاش برای تغییر سبک زندگی در پایتخت
کد خبر: 3836080
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
حناچی:

وضعیت سلامت تهرانی‌ها مطلوب نیست/ تلاش برای تغییر سبک زندگی در پایتخت

گروه سلامت ــ شهردار تهران در حاشیه مراسم افتتاح کلینیک فوق تخصصی انکولوژی و خون مرکز بهداشتی درمانی منطقه شش از وضعیت سلامت شهروندان تهرانی ابراز نگرانی کرد.

وضعیت سلامت تهرانی‌ها مطلوب نیست/تلاش می‌کنیم سبک زندگی در پایتخت را تغییر دهیمبه گزارش ایکنا، به نقل از شهرنوشت؛ پیروز حناچی که صبح امروز، 28 مردادماه، در آستانه روز پزشک مسیر میدان توحید تا میدان ولی‌عصر(عج) را به منظور افتتاح کلینیک فوق تخصصی انکولوژی و خون مرکز بهداشتی درمانی منطقه شش رکاب‌زنی کرد.
 
وی ضمن تبریک عید غدیر گفت: یکی از اهداف ما تلاش برای تغییر سبک زندگی در تهران است؛ به هر صورت آمار‌ها نشان می‌دهد وضعیت سلامت مردم تهران خوب نیست و این مشکل ناشی از کم تحرکی همشهری‌های ماست.

شهردار تهران ادامه داد: استفاده از دوچرخه می‌تواند تحرک مردم را بیشتر کند، در عین حال هر دوچرخه می‌تواند یک خودرو از خیابان‌های تهران کم کند. با این کار هم آلودگی تهران و هم ترافیک کمتر می‌‎شود.

وی در پاسخ به این سوال که شهرداری برای بازسازی بیمارستان‌های فرسوده چه می‌کند، گفت: بیشتر تلاش‌ها در این زمینه توسط خیران انجام می‌شود، اما شهرداری تهران هم نهایت تلاش خود را برای حمایت از این امر انجام می‌دهد و برخی بیمارستان‌های قدیمی تهران به همین شکل نوسازی شده‌اند.

حناچی درباره رواج فرهنگ دوچرخه‌سواری نیز بیان کرد: مسیر‌های دوچرخه سواری در حال توسعه هستند و هم اکنون در خیابان‌های طالقانی، بلوار کشاورز، کریم‌خان و خیابان حافظ این مسیر‌ها در حال تکمیل هستند.

شهردار تهران درباره انتشار تصاویری که حاوی صحنه‌های آزار سگ در یکی از مراکز نگهداری سگ‌های بدون صاحب بود، گفت: تصاویری که پخش شده مربوط به سال ۹۶ است؛ سیاست ما احترام گذاشتن به همه مخلوقات خداوند است و من این موضوع را بررسی کرده‌ام. پیمانکاری که در این زمینه فعال بوده است خلع شده و به همکاران خود اعلام کرده‌ایم که چنین مواردی دیگر نباید تکرار شود و جهت‌گیری شهرداری تهران نیز این نیست.

حناچی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر واگذاری ۱۱ مرکز بهاران به بهزیستی براساس توافق بیان کرد: این واگذاری باید با مجوز شورای شهر باشد چرا که قانون چنین الزامی در نظر گرفته است.

انتهای پیام
captcha