ترویج فرهنگ قرآنی محور فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی باشد
کد خبر: 3835527
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی تهران:

ترویج فرهنگ قرآنی محور فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی باشد

گروه جامعه ــ مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: هیئت‌های که به طور خاص در ترویج فرهنگ قرآنی و دینی مؤثر هستند تمدید مجوز خواهند داشت.

علی اصغر سهرابی، مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان تهران در گفت‌وگو با ایکنا با بیان اینکه تاکنون ۱۲ هزار هیئت مذهبی در استان تهران ثبت شده است، گفت: با وجود نظارت‌ها بسیاری از این هیئات مذهبی بدون مجوز فعالیت دارند و باید با توجه به برخی تخلفاتی که گزارش می‌شود در فرایند تمدید مجوزها دقت بیشتری صورت گیرد.

وی تصریح کرد: حجم هیئت‌ها زیاد و امکان دقت با توجه به تعداد آنها کم است اما بازرسان ما که متشکل از نیروهای مردمی هستند کار نظارت هیئت را در ایام محرم بر عهده دارند.


وی تأکید کرد: تمام تلاش ما این است که هیئتی که در فضای دینی و ترویج فرهنگ صحیح دینی و قرآنی مؤثر هستند صرفا فعالیت داشته باشند. برخی هیئت‌ها متصل به فرقه‌ها و جریان‌های خاصی هستند و در این زمینه با همکاری نیروهای قضایی و انتظامی و بازرسی‌های سازمان تبلیغات از فعالیتشان جلوگیری می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی استان تهران با تأکید بر ترویج آموزه‌های دینی و قرآنی از سوی هیئت‌ها در برپایی مراسم ویژه ماه محرم گفت: ایجاد وحدت و مبارزه با ظلم و فساد بزرگ‌ترین درس امام حسین(ع) برای ماست و برپاکنندگان مراسم عزاداری ایشان باید خود وحدت و آرمان امام حسین(ع) را به تصویر بکشند و از رقابت‌های ناسالم بپرهیزند.

سهرابی همچنین از تغییر رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان پردیس خبر داد و افزود: به زودی مدیر یکی از حوزه‌های علمیه استان به عنوان رئیس جدید سازمان تبلیغات شهرستان پردیس معارفه خواهد شد.

انتهای پیام

captcha