شاخص اهدای مستمر خون در البرز به ۵۰ درصد رسید
کد خبر: 3835475
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲

شاخص اهدای مستمر خون در البرز به ۵۰ درصد رسید

گروه اجتماعی ــ مدیرکل انتقال خون البرز گفت: شاخص اهدای مستمر خون در این استان ۵۰ درصد است که نسبت به سال گذشته یک درصد رشد داشته است.

شاخص اهدای مستمر خون در البرز به 50 درصد رسید

به گزارش ایکنا از البرز، محمد مهدی‌زاده، مدیرکل انتقال خون البرز امروز، 26 مردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: امسال 28 هزار نفر برای اهدای خون به مراکز خون‌گیری مراجعه کردند که از این تعداد 23 هزار و 200 نفر خون اهدا کردند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت البرز از لحاظ ذخیره خونی بسیار مناسب است و هفت روز ذخیره خونی داریم، افزود: البته شاخص اهدای خون در البرز به دلیل خوابگاهی بودن استان نسبت به برخی استان‌ها پایین‌تر است که رسانه‌ها باید با اطلاع‌رسانی به شهروندان البرزی باید آن‌ها را تشویق کنند که نسبت به اهدای خون در این استان اقدام کنند.

مدیرکل انتقال خون البرز در ادامه به وضعیت ذخیره پلاسمای خون البرز اشاره کرد و افزود: امسال 10 هزار واحد پلاسمای مازاد نیاز به شرکت های پالایشگر ارسال کردیم، ارسال این میزان پلاسمای مازاد بر مصرف با هدف تولید محصول فرآوری آلبونین، فاکتور هشت و نه و ... برای مصرف بیماران سوختگی، سرطانی و ... انجام می‌شود.

مهدی‌زاده همچنین از شاخص اهدای مستمر خون در البرز سخن به میان آورد و گفت: شاخص اهدای مستمر خون در این استان 50 درصد است که نسبت به سال گذشته یک درصد رشد داشته است.

مدیرکل انتقال خون البرز در ادامه به مشارکت 4 درصدی بانوان در اهدای خون اشاره کرد وگفت: میزان مشارکت بانوان در اهدای خون نسبت به جمعیت آن‌ها بسیار کم است که باورهای غلط از قبیل ابتلا به کم خونی باعث شده بانوان نسبت به اهدای خون علاقه کمتری نشان دهند.

وی همچنین به روند آزمایش برای تایید سلامت خون‌های اهدایی اشاره کرد و افزود: آزمایش در حوزه ابتلا به بیماری‌های هپاتیت B و c، HIV، سفلیس و HTlVانجام می‌شود که پس از انجام آزمایشات و تایید سلامت، خون‌ها به مراکز ذخیره منتقل می‌شوند.

مدیرکل انتقال خون البرز اظهار کرد: امسال 23 درصد اهداکنندگان خون پس از آزمایشات مذکور معاف موقت یا دائم شدند.

مهدی‌زاده در پایان گفت: با توجه به اینکه سقف اهدای خون تا سن 60 سالگی است باید با فرهنگسازی مردم را به اهدای خون تشویق کنیم تا با این کار خداپسندانه بتوانند گامی در راه نجات زندگی افراد نیازمند به دریافت خون بردارند.
انتهای پیام

captcha