عید غدیر فرصت تبیین جایگاه ولایت/ خطبه‌خوانی در مساجد فراموش نشود
کد خبر: 3834886
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵

عید غدیر فرصت تبیین جایگاه ولایت/ خطبه‌خوانی در مساجد فراموش نشود

گروه اجتماعی ــ امام‌جمعه کرج عید غدیر را فرصتی مناسب برای تبیین جایگاه ولایت دانست و گفت: برای آشنایی با محتوای خطبه غدیر مناسب است که در مساجد به خطبه‌خوانی در روزها و شب‌های متوالی پرداخته شود.

عید غدیر فرصت تبیین جایگاه ولایت/ خطبه‌خوانی در مساجد فراموش نشود

به گزارش ایکنا از البرز آیت‌الله سید‌محمدمهدی حسینی‌همدانی، امام‌جمعه کرج، امروز، 23 مردادماه در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی گرامیداشت دهه امامت و ولایت با بیان اینکه عید ولایت از بزرگ‌ترین اعیاد است، اظهار کرد: مسئله ولایت و امامت اساس کار نظام خلقت است، بنابراین رسول خدا(ص) در روزهای پایانی عمر مأمور به تتمیم امر ولایت شدند.

وی درباره حدیث غدیر بیان کرد: حدیث غدیر حدیثی است که ۱۲۰ هزار شاهد دارد و اساس ولایت را تثبیت می‌کند نه صرفاً ولایت امیرالمؤمنین(ع).

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه به اهمیت بحث مهدویت در غدیر اشاره کرد و گفت: خطبه غدیر در راستای بحث ولایت به موضوع مهدویت هم پرداخته و چندین بار از حضرت مهدی(ع) در این خطبه نام‌ برده شده است که همین امر لزوم پرداختن به رابطه غدیر و مهدویت را قوت می‌بخشد.

حسینی‌همدانی به جهت‌دار شدن برنامه‌ها و مراسم‌ برای بزرگداشت غدیر تأکید کرد و گفت: مسئله غدیر ظاهر و باطنی دارد که اطعام، برگزاری جشن‌ها و آذین‌بندی شهر، از ظواهر این عید بزرگ است که به جد باید به آن پرداخته شود.

وی درباره پرداختن به باطن عید غدیر، افزود: در طول تاریخ اسلام، جامعه انسانی از روش مدیریتی و حاکمیتی اهل‌بیت(ع) محروم بودند. لذا بر محتوای غدیر که مسئله ولایت است در طول سال و در این ایام پرداخت.

امام‌جمعه کرج در ادامه گفت: انواع پیمان‌ها در خطبه غدیر از سوی رسول خدا(ص) از مردم گرفته‌ شده که یکی از آن‌ها رساندن این خطبه، نسل به نسل تا روز قیامت است؛ که البته در این زمان بخش عمده‌ای از آن برعهده آموزش‌ و پرورش است.

این مسئول در ادامه تأکید کرد: ولایت، ولایت مطلقه الهی است که حکومت دینی و اجرای حدود الهی مظهر آن است که از این مطلب نباید غافل شد و باید جلسات تبیینی و تشریحی برای آن برگزار کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در رابطه با طرح‌ها و برنامه‌های دهه ولایت اظهار کرد: همدلی بین مردم، سرمایه اجتماعی است و باید به آن افزوده کرد که در همین راستا، عقد اخوت اتفاق نیکویی است که در روز عید غدیر خوب است واقع شود.

حسینی‌همدانی بر خطبه‌خوانی در دهه ولایت تأکید کرد و گفت: برای آشنایی با محتوای خطبه غدیر مناسب است که در مساجد به خطبه‌خوانی در روزها و شب‌های متوالی پرداخته شود.
انتهای پیام

captcha