بحران کشمیر بر صلح افغانستان اثر می‌گذارد
کد خبر: 3834665
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
سفیر پاکستان در آمریکا:

بحران کشمیر بر صلح افغانستان اثر می‌گذارد

گروه بین‌الملل ــ سفیر اسلام‌آباد در واشنگتن گفت: پاکستان ممکن است اعزام دوباره سربازان را از مرز افغانستان به مرز کشمیر در نظر گیرد؛ تغییراتی که می‌تواند مذاکرات صلح آمریکا با گروه طالبان را دچار مشکل کند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «دید» افغانستان؛ اسد مجید خان، سفیر پاکستان در ایالات متحده آمریکا، اظهار کرد: افزایش تنش بین پاکستان و هند می‌تواند عنصر جدیدی به مذاکرات صلح افغانستان بیفزاید؛ مذاکراتی که در مراحل نهایی قرار دارد.

با این حال، وی همچنین گفت: کشمیر و افغانستان دو مسئله جدا از هم هستند و پاکستان نمی‌خواهد آنها را به هم ربط دهد، زیرا پاکستان امیدوار است مذاکرات بین آمریکا و طالبان موفق شود و اسلام‌آباد از این روند حمایت می‌کند. ما هر کاری که بتوانیم انجام می‌دهیم و به آن ادامه خواهیم داد.

سفیر پاکستان افزود: مسئله کشمیر نمی‌توانست در زمانی بدتر از این پیش آید، زیرا پاکستان به دنبال تقویت کنترل نظامی در مرز با افغانستان است.

وی ادامه داد: در مرز غربی پاکستان دستان ما پُر است. اگر تنش در مرز شرقی افزایش یابد، ما مجبور هستیم نیروها را دوباره به این منطقه اعزام کنیم.

یادآور می‌شود، هند به تازگی وضعیت خودمختاری کشمیر را لغو و آن را با خاک خود ادغام کرده است؛ اقدامی که واکنش پاکستان را به دنبال داشت.

انتهای پیام

captcha