حمایت امام‌جمعه کرج از سریال گاندو/ وظیفه هنرمند بیان حقایق است
کد خبر: 3829672
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲

حمایت امام‌جمعه کرج از سریال گاندو/ وظیفه هنرمند بیان حقایق است

گروه اجتماعی ــ امام‌جمعه کرج ضمن حمایت از سریال گاندو وظیفه هنرمند را بیان حقایق دانست و گفت: کسانی‌که تریبون دارند باید از ارزش‌ها دفاع کنند.

حمایت امام جمعه کرج از سریال گاندو/ وظیفه هنرمند بیان حقایق است

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، امروز، دوم مردادماه در دیدار با عوامل سریال گاندو که در دفتر امام‌جمعه برگزار شد، گاندو را یک کار خوب و ارزشی برشمرد و گفت: عوامل به خوبی در این سریال نقش‌آفرینی کردند؛ برخی افراد به‌دلیل ارزشی بودن محتوای سریال در برابر اینگونه کارها می‌ایستند و چون برخی‌ها ناجوانمردانه هجمه‌هایی وارد کردند لازم دیدم از این کار دفاع کنم.

وی با بیان اینکه هنر کار خدای متعال است، ادامه داد: انواع هنر در قرآن‌کریم مشهود است؛ خداوند در آیه 16 سوره حجر می‌فرماید: «زَیَّنَّاها لِلنَّاظِرِینَ» بدان معنا که آن را براى بینندگان زینت دادیم. این آیه مربوط به هنرهای بصری است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز یکی از مصادیق هنر نمایش در قرآن را آموزش معاد با استفاده از هنر تئاتر دانست و افزود: داستان زنده شدن چهار پرنده‌ که به امر خداوند متعال و به دست حضرت ابراهیم(ع) صورت گرفت، یکی از مصادیق هنر نمایش برای آموزش معاد است که پس از مرگ بدن انسان ها متلاشی می‌شود و در روز قیامت به اذن خداوند متعال یک به یک حاضر می‌شویم.

حسینی‌همدانی بیان کرد: معاد بحث بسیار عمیقی است؛ بیش از یک‌ ششم قرآن کریم به بحث معاد اختصاص دارد اما برخلاف سایر موضوعات به‌ صورت دقیق و کامل روی آن کار نشده است. خداوند با استفاده از هنر نمایش چگونگی دفن مردگان را به انسان آموزش می‌دهد.

امام‌جمعه کرج بیان کرد: بسیاری از معارف بلند دینی و ارزش‌های عمیق الهی را می‌توان در قالب نمایش به مردم آموزش داد و قرآن به این‌گونه آموزش توصیه کرده اما در طول تاریخ با این موضوع سکولار برخورد شده است.

وی ادامه داد: سکولار دین را از هر چیز ضروری، لازم، ارزشمند و اساسی جدا می‌داند؛ سکولار مسائل ضروری مانند سیاسیات، اجتماعیات و این این قبیل را از دین جدا می‌داند و دین را به‌عنوان یک مسأله شخصی تلقی می‌کند.

حسینی‌همدانی با بیان اینکه نامهربانی‌های صورت گرفته به مسأله هنر از عدم پرداخت و تدوین صحیح نشئت گرفته و باید مانند بسیاری از موضوعات دیگر با آن به صورت علمی برخورد می شد، مطرح کرد: این عدم تبیین کامل سبب ایجاد برخی کمبودها شده که هم اکنون مورد سوءاستفاده برخی افراد قرار می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه سکولار با ورود هنر در یک مسئله اساسی و واقعی جامعه یا یک مسأله سیاسی یا فرهنگی خاص و آگاهی بخشی از طریق زبان هنر مخالف است و به آن هجمه وارد می‌کند.

وی اظهار کرد: گاندو به خوبی از ابزار هنر برای بیان حقایق استفاده کرد؛ کسانی که تریبون دارند باید از ارزش‌ها دفاع کنند اما گاهی اوقات افراد اصل موضوع را تشخیص نمی‌دهند و سکوت می‌کنند و برخی هم به دلیل منفعت‌طلبی سکوت می‌کنند.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه گاندو جلوه‌های هنری را به خوبی استفاده کرد و مطالب را به‌ خوبی عرضه کرد، تأکید کرد: هنرمند را مظهر خالقیت خدا می‌دانیم؛ خداوند متعال نوآوری دارد و اگر هنرمند نوآوری نداشته باشد هنرمند نیست لذا باید دائم ذهنتان خلاقیت جدید داشته باشد.

وی با بیان اینکه هنرمندی که سیاسی نباشد هنرمند نیست، عنوان کرد: منظور از سیاست معنای صحیح کلمه است نه سیاسی کاری که بعضی از اشخاص دارند؛ مهمترین شاخصه گاندو صداقت آن است و بنده به‌ عنوان یک شهروند و امام جمعه یک اجتماع از عوامل سریال تشکر می‌کنم.

در پایان این مراسم هدایایی به‌ رسم یادبود از طرف نماینده ولی‌فقیه در استان البرز به عوامل سریال گاندو اهدا شد.
انتهای پیام

captcha