تدوین سامانه‌ای به منظور ساماندهی هیئت‌های مذهبی در قم
کد خبر: 3829562
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی قم خبر داد؛

تدوین سامانه‌ای به منظور ساماندهی هیئت‌های مذهبی در قم

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم از تدوین سامانه‌ای به منظور ساماندهی هیئت‌های مذهبی در قم خبر داد و گفت: باید از ظرفیت دستگاه‌ها برای کمک به هیئت‌های مذهبی استفاده کرد.

به گزارش ایکنا؛ مهر نوشت: حجت‌الاسلام رضا عزت‌زمانی ظهر سه‌شنبه در نشست ستاد شؤن فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار داشت: این ستاد به منظور رفع مشکلات و آسیب‌های هیئت‌ها و مجالس اهل‌بیت (ع) برپا شده است.

وی ادامه داد: قمه‌زنی توسط گروه‌هایی خاص انجام می‌گرفت که این امر از جمله آسیب‌هایی است که با مشارکت مجموعه‌های مختلف به دنبال رفع آن هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تصریح کرد: دغدغه ستاد شؤن فرهنگی کمک به رشد فعالیت‌های فرهنگی استان قم است.

وی اضافه کرد: از جمله فعالیت‌های این ستاد می‌توان به تقویت جریان محتوایی فعالیت‌های مذهبی، ساماندهی برخی ساختارها از جمله مسجد و هیأئت و ارائه الگوهای جدید مورد تأیید شرع برای افزایش نشاط و شادی در میان مردم اشاره کرد.

حجت الاسلام عزت زمانی بیان کرد: نشست‌های مختلف ستاد شؤن فرهنگی به‌منظور برنامه‌ریزی جهت فعالیت‌های هیئت‌ها در ماه محرم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: نظام آموزشی شیوه اجرای کار در مجالس اهل‌بیت (س)، توانمندسازی سخنرانان و فعالان هیئت، معرفی مجموعه‌های نمونه و تشکیل پویش‌های اجتماعی از جمله برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته توسط این ستاد است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم اظهار داشت: باید از ظرفیت دستگاه‌ها برای کمک به هیئت‌های مذهبی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه با توجه به افزایش هزینه‌ها و گرفتارهای اقتصادی مردم امروزه بار سنگینی بر دوش هیئت‌های مذهبی است، افزود: امیدواریم دستگاه‌ها در کاهش گرفتاری‌های اقتصادی تلاش خود را بکار بگیرند.

حجت الاسلام عزت‌زمانی با بیان اینکه سامانه‌ای به منظور ساماندهی هیئت‌های مذهبی تدوین شده است، گفت: فعالیت دانش‌آموزان در زمینه هیئت‌های مذهبی دانش آموزی مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام

captcha