انتشار اسامی برگزیدگان مسابقات قرآن استان تهران در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3829524
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳

انتشار اسامی برگزیدگان مسابقات قرآن استان تهران در صفحات معارفی رسانه‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ انتشار اسامی برگزیدگان چهل و دومین دوره مسابقات قرآن استان تهران از جمله خبرهایی است که بیش از هر خبر دیگری در صفحات معارفی رسانه‌ها تکرار شده است.

انتشار اسامی برگزیدگان مسابقات قرآن استان تهران در صفحات معارفی

به گزارش ایکنا؛ صفحات معارفی رسانه‌ها امروز اول مردادماه از غبارروبی مضجع نورانی امام رضا(ع) تا اختتامیه جشنواره کتابت سوره انسان و انتشار اسامی برگزیدگان مسابقات قرآن استان تهران خبر داده‌اند. در ادامه صفحات معارفی برخی رسانه‌ها را مرور می‌کنیم.
فارس
خبرگزاری فارس در صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی از غبارروبی مضجع نورانی امام رضا(ع) از سوی جمعی از مراجع تقلید خبر داده است. در آستانه ۲۳ ذی‌القعده روز زیارتی مخصوص هشتمین پیشوای شیعیان جهان، امام علی بن موسی الرضا(ع) آیین غبارروبی مضجع شریف رضوی با حضور مراجع عظام تقلید، علمای اعلام و خدام آستان قدس رضوی برگزار شد. این مراسم معنوی با حضور آیات عظام جوادی آملی، سبحانی، مکارم شیرازی، علوی گرگانی، علم‌الهدی و حجت‌الاسلام مروی تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد.
فارس در خبر دیگری از برگزاری اختتامیه جشنواره کتابت سوره انسان در روز چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حسینیه الزهرا(س) خبر داده است. فراخوان جشنواره کتابت سوره مبارکه انسان سال گذشته از سوی مرکز طبع و نشر قرآن کریم اعلام و طی ایام برگزاری بیش از ۱۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
این خبرگزاری در ادامه خبرهای امروز خود پیام تبریک رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به رئیس جدید بنیاد مستضعفان را منتشر کرده است. بر اساس این خبر، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پیامی ضمن تبریک به رئیس جدید بنیاد مستضعفان از آمادگی همه جانبه این سازمان با بنیاد مستضعفان خبر داد.
فارس در خبر دیگر خود از آسان شدن دیدار با تولیت آستان قدس رضوی خبر داده است. بر اساس آنچه در این خبر آمده است، دفتر تولیت آستان قدس رضوی به منظور تسهیل زائران و مجاوران برای ارتباط مستقیم با تولیت آستان، تلفنی جداگانه برای هماهنگی جهت ملاقات حضوری با تولیت آستان اعلام کرد. این اقدام درپی سؤالات متعدد مردم درخصوص نحوه ملاقات حضوری با حجت‌الاسلام مروی انجام شد که عموم زائران و مجاوران امام رضا(ع) تماس با شماره ۰۵۱۳۲۲۲۵۰۳۰ دفتر ارتباطات مردمی تولیت آستان قدس در این زمینه اقدام کنند.
بارگذاری فایل صوتی تلاوت ترتیل صفحه ۹۶ قرآن کریم شامل آیات ۱۰۶ تا ۱۱۳ سوره مبارکه نساء با صدای مرحوم محمد صدیق منشاوی از دیگر مطالب منتشر شده در صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی این خبرگزاری در روز اول مردادماه است.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم در یکی از خبرهای امروز خود به معرفی برنامه سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان در ایام زیارتی امام رضا(ع) پرداخته است. در این خبر آمده است:‌ «حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان استاد برجسته حوزه علمیه و از واعظان مطرح و پرمخاطب کشور از فردا چهارشنبه 2 مرداد به مدت 10 شب برنامه سخنرانی در بارگاه حضرت امام رضا(ع) را دارد. علاقه‌مندان می‌توانند ساعت 18 به حسینیه همدانی‌های شهر مشهد واقع در خیابان امام رضا(ع)، کوچه 2 (کربلا) و بعد از نماز مغرب و عشاء به صحن جامع رضوی مراجعه کنند».
این خبرگزاری همچنین به معرفی برگزیدگان مسابقات قرآن استان تهران پرداخته و در ادامه نیز حکم شرعی تتوی آرایشی بانوان را منتشر کرده است. در بخشی از این خبر می‌خوانیم: «تتو انواعی دارد که شامل تتوی ابرو و چشم است. تتوی ابرو نیز کاربردی درمانی برای افرادی که به دلایل مختلف ابروی خویش را از دست داده‌اند یا دچار نقص مادرزادی هستند، محسوب می‌شود و از بارزترین نمونه‌های آن می‌توان به بیمارانی اشاره کرد که بر اثر «شیمی درمانی» ابروی خود را از دست داده‌اند. تتوی چشم نیز برای رفع نقص‌هایی چون افتادگی چشم، افتادگی پلک ، آسیب و جراحت و ... به کار می‌رود. بر این اساس گاهی این عمل می‌تواند مزیت‌هایی داشته باشد. اما از جهت فقهی رهبر معظم انقلاب طی استفئاتی فرمودند: «مانع ندارد، و اگر در نظر عرف زینت محسوب مى‌شود باید از نامحرم بپوشانند. آیت‌الله مکارم شیرازی در پاسخ به این سؤال که: «برخى از بانوان نسبت به ابرو یا دور لب، عملیّات تتو انجام مى‌دهند، (پر رنگ کردن دور ابرو و لب با خال کوبى که طبعاً زینت تلقّى مى‌شود و گاه پوشاندن آن نیز مقدور نیست»، می‌نویسد: «این کار در صورتى که آرایش تند محسوب نشود و منشأ فسادى نگردد جایز است؛ و در هر حال براى وضو و غسل اشکالى ندارد، زیرا چیزى نیست که روى پوست را بپوشاند. و اگر روی پوست باشد، باید در صورت امکان به هنگام غسل و وضو برطرف شود».
رونمایی از کتاب «نظریه اسلامی رشد انسان» نوشته جمیله علم الهدی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی یکی دیگر از خبرهای منتشر شده در خبرگزاری تسنیم است. این مراسم با حضور حجت‌الاسلام سیدسعیدرضا عاملی؛ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه؛ معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، سید حسن صدوق؛ رییس دانشگاه شهید بهشتی، جمیله علم‌الهدی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و دیگر اندیشمندان و دانشگاهیان برگزار شد. این کتاب یک تجربه عینی از تولید علم دینی و تجربه تازه از تفسیر قرآن است که مبنایی متفاوت برای محققان حوزه روانشناسی و علوم تربیتی محسوب می‌شود. در این کتاب به روانشناسی، تعلیم و تربیت و بازتاب فلسفه و کلام اسلامی در روانشناسی پرداخته شده است.
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر امروز با انتشار دو خبر به روزرسانی شده که یکی از آنها مربوط به برگزاری جلسه شورای راهبری فعالیت‌های قرآنی اربعین است. بحث و بررسی و تبادل نظر پیرامون استفاده از ظرفیت‌های کم نظیر قرآنی اربعین، همچنین تصمیم‌گیری در خصوص فراخوان ثبت نام و دعوت از قاریان و گروه‌های تواشیح علاقه‌مند به حضور تبلیغی در موسم اربعین، شرایط و نحوه ثبت نام، مهم‌ترین دستور این جلسه بوده است که خبرگزاری مهر به آنها اشاره کرده است.
مسابقات سراسری قرآن استان تهران با رقابت حافظان کل و قاریان شامگاه دیروز ۳۱ تیرماه در مجتمع درالقرآن حکیمیه برگزار شد و برترین‌های هر رشته معرفی شدند.
انتشار اسامی برگزیدگان مسابقات قرآن استان تهران در بخش آقایان یکی دیگر از خبرهای این خبرگزاری است که در آن آمده است: ‌«برگزیدگان رشته حفظ کل قرآن تهران محمود نوروزی، علیرضا بهزادفر، جواد دفانی، علی مستشاری راد، مجتبی علیرضالو می‌باشد. همچنین در رشته قرائت محسن قاسمی به عنوان نفر اول این رقابت‌ها معرفی شد. آقایان مسعود موحدی‌راد و وحید خزایی به عنوان نفرات دوم و سوم معرفی شدند، همچنین حسن حکیمی، مسعود نوری و حبیب صداقت عناوین بعدی را به خود اختصاص دادند».
ایرنا
خبرگزاری جمهوری اسلامی در صفحه قرآن و معارف گفت‌وگویی با حجت‌الاسلام «غلامرضا رئیسیان»، رئیس دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد انجام داده است. رئیسیان در این گفت‌وگو با اشاره به فعالیت‌های گروه آموزشی ادیان و عرفان تطبیقی در دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرده است: «دانشکده الهیات این دانشگاه در حوزه‌های مختلف اخلاقی و عقیدتی می‌تواند نقش آفرین باشد، به همین دلیل با توجه به شبهاتی که از طریق عرفان‌های نوظهور پیدا شده، پایان نامه‌هایی در زمینه بررسی آرا و نظرات مطرح شده و پاسخ گویی به شبهات توسط دانشجویان با راهنمایی استادان نوشته شده است».
ایرنا در خبر دیگری صحبت‌های آیت‌الله «محسن اراکی»، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در آیین معرفی «درس‌نامه غنا و موسیقی متن درس خارج فقه مکاسب محرّمه رهبر معظم انقلاب» را منتشر کرده است. دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بخشی از صحبت‌های خود در این آیین که در مرکز تخصصی فقهی ولی امر در قم برگزار شده با بیان اینکه برخی آهنگ‌ها موجب تحریک تقوا و معنویت و برخی تحریک رذایل است، اظهار کرده است:‌ «علما بر اساس روایات، ضوابطی برای این ۲ نوع آهنگ تبیین کرده‌اند که یکی از مهم‌ترین این کارها، درس‌نامه غنا و موسیقی درس خارج رهبر معظم انقلاب است».
ایسنا
خبرگزاری دانشجویان ایران در صفحه دین و اندیشه طی گفت‌وگویی که با مدیر کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب انجام داده است از وجود 105 هزار جلد کتاب تخصصی در این کتابخانه خبر داده است. «مهدی شجاعی» در بخشی از صحبت‌های خود در این گفت‌وگو با بیان اینکه سرمایه گذاری در اصول کتابداری نباید سرمایه گذاری در یک زمین شوره‌زار باشد، تاکید کرده است: «هر کتابی که بخواهد سازمان دهی شود، باید ۶۰ تا ۷۰ فیلد پر شود تا یک رکورد بشود؛ محققینی که کتاب های خود را در این مجموعه جستجو کرده و آن را پیدا نکنند، سیستم به صورت خودکار این محققین را به کتابخانه های دیگری همچون کتابخانه تربیت مدرس، دانشگاه الزهرا(س) و دانشگاه مفید معرفی می کند».
ایسنا همچنین از 40 ساله شدن نمازجمعه شهر ورامین خبر داده است و با ارائه آماری از تعداد نمازجمعه‌های این شهرستان گفت‌وگویی با حجت الاسلام «سیدمحسن محمودی» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران انجام داده است.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان امروز با انتشار یک مطلب معارفی به روزرسانی شده است. این مطلب چیزی جز حدیثی از امام علی (ع) درباره آثار انصاف داشتن بر روابط اجتماعی نیست.
میزان
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان تنها مطلب معارفی امروز خود را به جدیدترین استفتائات که از سوی دفتر مقام معظم رهبری منتشر شده اختصاص داده است. «استفاده نیروهای امدادی از کمک‌‌‌های مردمی»، «کیفیت خواندن نماز در تنگی وقت»، «وضو گرفتن با آب گل‌‌آلود»،‌ «نجات جان غیرهمجنس» و ... از جمله استفتائاتی است که پاسخ‌های آن در این مطلب خبری اعلام شده است.
یادآور می‌شود خبرگزاری ایبنا نیز تا زمان تنظیم این گزارش (ساعت 14)صفحه دین را به روزرسانی نکرده است.

انتهای پیام 

captcha