ایران حافظ امنیت خلیج فارس است/ نیازی به تشکیل ائتلاف نیست
کد خبر: 3829426
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳
جهانگیری:

ایران حافظ امنیت خلیج فارس است/ نیازی به تشکیل ائتلاف نیست

گروه سیاست و اقتصاد ــ معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه ایران در طول تاریخ حافظ امنیت منطقه و خلیج فارس بوده است، افزود: برای تأمین امنیت منطقه نیاز به تشکیل ائتلاف نیست. کسانی که به دنبال ائتلاف هستند هرگاه از مناطق خود خارج شده‌اند جز دامن زدن به ناامنی دستاورد دیگری به همراه نیاورده‌اند.

ایران امنیت منطقه و خلیج فارس را حفظ می‌کند/ نیازی به تشکیل ائتلاف نیست

به گزارش ایکنا از البرز، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، امروز، یکم مردادماه، در حاشیه بازدید از مزرعه ماهی‌سرای کرج و نمایشگاه دستاوردهای عشایری و کشاورزی استان البرز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ملت ایران در تمدن جهانی نقش تعیین‌کننده‌ای دارند و این موضوع قابل تردید نیست.

وی گفت: مردم ایران همیشه با تمام وجود از عزت خود حفاظت کرده‌اند، ملت ایران اهل منطق و گفت‌وگوست و در حل بحران‌های جدی هیچگاه به زور متوسل نشده است.

معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: راهکارهایی که ایران برای اداره دنیا پیشنهاد می‌دهد نیز استفاده از گفت‌وگو و منطق است زیرا پیچیده‌ترین گره‌ها و بحران‌های دنیا را می‌توان از طریق گفت‌وگو حل و فصل کرد و اینکه هر کس زور بیشتری داشته باشد تصور کند منطق قوی‌تری دارد تصوری نادرست است.

جهانگیری با تأکید بر اینکه منطق باید بر سر میز مذاکره رقم بخورد، گفت: اینکه 6 کشور قدرتمند دنیا با ایران مذاکره کنند و به تفاهم برسند به معنی آن است که ایران توانسته منطق و استدلال خود را در میز مذاکره به اثبات برساند. اینکه بعد از مذاکره کشوری احساس کند کلاه سرش رفته و با استفاده از زور به یک ملت فشار وارد کند کاری غیرعقلانی و غیرمنطقی است.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه در ارتباط با ایران، گفت: اتفاقات اخیر این پیام را به دنیا منتقل کرد که با منطق، گفت‌وگو، استدلال و ادب می‌توان با ایران تعامل و مسائل را حل و فصل کرد و اگر از بخواهند از مسیر دیگری با ایران وارد مذاکره شوند حتماً بازنده خواهند بود.

جهانگیری با بیان اینکه ایران در طول تاریخ حافظ امنیت منطقه و خلیج فارس بوده است، افزود: برای تأمین امنیت منطقه نیاز به تشکیل ائتلاف نیست. کسانی که به دنبال ائتلاف هستند هرگاه از مناطق خود خارج شده‌اند جز دامن زدن به ناامنی دستاورد دیگری به همراه نیاورده‌اند.

وی در پایان گفت: امنیت منطقه را ایران با کمک کشورهای منطقه می‌تواند تأمین کند و برای اینکه همه از امنیت منطقه مطمئن باشند و همه بتوانند از منطقه‌ای امن استفاده کنند راهی جز این نیست که فشارها از ایران برداشته شود.
انتهای پیام

captcha