شرک خفی؛ آفت جامعه امروز
کد خبر: 3828024
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵

شرک خفی؛ آفت جامعه امروز

گروه فرهنگی ـــ مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد با بیان اینکه آفت جامعه امروز، شرک خفی است، گفت: ما از همه چیز سخن می‌گوییم، ولی خداوند را فراموش می‌کنیم.

شرک خفی؛ آفت جامعه امروز

به گزارش ایکنا از البرز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی خسروی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد با حضور در همایش عفاف و حجاب که 26 تیرماه به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در سالن سیروس صابر برگزار شد، اظهار کرد: دو کلمه عفاف و حجاب در کنار یکدیگر موضوع مهمی را به ذهن متبادر می‌کنند. حجاب رو بنا و عفاف زیربنا است، عفت و حیا خصلت درونی را نشان می‌دهد و اگر عفت و حیا نبود، حجاب معنی نداشت.
وی با طرح این پرسش که عفت بهتر است یا حجاب، گفت: بزرگانی همچون آیت‌الله امامی فرموده‌اند که «عفت بسیار بهتر از حجاب است» و من احساس می‌کنم امروز عفت در جهان رو به افول است که خود امری ایمانی و درونی است.
خسروی با اشاره به اینکه بحث عفاف و حجاب، اصل و اساس تربیت است، تصریح کرد: امروزه در بسیاری از مواقع از جنبه تربیتی قرآن غافل هستیم، آن‌گونه که امام(ره) می‌فرمایند: «‌یک انسان تربیت شده برای اهل زمین از تمام ملائک نقش و جایگاه بیشتری دارد».
وی با در نظر گرفتن جایگاه نقش تربیتی و هدایتی حضرت امام خمینی(ره) بیان کرد: امام پیش از شکل‌گیری انقلاب، یک معلم اخلاق بود و امروزه باید به این مطلب برسیم که درد جامعه با ترییت مرتفع می‌شود.
وی در محور دیگر سخنان خود به اهمیت حیا در سایه عفاف اشاره کرد و توضیح داد: وقتی بحث حجاب می‌شود، باید به دنبال عفت برویم، چرا که حیا اختصاص به زنان ندارد که البته زنان به خاطر روحیات خود باحیاتر هستند.
وی با بیان اینکه آفت جامعه امروز، شرک خفی است، تأکید کرد: گاه از همه چیز سخن می‌گوییم، ولی خداوند را فراموش می‌کنیم. ایجاد الفت میان خدا و بنده راهکار تربیتی برای جامعه امروز در مقوله عفاف و حجاب است.
خسروی تصریح کرد: مستقیم در چشم‌دیگران نگاه کردن، بی‌حیایی است. حیا زاده عفت و حجاب است و در این زمینه پیشنهاد می‌کنم، کتاب 40 حدیث امام را مطالعه و تحقیق کنید.
وی خاطرنشان کرد: برای گسترش حجاب باید به مسئله عفاف پرداخت، اینکه چگونه عفت را در دل‌ها می توان تقویت کرد، اهمیت اساسی دارد و باید به این نتیجه رسید که در تربیت، عشق و محبت است که این مهم از خانه آغاز می‌شود.
وی با بیان اینکه 70 درصد صفات و روحیات انسان از مادر است، توضیح داد: کودک از مادر محبت دیده است، به همین دلیل وقتی مادر از فرزند درخواست چیزی می‌کند، اثر می‌گذارد.
وی ادامه داد: اگر شخصیت کسی را بالا ببریم، می‌توانیم شاهد رشد و بالندگی‌اش باشیم، کسی که شخصیت او پیش خودش خرد شده از شر او ایمن نیستیم.
به گفته خسروی، اگر پدر و مادر شخصیت فرزند را رشد دهند، آن فرزند موفق می‌شود. برهمین مبنا کسانی که بدحجابان و بی‌حجابان را مورد عتاب قرارداده‌اند، باید به اصول اساسی اسلام برگردند.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد با بیان این مطلب که قرآن، تاج کرامت بر سر انسان گذاشته است، توضیح داد: کتاب خدا به جایگاه زن و مرد احترام ویژه‌ای قائل است؛ اسلام دستور به برخورد با کفار داده است و بدرفتاری با بی‌حجاب‌ها عمل درستی نیست و باید از راه درست وارد شد.
انتهای پیام

captcha