فرتوت بودن برخی مدیران دولتی و نمایندگان با شرایط امروز هم‌خوانی ندارد
کد خبر: 3827566
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
جانشین سازمان بسیج مستضعفین:

فرتوت بودن برخی مدیران دولتی و نمایندگان با شرایط امروز هم‌خوانی ندارد

گروه سیاست و اقتصاد ــ جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: احساس می‌کنم پیری و فرتوت بودن برخی مدیران دولتی و نمایندگان با شرایط امروز هم‌خوانی ندارد، ما امروز در برابر دشمن آرایش جنگی نداریم.

پیری و فرتوت بودن برخی مدیران دولتی و نمایندگان با شرایط امروز هم‌خوانی نداردبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سردار سرتیپ پاسدار محمد حسین سپهر روز گذشته، 24 تیرماه در هشتمین گردهمایی مدیران مراکز فضای مجازی سپاه‌های استانی سراسر کشور در سالن اجتماعات هتل نخل اظهار کرد: مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت فضای مجازی می‌فرمایند: «فضای مجاری به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد و عرصه فرهنگی، عرصه جهاد است». اگر از این فضا غافل شویم و نیروهای مومن انقلابی میدان را خالی کنند، مطمئناً ضربه خواهیم خورد. هر کس به اندازه توان خود باید در این میدان حضور داشته باشد و این فضا می‌تواند ابزاری برای زدن در دهان دشمنان باشد، اگر امروز رهبر انقلاب اسلامی نبودم قطعا به عنوان رئیس فضای مجازی کشور مشغول به فعالیت می‌شدم.

وی افزود: عملیات روانی از بدو خلقت انسان توسط دشمنان انسانیت، فعال بوده و قرآن آیات عجیبی در رابطه با عملیات روانی دشمن با تمدن‌های دینی دارد. یکی از مولفه‌های اصلی سبک زندگی انسان‌ها، تعامل و نحوه ارتباط با یکدیگر و جامعه است. با ظهور اینترنت، فضای مجازی و فناوری نوین بسیاری از مفاهیم سبک زندگی با کسانی که قدرت اینترنت و فضای مجازی و عملیات روانی دارند، تغییر کرد. امروز جریان غربی و استکباری بیشترین اقتدار را در فضای مجازی به واسطه ثروت، قدرت، علم، دانش و تجهیزات در اختیار دارد.
 
جانشین سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: این شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ای در دنیا در حال شکل‌دادن ساختارهای ذهنی و فیزیکی جامعه و به‌دنبال خلق ساختار نو و مدرن که اهدافشان را تأمین می‌کند، هستند. شاید قوی‌ترین بخش علمی و پژوهشی ما در زمینه فضای مجازی باشد و تا چهار سال آینده تمام تجهیزات موجود در فضای مجازی، اینترنت و فناوری نوین، کهنه و به کنار گذاشته می‌شود.
 
اینترنت و فضای مجازی؛ عامل غربی شدن زندگی مردم 
 
سردار سرتیپ پاسدار سپهر بیان کرد:  براساس پژوهش در هفت کلان شهر ایران، تبلیغات رسانه‌ای، شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنت، عامل 80 درصد تغییر سبک زندگی و غربی شدن زندگی مردم است. البته فضای مجازی ابعاد مثبتی نیز دارد. بعضی‌ها این فناوری، وضعیت کنونی، اقتدارعلمی، اجرایی و سیاستی قدرت‌های بزرگ را تهدید می‌دانند اما این موضوع بزرگترین فرصت برای جهان اسلام و تمدن‌سازی است.
 
وی اضافه کرد: کتاب «عصر ظهور» علامه کورانی، قبل از انقلاب نوشته شده است و بسیاری اتفاقات که اکنون شاهد آن هستیم براساس آیات در این کتاب از منابع شیعه و اهل سنت پیش‌بینی شده است. در این کتاب گفته شده که یکی از الزامات جامعه آخرالزمان، قدرت، سرعت و وسعت علوم ارتباطات است و اگر این اتفاق رخ ندهد، امکان ظهور صفر است.
 
جانشین سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: در جایی دیگر استناد می‌کند که این قدرت باید در اختیار شیعه اثنی عشری باشد. فرماندهی و مدیریت جریان عملیات روانی و علوم ارتباطات باید در اختیار امت خاصی باشد که در اختیار امام زمان (عج) هستند. براساس پیش‌بینی و برآورد از آینده توسط غربی‌ها، تا سال 2025 بیش از 91 درصد مردم در کشورهای توسعه یافته و 75 درصد  اقتصادهای نوظهور از اینترنت استفاده می‌کنند و وابستگی به اینترنت همچون وابستگی اکسیژن برای زنده ماندن خواهد شد.
 
سردار سرتیپ پاسدار سپهر عنوان کرد: قدرت، سرعت و تغییرات در دهه‌های آینده به‌ویژه دهه پیش‌رو یک چالش و فرصت بزرگ برای افراد، دولت، جوامع، جریان‌های فکری، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در دنیا ایجاد می‌کند و شاید مهمترین مساله در این زمینه امنیت باشد که در صورت نبود آن کارکردهای فناوری آسیب‌های بزرگ را ایجاد خواهد کرد. طبیعتا تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران در دهه آینده منطبق بر قدرت فائقه سایبری و فضای مجازی امکان ظهور، بروز، تولید و اقتدار خواهند داشت.
 
وی ادامه داد: یک دهه روؤسای جمهوری‌خواه و دموکرات‌خواه، جنگ را گزینه‌ای بر روی میز می‌دانند و یک حرکت فیزیکال انجام می‌شود و پشت سر آن رهبری با تمام قدرت می‌فرمایند که جنگ نخواهد شد و مذاکره نخواهیم کرد و این حرف تیتر تمام رسانه‌ها و حرف جدیدی می‌شود که پر از یک دنیا معنا و مفاهیم راهبردی در ذهن نخبگان دنیا می‌شود. این یک سخن تبلیغاتی و موج‌آفرین مجازی نیست بلکه تسلط یک رهبری که آنان معتقدند که مشکل ما با ایران نیست بلکه ما با یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای مواجه هستیم که اراده خودش را که منطبق بر واقعیات و اطلاعات دقیق از جهان امروز است آنگونه هنرمندانه بیان می‌کند که دشمن تسلیم می‌شود و بر عدم جنگ اعتراف می‌کند. این عمل به معنای شکست راهبرد دشمن است.
 
جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز هر کس اراده خود را برای عملیات روانی در جهان به مخاطبین خود تحمیل کند، پیروز است نه ناو، هواپیما جنگی و سلاح اتمی. امروز کسی که ارده می‌کند هواپیما دشمن را مورد هدف قرار می‌دهد، از سه کشور موشک خود را عبور می‌دهد تا مرکز تروریست‌ها را مورد هدف قرار دهد و در خلیج فارس بارها سربازان انگلیسی را اسیر می‌کند و آنان التماس می‌کنند.
 
سردار سرتیپ پاسدار سپهر  بیان کرد: ما با ظرفیت‌سازی و مدیریت هوشمندانه در کشور به خصوص بسیج تکالیف بزرگی داریم. از فرمایشات آقا به شورای عالی فضای مجازی، هفت مورد آن مربوط به بسیج است که شامل ارتقاء قدرت سایبری تاثیرگذار، اهتمام ملی و مردمی همه جانبه  و سرمایه‌گذاری جدی در همه حوزه‌های ایجاد و توزیع انواع فناوری‌های روز است. امروز بسیج باید پیشران تولیدات دانشی روز در تمام عرصه‌ها مخصوصا بزرگترین عرصه فعالیت ما که فضای مجازی است.
 
وی افزود: همچنین ترویج هنجارها، ارزش‌ها و سبک زندگی اسلامی از فرامین و انتظارات مقام معظم رهبری برای تحقق تمدن نوین اسلامی و دولت اسلامی برای تولید، ترویج، توسعه، نگهداشت و ارتقا دائمی است. ممانعت از رخنه‌ها و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی و احراز جایگاه و سهم مناسب در اقتصاد دانش بنیان در فضای مجازی در چارچوب‌های اقتصاد کشور از دیگر ماموریت‌های بسیج است. در حال حاضر در کشور استارت‌آپ‌هایی که موجب تولید ثروت و کسب و کار می‌شود مورد توجه است زیرا ما در بسیج به دنبال افزایش محبوبیت و خدمت‌گذاری هستیم و این خدمت‌گذاری باید سبب لذت مردم شود.
 
جریان ارزشی دینی و انقلابی نیازمند محتوا است
 
جانشین سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: از دیگر وظایف بسیج می‌توان به توسعه محتوا و خدمات منطبق بر ارزش‌ها اشاره کرد؛ در حال حاضر جریان ارزشی دینی و انقلابی به شدت نیازمند محتوا است. هم‌اکنون یک خلأ بزرگ در کشور وجود دارد و آن هم فقیر بودن نظام‌های امنیتی، حقوقی و انتظامی در رابطه با فضای مجازی است.
 
سردار سرتیپ پاسدار سپهر  اظهار کرد: سید حسن نصرالله هر چند ماه یک سخنرانی انجام می‌دهد و این سخنرانی از هزاران عملیات واقعی و رزمایش گردان‌ها موثرتر است.مقام معظم رهبری با نخست وزیر ژاپن مذاکره می‌کنند و می‌فرمایند که این مذاکره رسانه‌ای شود تا مردم دنیا مطلع شوند و دوست و دشمن تسلیم اراده‌های فولادین رهبری شدند، خسارت باخت آمریکا در این جریان با رفتار هوشمندانه و عملیات روانی در مقابل دشمن، فرصت‌های بزرگی است.
 
وی ادامه داد: یکی از کارهایی که در فضای مجازی باید صورت بگیرد، تأسیس مراکز سیاست‌گذاری برای هدایت سمن‌ها و مدیریت جریان‌های مردمی است و مقام معظم رهبری در ملاقات با سران قوا فرمودند که بسیج باید هدایت سمن‌ها را برعهده بگیرد، همچنین تبدیل سرمایه نظام و اعتماد آفرینی به موقع به نظام با تولید اخبار و تحلیل‌های دقیق، صحیح، بدون اغراق و قابل قبول از دیگر وظایف رسانه‌ها است تا مردم برای اطلاع از اخبار به سراغ شما هدایت شوند.در حال حاضر در لبنان تمام رسانه‌های در اختیار حزب الله به آنها اعتماد دارند و ما باید این سرمایه را ایجاد کنیم.
 
جانشین سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: آقای اوباما بعد از توافق وین اعلام کردند که ما به دنبال تغییر رفتار مسئولان و مردم ایران هستیم و جوانان آیفون به دستی که در چندین سال آینده در ایران خواهیم دید، هیچ انسی با اسلام و انقلاب نخواهند داشت. اگر از فضای مجازی غافل شوید، ضربه خواهید خورد، ما نیاز داریم سواد رسانه‌ای را در بسیج و آحاد مردم به نفع مدیریت هوشمندانه عملیات روانی افزایش دهیم.
 
سردار سرتیپ پاسدار سپهر در خصوص توانمندی‌های ایران عنوان کرد: وزارت دفاع انگلیس در گزارشی تحت عنوان روندهای راهبردی جهانی در سال 2040 پیش‌بینی می‌کند که ایران در زمره قدرت‌های نوظهور قرار خواهد گرفت و چالش عمده‌ای برای قدرت‌های جهانی خواهد بود و از نظر اقتصادی ایران احتمالا نیرومند خواهد بود و این امر منوط به بهره‌بردای کامل از ذخایر انرژی و متنوع سازی اقتصاد خود است.
 
وی افزود: یکی از آینده‌پژوه‌های آمریکایی در کتاب خود پیش‌بینی می‌کند که ایران تا سال 2035 در زمزه قدرت کلیدی جهان قرار خواهد گرفت از نظر ایشان  قدرت در حال تغییر به سمت شرق است و ایران از مشمول شدن جهان به برنامه هسته‌ای تهران کمال بهره را برد و تمام توان سایبری خود را در حمله به آمریکا به کار گرفته و این کشور بعد از قدرت‌های آمریکا و چین به بزرگترین قدرت سایبری جهان تبدیل شده است.
 
جانشین سازمان بسیج مستضعفین مطرح کرد: رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا، جیمیز کلپر می‌گوید که ایران یک کشور انقلابی غرب‌گریز است که توازن قدرت منطقه را از طریق کم‌رنگ کردن حضور غرب و تضعیف کشورهای رقیب ایجاد می‌کند و در تلاش است هژمونی خود در خلیج فارس غنی از نفت را همچنان حفظ کند، ایرانی‌ها پس از ماه ها نبرد با داعش در سوریه، زمام امور را در دست گرفتند و آمریکا و روسیه نمی‌توانند جلوی قدرت ایران را بگیرند، خاورمیانه جدید با عقب‌نشینی آمریکا و نفوذ گسترده ایران در حال شکل گیری است.
 
سردار سرتیپ پاسدار سپهر گفت: در حال حاضر آمریکایی‌ها چهار مطلب را دنبال می‌کنند؛ اولا ایران بپذیرد که قدرت هسته‌ای نیست، نقشی در خاورمیانه ندارد، حمایت از حزب الله و حماس و هسته‌های مقاومت حزب الله در غرب آسیا را قطع کند و بپذیرد که قدرت اول منطقه نیست.  تمام تلاش آمریکا برای مذاکره رسیدن به این چهار مطلب است واین به معنای یک عملیات روانی بزرگ در دنیا علیه ایران است که راهکارهای ایرانی به ناکامی آمریکا ختم شده است.
 
آمریکایی‌ها ظرفیت جنگ با ایران را ندارند
 
وی افزود: آمریکایی‌ها فهمیدند که قادر به مقابله با ایران نیستند و‌ براساس برآوردهای دقیق امنیتی دفاعی نیروهای مسلح ایران حاکی از این موضوع است که آمریکایی‌ها عرضه، توان و ظرفیت جنگ با ایران را ندارند ضمن اینکه اگر بخواهند جنگی را آغاز کنند، قطعا قدرت تقابل ایران با آنها بزرگترین خسارت را به آمریکایی‌ها خواهد زد.
 
جانشین سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: امروز باید تلاش کنیم تا روحیه مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن را در میان مسئولان و باور مردم تقویت و رفتار مردم را  اصلاح کنیم. از راهبردهای ما تبیین، روشن‌نگری، بصیرت افزایی، خدمت‌رسانی به مردم در همه عرصه‌ها است ما امسال تلاش کردیم مصوباتی را از مجلس بگیریم و از دولت درخواست همراهی کردیم تا در عرصه خدمت‌گذاری ورود کنیم اما احساس می‌کنم پیری و فرتوت بودن برخی مدیران دولتی و نمایندگان با شرایط امروز هم‌خوانی ندارد، ما امروز در برابر دشمن آرایش جنگی نداریم.
 
وی اضافه کرد: امروز تلاش انقلابی ما موجب عقب نشینی دشمن شده است، دشمن زمانی با ناو و هواپیماهای گران‌قیمت خود در خلیج فارس حال قدرت‌نمایی بود، یعنی برای حمله به ده‌ها کشور مانند ایران در اطراف غرب آسیا امکانات نظامی داشتند و امروز به فضل خداوند و با روحیه مدیریت جهادی و پیامبرگونه رهبری آنقدر زیبا و ماهرانه توانمندی‌های نظامی موشکی، پهبادی، سایبری و پدافندی دارا هستیم که تمام تجهیزات غرب به آهن‌پاره شبیه شده که خود از نگهداری آن خسته شده‌اند.
 
جانشین سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: بعد از توافق وین گفتیم که ما دارای موشک نقطه‌زن قابل هدایت و کنترل هستم که هر شناوری را در هر منطقه مورد هدف قرار می‌دهد، باور نکردند و بعد از آزمایش آن متوجه شدند که ما جزو قدرت‌های برتر موشکی دنیا هستیم زیرا خداوند به ما نشانی داده است و فرموده است که اولین مؤلفه اقتدار تشکیل حکومت اسلامی و توحیدی، امنیت و قدرت دفاعی، مقابله،  جنگ‌آوری و تسلیم نشدن است و سپس توفیق و رونق اقتصادی باید مورد توجه قرار بگیرد.
 
سردار سرتیپ پاسدار سپهر خاطرنشان کرد: این مسئولان نادان ما نمی‌فهمند که نباید اجازه دهیم برجام دیگری را برای ما تحمیل کنند. دشمن می‌فهمد مگر در گذشته کسی جرئت داشت به افسران آمریکایی حرفی بزند اما ما اکنون آنان را اسیر کرده‌ایم و فیلمی قرار است پخش شود که کشتی حامل انرژی و نفت انگلیسی در خلیج فارس در حال بررسی است و یک سروان ما در یک قایق معمولی به افسر انگلیسی امر می‌کند و او چشم می‌گوید. بزرگترین سرمایه ما رهبری و بعد از آن شریعت، دین و انقلاب است. سرمایه پایان‌ناپذیرما مردم ما هستند.
 
انتهای پیام
captcha