خانواده، مدرسه و مسجد؛ ارکان تربیت نسل تمدن‌ساز و تراز انقلاب اسلامی
کد خبر: 3827563
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲

خانواده، مدرسه و مسجد؛ ارکان تربیت نسل تمدن‌ساز و تراز انقلاب اسلامی

گروه فرهنگی ــ معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش اردبیل گفت: طرح تربیتی شهید بهنام محمدی به‌دنبال اتصال هم‌افزا و هدفمند سه رکن تربیتی خانواده، مدرسه و مسجد به‌عنوان ارکان تربیت نسل تمدن‌ساز و تراز انقلاب است.

خانواده، مدرسه و مسجد؛ ارکان تربیت نسل تمدن ساز و تراز انقلاب اسلامیبه گزارش ایکنا از اردبیل، سید‌غلامحسن خلیلی موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش اردبیل، صبح امروز، ۲۵ تیرماه در آیین افتتاحیه طرح شهید بهنام محمدی در سالن اجتماعات اردوگاه مقدس اردبیلی اظهار کرد: سه رکن تربیتی خانواده، مدرسه و مسجد نقشی تعیین‌کننده در تربیت نسل تمدن‌ساز و تراز انقلاب اسلامی دارد که شهید بهنام محمدی به‌دنبال اتصال هدفمند این سه رکن تربیتی است.
وی با بیان اینکه ماندگاری و بالندگی انقلاب اسلامی به دو امر تولید فکر پیش برنده و تربیت انسان‌های باورمند بستگی دارد، تصریح کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری در بلند مدت هیچ چیز به اندازه تعلیم و تربیت اهمیت ندارد.
خلیلی موسوی گفت: در جامعه اسلامی تربیت و تعالی مادی و معنوی از نهاد خانواده شروع می‌شود و در این نهاد تداوم و ریشه می‌یابد؛ چرا که به فرموده امام‌ راحل(ره) خانواده مبنای جامعه است.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل با اشاره به اینکه مدرسه نقشی بنیادین و ماندگار در سرنوشت دانش‌آموزان دارد، بیان کرد: با توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمنان به سمت جوانان وجود چنین طرح‌های فرهنگی و تربیتی بسیار موثر و تاثیر‌گذار است.
خلیلی موسوی با بیان اینکه ظرفیت‌های تشکل‌های دانش‌آموزی به خصوص بسیج دانش‌آموزی، سازمان دانش‌آموزی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در راستای پیشبرد اهداف معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش بی‌نظیر است، اظهار کرد: چشم انداز ما برای رسیدن به نقطه مطلوب در امور تربیتی باید آنچه شهید رجایی در مدت کوتاه خدمتگزاری صادقانه و خالصانه مطرح کرده‌اند، باشد.
انتهای پیام

captcha