گفت‌و‌گوی بین ادیانی را با آموزه‌های امام رضا(ع) جهانی کنیم
کد خبر: 3827000
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵

گفت‌و‌گوی بین ادیانی را با آموزه‌های امام رضا(ع) جهانی کنیم

گروه اجتماعی ــ رئیس ستاد اقامه نماز البرز با اشاره به اینکه امروز غیرمسلمان‌ها نیز از دورترین نقطه جهان به حرم مطهر و ملکوتی امام رضا(ع) پناه آورده و او را ملجأ و پناهگاهی برای خود می‌دانند، گفت: باید با بهره‌گرفتن از روش مناظره این امام بزرگوار گفت‌وگو میان ادیان را جهانی و همگانی کنیم.

گفت و گو میان ادیان را با آموزه‌های امام رضا(ع) جهانی کنیم

حجت‌الاسلام سیدعلی اکبر موسوی، رئیس ستاد اقامه نماز البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: دهه‌‌ کرامت، ایام پرفضیلت و باعظمتی است که با ولادت حضرت معصومه(س) شروع و با ولادت امام‌رضا(ع) به پایان می‌رسد.
وی افزود: این ایام به نام دهه‌ کرامت نام‌گذاری شده است و بیانگر مهرورزی، علاقه، عشق، دلدادگی و وفای یک خواهر نسبت به برادر خود است که باعث می‌شود تمام رنج‌ها را به جان بخرد و برای زیارت برادرش مهاجرت کرده و در راه بیمار شود و قبل از دیدن او از دنیا برود.
این مسئول بیان کرد: امام‌رضا(ع) و حضرت معصومه(س)، دو شخصیت بزرگواری هستند که ایران را مزین کرده‌اند و وجود مبارکشان زمینه رشد شیعه شده است تا ایران به‌عنوان مرکز تشیع در دنیا نقش‌آفرینی ‌کند. ما ایرانیان هرچه داریم از این دو بزرگوار است که زمینه‌ گسترش تشیع و گرایش به فرهنگ شیعه را ایجاد کرده‌اند.
وی ائمه(ع) را تجلی‌گاه اسمای الهی دانست و گفت: ویژگی رضا تنها مختص امام هشتم(ع) نیست و تمام ائمه(ع) تجلی‌گاه خاص این رضایت هستند اما آنچه امام هشتم(ع) را به این ویژگی شهره کرده است، مظلومیت ایشان در زمان مأمون عباسی است.
موسوی تاکید کرد: ما باید صفات امام رضا(ع) مانند صبر و شکیبایی را درون خود ایجاد کنیم و نحوه‌ رفتار ایشان با مردم، دوستان و حتی دشمنانشان را بیاموزیم.
رئیس ستاد اقامه نماز البرز در ادامه با بیان اینکه امام هشتم نه تنها مورد علاقه و احترام امت اسلام است، بلکه امروز غیرمسلمان‌ها نیز از دورترین نقطه جهان به حرم مطهر و ملکوتی ایشان پناه آورده و او را ملجأ و پناهگاهی برای خود می‌دانند، افزود: همین حضور غیرمسلمان‌ها در بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) و بسیاری اوقات گرایش آنان به دین اسلام حکایت از آن دارد که امام هشتم و سیره او الگویی برای تمامی بشریت اعم از هر قوم و نژاد است؛ لذا باید با بهره‌گرفتن از روش مناظره رضا(ع) گفت‌و‌گو میان ادیان را جهانی و همگانی کنیم.
وی در پایان با تأکید بر اینکه امام رضا(ع) سرمنشأ اخلاق و رفتار حسنه بوده و تواضع و فروتنی و برخورد توام با مهر ایشان، زمینه‌ساز عشق و مودت پیروان سایر ادیان الهی به شخصیت ایشان شده است، گفت: با الگو قرار دادن سیره اخلاقی امام رضا(ع) به‌عنوان منشور قانون اساسی و زندگی شاهد دنیای بدون کینه، نزاع و فرصت‌سوزی خواهیم بود.
انتهای پیام

captcha