پروژه‌های وقفی؛ گامی برای افزایش مشارکت شهروندی
کد خبر: 3826824
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹

پروژه‌های وقفی؛ گامی برای افزایش مشارکت شهروندی

گروه اجتماعی ــ شهردار کرج اجرای پروژه‌های وقفی را گامی در جهت افزایش مشارکت شهروندی دانست و گفت: با اجرای پروژه‌های وقفی تعامل شهروندان با مدیریت شهری برای حفظ داشته‌های شهر بیشتر می‌شود.

پروژه‌های وقفی؛ گامی برای افزایش مشارکت شهروندی

علی کمالی‌زاده، شهردار کرج در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، به اهمیت فرهنگ وقف در دین اسلام و جامعه اشاره و بر لزوم احیا و نهادینه شدن این فرهنگ در جامعه تاکید کرد و اظهارکرد: در بسیاری از ادیان الهی از سنت وقف برای اشاعه، ترویج و ماندگاری فرهنگ و دین استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه انفاق، احسان و عمل صالح در قرآن بسیار توصیه شده، به نقش تأثیرگذار سنت حسنه وقف در بخش‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه اشاره کرد و افزود: به فرموده پیامبر(ص) بعد از مرگ پرونده انسان‌ها بسته می‌شود مگر در سه مورد صدقه جاریه، فرزند صالح و علمی که از نفع آن برای جامعه استفاده شود.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه برای ترویج فرهنگ وقف در میان شهروندان به دنبال تعریف پروژه‌های وقفی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی هستیم، گفت: با اجرای پروژه‌های وقفی نقش شهروندان در توسعه شهر افزایش می‌یابد و تعامل آن‌ها با مدیریت شهری برای حفظ داشته‌های شهر بیشتر می‌شود.

شهردار کرج توضیح داد: برای اجرای پروژه‌های وقفی هر کس به فراخور توان خود مشارکت می‌کند و همین قطره قطره‌هاست که دریا می‌شود.

کمالی‌زاده ابراز کرد: با توجه به اینکه بخش زیادی از ساکنان کرج، بومی این کلانشهر نیستند؛ از طریق پروژه‌های وقفی می توان حس هویت شهروندی را در میان آن‌ها تقویت کرد و تا جایی پیش رفت که آن‌ها کرج را خانه خود بدانند.

این مسئول با تأکید بر اینکه واقفانی که در اجرای پروژه‌های شهری سهیم می‌شوند؛ تا همیشه از نتیجه معنوی این کار خیر بهره خواهند برد، افزود: شهرداری با تعریف پروژه‌های وقفی سهم خود را در ترویج فرهنگِ «همه واقف باشیم» ادا می‌کند.

انتهای پیام

captcha