۳۰۰۰ خانوار تحت پوشش مؤسسه خیریه آبشار عاطفه‌های شرق مازندران
کد خبر: 3824148
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳

۳۰۰۰ خانوار تحت پوشش مؤسسه خیریه آبشار عاطفه‌های شرق مازندران

گروه اجتماعی ــ مدیر خیریه آبشار عاطفه‌ها در شرق مازندران گفت: این مؤسسه خیریه دارای ۱۹ شعبه و ۱۲۰ خادم است و بیش از ۳ هزار خانوار را تحت پوشش دارد.

۳۰۰۰ خانوار تحت پوشش مؤسسه خیریه آبشار عاطفه‌های شرق مازندرانسمیه جونیان، مدیر‌ خیریه آبشار عاطفه‌ها در شرق مازندران در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: خیریه آبشار عاطفه‌ها یک خیریه مردم نهاد بین‌المللی و بزرگ‌ترین خیریه غیردولتی ایران است که در سال 1380 در مشهد تأسیس شد و بعد از 19 سال، اکنون دارای 580 شعبه فعال در کشور است.

وی با بیان اینکه خیریه آبشار عاطفه‌ها در استان مازندران 40 شعبه دارد، افزود: مؤسسه خیریه آبشار عاطفه‌های شرق مازندران از فریدونکنار تا گلوگاه و 19 شعبه و 120 خادم دارد و بیش از 3 هزار خانوار را تحت پوشش خود قرار داده است.

جونیان از حضور 5 دفتر در شهرستان ساری خبر داد و گفت: شعبه ایتام خیریه به صورت جداگانه است و شعب‌ دیگر تحت عنوان جهیزیه، درمان، دفتر امور شعب و شعب عام در خیابان نعلبندان ساری فعالیت دارند.

مدیر خیریه آبشار عاطفه‌های شرق مازندران، تصریح کرد: غالب خانوارهای تحت پوشش از ایتام، بد سرپرست، بی‌سرپرست، افراد مطلقه، بیماران صعب‌العلاج، معلولان، خانواده‌های زندانی و خانواده‌های کم درآمد هستند.

جونیان با بیان اینکه برگزاری جشن ازدواج و اهدای کمک هزینه جهیزیه به نوع عروسان یکی از اقدامات خیریه آبشارعاطفه‌ها است، گفت: مبلغی تا سقف 2 میلیون و 500 تومان به هر نوعروسی در سطح استان اهدا می‌شود.

وی با بیان اینکه، حضور تیم تحقیق و بررسی وضعیت حقیقی افراد نیازمند سبب شناسایی دقیق مستمندان می‌‌شود، افزود: پیشینه قابل اعتماد خیریه در میان مردم و خیرین سبب افزایش افراد تحت پوشش در این خیریه شده است.

این مسئول طرح اکرام ایتام را از برنامه‌های در حال اجرای این خیریه دانست و ادامه داد: برنامه اهدای مستمری ماهانه، حمایت ماهانه از دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند، توزیع لوازم تحریر و پوشاک، توزیع سبد غذایی به صورت ماهانه و فصلی از جمله اقدامات خیریه آبشار عاطفه‌ها است.

وی با اشاره به اعزام کاروان‌های زیارتی به مشهد مقدس و کربلای معلی از سوی این خیریه، افزود: در زمان اربعین حسینی، تعدادی از خانواده‌ها داوطلب برای همکاری با زائرین عتبات عالیات اعزام می‌شوند.

جونیان با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی برای تحکیم بنیان خانواده برای نوعروسان، بیان کرد: با ایجاد قرارداد و معرفی دانش‌اموزان به آموزشگاه‌های سطح شهر و پرداخت شهریه از طرف خیریه شرایط استفاده از کلاس‌های آموزشی برای آنان مهیا می‌شود.

400 متقاضی ‌در انتظار جهیزیه خیریه‌
مدیر خیریه آبشار عاطفه‌ها از اهدای 130 عدد جهیزیه به نوعروسان در سال 97 خبر داد و گفت: هر جهیزیه حدود 2 میلیون 500 تا 3 میلیون تومان ارزش ریالی دارد و 400 متقاضی نیز در انتظار جهیزیه قرار دارند که تلاش خواهیم کرد تا پایان سال 98 جهیزیه این افراد را تحویل دهیم.

وی از ورود خیریه به موضوع ایجاد و حمایت از مشاغل خانگی خبر داد و گفت: با توزیع مرغ، جوجه، اردک و اقلام اولیه و مورد نیاز به خانواده‌های روستایی دارای شرایط پرورش ماکیان به رونق اقتصادی در خانواده‌ها کمک کنیم.

جونیان از آغاز ساخت مسکن برای خانواده‌های نیازمند به‌ویژه ایتام خبر داد و گفت: کمک همیشگی خیرین و اطلاع‌رسانی از جانب صدا و سیما و دفتر امور اجتماعی استانداری نقش شایانی در به ثمر رسیدن امور خیریه دارد.

جونیان گفت: پرداخت اجاره مکان خیریه از سوی خیرین، می‌تواند فعالیت‌های این افراد را ثمربخش‌تر کند.
انتهای پیام

captcha