گذر فرهنگی در شهرهای کشور ایجاد می‌شود
کد خبر: 3824046
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲

گذر فرهنگی در شهرهای کشور ایجاد می‌شود

گروه اجتماعی ــ مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور برنامه‌ریزی از برنامه ایجاد گذر فرهنگی در شهرهای کشور خبر داد و گفت: هدف گذرهای فرهنگی ایجاد نشاط و شادابی اجتماعی و کمک به رونق اقتصادی با ایجاد و توسعه کسب و کارهای فرهنگی ـ هنری در شهرهاست.

گذر فرهنگی در شهرهای کشور ایجاد می‌شود

به گزارش ایکنا از سمنان، علی‌اصغر سیدآبادی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر روز گذشته، 11 تیر در نشستی با اعضای شورای شهر سمنان با بیان اینکه هرچه دستگاه‌های فرهنگی و هنری بر روی توسعه فعالیت‌های فرهنگی تلاش و مشارکت کنند در ایجاد و توسعه نشاط و شادابی اجتماعی مؤثر است، گفت: در ایجاد گذر فرهنگی از خارج الگوبرداری نشده  که در این راستا حوزه فرهنگ و هنر یکی از جنبه‌ها و بخش‌های خلاق جامعه است که می‌تواند در توسعه کسب و کار و نشاط اجتماعی در شهرها تاثیر‌گذار باشد.

وی ایجاد گذر فرهنگی در بازآفرینی شهری و احیای کسب و کارهای فرهنگی را بسیار تاثیرگذار دانست و متذکر شد: ایجاد گذر فرهنگی و تبدیل فضاهای موجود شهری نظیر خانه‌های قدیمی و کارخانجات به فضاهای فرهنگی و هنری از برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است تا با مشارکت دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری‌ها در کشور اجرایی شود‌.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور برنامه‌ریزی از برنامه ایجاد گذر فرهنگی در شهرهای کشور خبر داد و گفت: هدف گذرهای فرهنگی ایجاد نشاط و شادابی اجتماعی و کمک به رونق اقتصادی با ایجاد و توسعه کسب و کارهای فرهنگی هنری در شهرها است. ایجاد شهرهای خلاق فرهنگ و هنر نیز از طرح‌های جدیدی است که به‌زودی اعلام خواهد شد‌.

به گفته سیدآبادی، فرهنگ و هنر امری ملی و مردمی است که دستگاه‌های مختلف در ایجاد گذر فرهنگی باید مشارکت داشته باشند و حوزه فرهنگ و هنر خیلی گسترده‌تر از یک نهاد و یک دستگاه است.

سیدآبادی با تأکید بر اینکه ایجاد و توسعه فرهنگ و هنر شهری بدون مشارکت و همکاری شهرداران و نهادهای مردمی امکان‌پذیر نیست و نیازمند کار مشترک است، یادآور شد: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با سازمان شهرداری کلان‌شهرها در برنامه قرار دارد‌.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  گذر فرهنگی را در بازآفرینی فرهنگی شهرها  نقش‌آفرین دانست و افزود: مشاغلی که در قالب گذر فرهنگی ایجاد و فعال شود از کمک و تسهیلات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برخوردار می‌شوند  که در این راستا گذرهای فرهنگی شهرها می‌تواند در حوزه فرهنگ و هنر به کمک هم رفته و اقدام به مبادلات فرهنگی ـ هنری نیز کنند.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز از برنامه این استان برای ایجاد گذر فرهنگی در هشت شهرستان این استان خبر داد و بر ضرورت همکاری و مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و هنری و شهرداری‌ها در این خصوص تأکید کرد.

انتهای پیام

captcha