ساخت یکی از درب‌های سرداب امام زمان(ع) در گیلان
کد خبر: 3823344
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۱

ساخت یکی از درب‌های سرداب امام زمان(ع) در گیلان

گروه اجتماعی ــ رئیس ستاد بازسازی عتبات گیلان از پیشرفت فیزیکی 90 درصدی صحن حضرت زهرا(س) خبر داد و گفت: یکی از درب‌های سرداب امام زمان(عج) در گیلان در حال ساخت است.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ غلامرضا عباسپور،‌ رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گیلان امروز،‌ 9 تیرماه در همایش «نشان محبت» که در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان انزلی برگزار شد،‌ با بیان اینکه ساخت صحن مطهر حضرت فاطمه زهرا(س) یکی از کارهای بزرگ در دست اقدام از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات بوده است، اظهار کرد: این صحن با زیربنای 230 هزار مترمربع در حال حاضر 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه ضریح متبرک ائمه، امامزادگان و بقاع متبرکه عراق و گنبد حرم سیدالشهداء(ع) در کرمان ساخته شده است، افزود:‌ همچنین بیش از 300 باب آسیب دیده ترمیم و بازسازی شد و کار ساخت و بازسازی گنبد امامین عسکریین و کاظمین و ترمیم حرم مطهر امیرالمومنین علی(ع) صورت گرفت.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان با اشاره به اینکه در جوار مزار سیدالشهداء(ع)، صحن عقیله بنی‌هاشم در زمینی به مساحت 57 هکتار و با تعهد 6 ساله در حال ساخت است، گفت: در تلاشیم با مشارکت مردم این کار در سه سال آینده تحویل داده شود.

عباسپور از ساخت یکی از درب‌های سرداب امام زمان(عج) در گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: علاوه بر مسقف کردن بسیاری از صحن‌های ائمه و ضریح بزرگانی همچون مختار سقفی و هانی‌بن‌عروه در نجف اشرف، گنبد دو طفلان مسلم و گنبد و ضریح آقاسیدمحمد در بلد نیز ساخته شده است.

وی ادامه داد: به دنبال برپایی جشن گلریزان و جمع‌آوری کمک‌های بزرگ نیستیم و هر فردی در حد توان خود می‌تواند به ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان کمک کند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات گیلان با بیان اینکه 25 هزار نفر و 11 موکب در مراسم اربعین از گیلان برای اسکان به عراق اعزام می‌شوند، تصریح کرد: شبهه‌پراکنی‌ها در این موضوعات متاسفانه وجود دارد و برخی می‌گویند پول کشور در عراق هزینه می‌شود.

وی روابط ایران و عراق را موجب برقراری امنیت در مرزهای دو کشور دانست و یادآور شد: ورود گردشگران کشور عراق به ایران نیز به نوعی بازگشت سرمایه بوده و رونق اقتصادی برای ما به همراه داشته است.

انتهای پیام

captcha