رقابت ۳۰۰ دانش‌آموز البرزی در مرحله استانی جشنواره ملی کتابخوانی
کد خبر: 3822518
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲

رقابت ۳۰۰ دانش‌آموز البرزی در مرحله استانی جشنواره ملی کتابخوانی

گروه فرهنگی ــ معاون پرورشی ـ فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز از راهیابی ۳۰۰ دانش‌آموز این استان به مرحله استانی جشنواره ملی کتابخوانی خبر داد و گفت: این مسابقه به صورت هماهنگ و با شرکت دانش‌آموزان پایه‌های دوره اول و دوم متوسطه تحصیلی به صورت متمرکز برگزار شد.

رقابت 300 دانش‌آموز البرزی در مرحله استانی جشنواره ملی کتابخوانی

فرشته فهمیده، معاون پرورشی ـ فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: در مرحله آموزشگاهی جشنواره ملی کتابخوانی در این استان، ۳۰ هزار دانش‌آموز دوره ابتدایی، متوسطه اول و دوم به رقابت پرداختند.
وی افزود: از این تعداد سه هزار و ۳۵ دانش‌آموز به مرحله منطقه‌ای راه یافتند که پس از برگزاری مرحله نیمه‌نهایی، ۳۰۰ دانش آموز به مرحله استانی این جشنواره رسیدند.
معاون پرورشی ـ فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز هدف از برگزاری این جشنواره را گسترش فرهنگ مطالعه در بین دانش‌آموزان و والدین و ایجاد انگیزه در مطالعه بیشتر کتاب‌های درسی و غیردرسی ‌بین جامعه هدف، رشد تخیل کودکان، پرکردن اوقات فراغت، افزایش دانش و شناخت در دانش‌آموزان ذکر کرد.
فهمیده تصریح کرد: مرحله استانی این مسابقه به صورت هماهنگ و با شرکت دانش‌آموزان دختر و پسر در پایه‌های دوره اول و دوم متوسطه تحصیلی به صورت متمرکز در البرز برگزار شد.
وی با بیان اینکه جشنواره کتابخوانی دانش‌آموزی دانایی و توانایی در مراحل مدرسه‌ای، منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود، ادامه داد: ۱۲ دانش‌آموز از استان البرز برای شرکت در مرحله کشوری جشنواره کتاب و کتابخوانی معرفی می‌شوند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز کتاب‌های مهمان‌ها با کفش‌های لنگه به لنگه، نخل‌ها و نیزه‌ها، مسافرخانه، ماه نصفه، اعنماد به نفس سالم، نان و نمک و او همنشین فرشته‌ها بود را از عنوان‌های این دوره از جشنواره ملی کتابخوانی دانش‌آموزی برشمرد.
وی اظهار کرد: به عقیده بسیاری از کارشناسان، آموزش و پرورش به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه آموزشی کشور، می‌تواند با بسترسازی بنیادین و برنامه‌ریزی دقیق و بلند مدت، علاقه به کتاب و کتابخوانی را در بین نسل جوان و نوجوان تقویت کند.
انتهای پیام

captcha