امیر والیپور، دبیر ستاد نظارت بر ثبتنام مدارس ادارهکل آموزش و پرور ش البرز در گفتوگو با ایکنا از البرز، ضمن تأکید بر ضرورت پاسخگویی و تکریم اولیا و دانشآموزان در مدارس البرز، اظهار کرد: به غیر از مدارس غیردولتی، شاهد و استعدادهای درخشان که شهریه مصوب را به هنگام ثبتنام دریافت خواهند کرد، سایر مدارس حق دریافت هیچگونه وجهی را ندارند.
وی با اشاره به اینکه ستادهای نظارت بر ثبتنام مدارس و نظارت بر حقوق اولیا و دانشآموزان در ادارهکل، نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: از همه دانشآموزان و اولیا ی استان درخواست میشود تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف، عدم پاسخگویی مسئولان و مشکلات مربوط به ثبتنام در مدارس استان، شکایات و پیشنهادهای خود را به اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی آموزش و پرورش و دبیرخانه ستاد استانی نظارت بر ثبت نام و ستاد نظارت بر حقوق والدین و دانش آموزان، با تلفن شماره ۳۲۵۲۵۶۵۷_۰۲۶ گزارش دهند.
این مسئول بیان کرد: دانشآموزان و اولیا میتوانند از طریق سامانه رسیدگی به شکایات به نشانی اینترنتی Www.shekayat medu. ir نسبت به ثبت و پیگیری شکایت خود اقدام کنند.
وی یادآور شد: در نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز نیز کارشناسیهای ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات به عنوان دبیرخانه ستادهای منطقهای پاسخگوی مردم این استان هستند.
والیپور تصریح کرد: دریافت کمکهای مردمی و هزینه کلاسهای فوق برنامه مدارس دولتی و هیأت امنایی صرفاً پس از آغاز سال تحصیلی انجام خواهد شد و پرداخت کمکهای مردمی به مدارس باید با اختیار، بدون اجبار و با واریز مستقیم به حساب رسمی مدرسه انجام شود زیرا دریافت هرگونه وجه به صورت نقدی ممنوع است.
وی اضافه کرد: ثبتنام در پایه هفتم ورودی مدارس متوسطه اول در قالب هیأت امنایی در مدارس نمونه دولتی، صرفا بر اساس فرم امتیازبندی و مستندات ارائه شده انجام خواهد شد.
این مسئول گفت: گروههای ویژه نظارت و بازرسی اداره کل آموزش و پرورش استان در طول مدت ثبت نام با مراجعه به مدارس و ستادهای ثبت نام در مناطق مختلف استان، ضمن نظارت و پایش مستمر، مراحل مختلف ثبتنام دانشآموزان در مدارس را مورد بررسی و ارزیابی قرار میدهند و در صورت گزارش هرگونه تخلف با متخلفان احتمالی برخورد قانونی مطابق مقررات و ضوابط انجام خواهد شد.
انتهای پیام