دریافت وجه نقد برای ثبت‌نام در مدارس ممنوع است
کد خبر: 3821952
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷

دریافت وجه نقد برای ثبت‌نام در مدارس ممنوع است

گروه اجتماعی ــ دبیر ستاد نظارت بر ثبت‌نام مدارس اداره‌کل آموزش و پرور‌ش البرز بیان کرد: دریافت وجه نقد اضافه هنگام ثبت‌نام در مدارس این استان ممنوع است.

دریافت وجه نقد برای ثبت‌نام در مدارس ممنوع است

امیر والی‌پور، دبیر ستاد نظارت بر ثبت‌نام مدارس اداره‌کل آموزش و پرور ش البرز در گفت‌وگو ‌با ایکنا از البرز، ضمن تأکید بر ضرورت پاسخگویی و تکریم اولیا و دانش‌آموزان در مدارس البرز، اظهار کرد: به غیر از مدارس غیردولتی، شاهد و استعدادهای درخشان که شهریه مصوب را به هنگام ثبت‌نام دریافت خواهند کرد، سایر مدارس حق دریافت هیچگونه وجهی را ندارند.
وی با اشاره به اینکه ستادهای نظارت بر ثبت‌نام مدارس و نظارت بر حقوق اولیا و دانش‌آموزان در اداره‌کل، نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: از همه دانش‌آموزان و اولیا ی استان درخواست می‌شود تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف، عدم پاسخگویی مسئولان و مشکلات مربوط به ثبت‌نام در مدارس استان، شکایات و پیشنهادهای خود را به اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی آموزش و پرورش و دبیرخانه ستاد استانی نظارت بر ثبت نام و ستاد نظارت بر حقوق والدین و دانش آموزان، با تلفن شماره ۳۲۵۲۵۶۵۷_۰۲۶ گزارش دهند.
این مسئول بیان کرد: دانش‌آموزان و اولیا می‌توانند از طریق سامانه رسیدگی به شکایات به نشانی اینترنتی‌ Www.shekayat medu. ir نسبت به ثبت و پیگیری شکایت خود اقدام کنند.
وی یادآور شد: در نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز نیز کارشناسی‌های ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات به عنوان دبیرخانه ستادهای منطقه‌ای پاسخگوی مردم این استان هستند.
والی‌پور تصریح کرد: دریافت کمک‌های مردمی و هزینه کلاس‌های فوق برنامه مدارس دولتی و هیأت امنایی صرفاً پس از آغاز سال تحصیلی انجام خواهد شد و پرداخت کمک‌های مردمی به مدارس باید با اختیار، بدون اجبار و با واریز مستقیم به حساب رسمی مدرسه انجام شود زیرا دریافت هرگونه وجه به صورت نقدی ممنوع است.
وی اضافه کرد: ثبت‌نام در پایه هفتم ورودی مدارس متوسطه اول در قالب هیأت امنایی در مدارس نمونه دولتی، صرفا بر اساس فرم امتیازبندی و مستندات ارائه شده انجام خواهد شد.
این مسئول گفت: گروه‌های ویژه نظارت و بازرسی اداره کل آموزش و پرورش استان در طول مدت ثبت نام با مراجعه به مدارس و ستادهای ثبت نام در مناطق مختلف استان، ضمن نظارت و پایش مستمر، مراحل مختلف ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهند و در صورت گزارش هرگونه تخلف با متخلفان احتمالی برخورد قانونی مطابق مقررات و ضوابط انجام خواهد شد.
انتهای پیام

captcha