شرکت ۱۲ هزار البرزی در طرح قرآنی «صراط»
کد خبر: 3821621
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸

شرکت ۱۲ هزار البرزی در طرح قرآنی «صراط»

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس بسیج فرهنگیان البرز گفت: ۱۲ هزار و ۶۷۷ فرهنگی این استان در دوره مهارت‌های زندگی قرآنی«صراط» شرکت کردند.

شرکت 12 هزار و 677 فرهنگی البرزی در طرح قرآنی «صراط»

مجتبی آمرکاشی، رئیس بسیج فرهنگیان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: این دوره با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی، آشنایی بیشتر فرهنگیان با علوم و معارف قرآنی، آموزه‌های اهل بیت(ع) انتقال آموخته‌های دینی و قرآنی به دانش‌آموزان و ایجاد فضای رقابت سالم بین فرهنگیان برگزار شد.
وی افزود: عبور از صراط یکی از مسائل مهم معاد است که بر اساس روایات رسیده از پیشوایان معصوم(ع) مردم در گذشتن از آن به چند گروه تقسیم می‌شوند.
این مسئول تصریح کرد: برخی مانند برق و بعضی همچون اسب به تاخت می‌گذرند و عده‌ای سینه‌خیز و بعضی هم در حالی که خود را به آن آویخته‌اند و آتش مقداری از بدن را فراگرفته است از آن عبور می‌کنند و برخی دیگر نیز در هنگام عبور در آن می‌افتند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه برای این دوره مهارت‌آموزی کتاب صراط انتخاب شد، خاطرنشان کرد: در این کتاب گذری داریم بر سوره حمد و صراط مستقیم و نزدیک‌ترین راه تا رشد انسان.
آمرکاشی اضافه کرد: مطالب کتاب صراط به صورت مجازی به منظور صرفه‌جویی در مصرف کاغذ، دسترسی آسان شرکت‌کنندگان به منبع مطالعاتی دوره در قالب فایل تهیه و در اختیار فرهنگیان البرز قرار گرفت.
این مسئول گفت: ۱۲ هزار و ۶۷۷ نفر از فرهنگیان البرز به صورت غیرحضوری در این دوره شرکت کردند که ۸ هزار و ۵۶۳ نفر توانستند در پاسخگویی به ۱۰۰ سوال طراحی شده در این دوره، به امتیاز بالا دست پیدا کنند و دوره ضمن خدمت ۲۴ ساعته‌ای که برای آن پیش‌بینی شده بود را با موفقیت بگذرانند.
انتهای پیام

captcha