بیست و هشتمین اجلاس نماز با محوریت «نماز و مدرسه» برگزار می‌شود
کد خبر: 3820744
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶

بیست و هشتمین اجلاس نماز با محوریت «نماز و مدرسه» برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ــ رئیس ستاد اقامه نماز البرز گفت: بیست و هشتمین اجلاس نماز با موضوع نماز و مدرسه آبان یا آذرماه سال جاری برگزار می‌شود.

بیست و هشتمین اجلاس نماز با محوریت «نماز و مدرسه» برگزار می‌شود

سید‌علی‌اکبر موسوی، رئیس ستاد اقامه نماز البرز در گفت‌و‌گو با ایکنا از البرز، با اشاره به اهمیت نماز از منظر قرآن و احادیث و اولویت نماز در دستورات خداوندی، اظهار کرد: در نزول قرآن‌ کریم و کلام الهی، آیات مربوط به نماز در اولویت بوده و این نشانگر جایگاه نماز ‌میان فرایض الهی است.
وی نماز را سازنده و تربیت‌کننده بشر دانست که سرشار از معارف عالی و الهی است و یادآور شد: اقامه نماز به تربیت و مسائل فردی و اجتماعی انسان جهت می‌دهد و در اذکار نماز، نمازگزار از خداوند خواهان حرکت در صراط مستقیم و بهره‌گیری از نعمات صالحین و دوری از گمراهان می‌شود.
رئیس ستاد اقامه نماز البرز با بیان اینکه در صورت انس با نماز، فرد با حضور قلب، عشق و علاقه در صف نماز حاضر و نمازش عاشقانه خواهد شد، افزود: در جامعه تجلی این‌گونه حضور قلب در نماز را می‌توان در مناسبت‌های مختلف از جمله اعتکاف و مکان‌های متبرکه دید.
وی در ادامه بر ضرورت توسعه فرهنگ اقامه نماز و انس دانش‌آموزان با قرآن تأکید کرد و افزود: اگر دانش‌آموزان با نماز مأنوس شوند، همین اقامه نماز در زندگی آنان تأثیر می‌گذارد.
رئیس ستاد اقامه نماز البرز بیان کرد: همچنین اگر دانش‌آموزان با معارف قرآنی آشنا و برای اقامه نماز ترغیب شوند، اقامه نماز موجب تعالی روح آنان و تربیت انسان بالنده می‌شود.
موسوی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در اجلاسیه نماز، تأکید وزیر به موضوع نماز و اهتمام دست‌اندرکاران امر، یادآور شد: اگر برنامه‌های نماز در مدارس نهادینه شود در تربیت دینی دانش‌آموزان تأثیر خواهد گذاشت و نتایج مثبتی را به دنبال دارد.
رئیس ستاد اقامه نماز البرز در پایان به برگزاری بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز اشاره کرد و افزود: این اجلاس آبان یا آذرماه امسال با موضوع «نماز و مدرسه» در استان گلستان، شهر گرگان برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha