آموزش؛ مهم‌ترین راهکار کاربردی شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر
کد خبر: 3820335
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹

آموزش؛ مهم‌ترین راهکار کاربردی شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر

گروه اجتماعی ــ فرمانده انتظامی استان البرز گفت: برای اجرای اصولی و نهادینه شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید آموزش و آگاهی‌بخشی به مردم را در دستور کار قرار دهیم.

آموزش، مهم‌ترین راهکار کاربردی کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر

سردارعباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: اگر از کنار ناهنجاری‌های اجتماعی بی‌تفاوت بگذریم و برای اصلاح آن گامی برنداریم، زمینه رواج معضلات اجتماعی را هموار کرده‌ایم.
وی ضمن تأکید بر برخورد صحیح با مظاهر غیراخلاقی بیان کرد: اجرای درست فریضه امر به معروف و نهی از منکر ضامن سلامت و قوام جامعه در ابعاد مختلف است.
محمدیان با تأکید بر ضرورت آموزش صحیح در این حوزه، افزود: برای اجرای اصولی و نهادینه شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید با نحوه انجام صحیح و شرایط آن آشنا باشیم و برای این کار باید آموزش‌های لازم به عموم جامعه و دستگاه‌های متولی داده شود.
این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: بزرگان دین ما به انجام امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بسیار سفارش کرده‌اند به گونه‌ای که اعمال و کردار صالح را دربرابر آن چون قطره‌ای دربرابر اقیانوس مثال زده‌اند.
محمدیان خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی نیز در راستای وظایف ذاتی خود با ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی به عنوان مصادیق نهی از منکر مبارزه می‌کند و این رسالت را افتخار خود می‌داند.
فرمانده انتظامی البرز با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک اقدام موثر پیشگیرانه است که زمینه‌ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی و بروز جرم است، افزود: احیای این فریضه تنها وظیفه یک سازمان و نهاد نیست، اشخاص و دستگاه‌هایی که متولی ترویج فرهنگ امر به معروف در جامعه هستند باید از معیارها و آموزش‌های لازم و کافی در این زمینه برخوردار باشند چرا که هدف از امر به معروف و نهی از منکر اصلاح فرد و جامعه است و باید به گونه‌ای انجام شود که تأثیر لازم در این زمینه به وجود آید.
وی در پایان گفت: فلسفه اصلی کار پلیس، ترویج معروف‌ها و جلوگیری از منکرهاست و از این منظر کارکنان نیروی انتظامی آمران به معروف و ناهیان از منکر هستند و مسئولیت سنگینی به عهده ناجا گذاشته شده است.
انتهای پیام

captcha