راهیابی ۷۴ دانش‌آموز البرزی به مسابقات کشوری قرآن
کد خبر: 3820312
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴

راهیابی ۷۴ دانش‌آموز البرزی به مسابقات کشوری قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز از راهیابی ۷۴ دانش‌آموز دختر و پسر و ۱۰ فرهنگی این استان به سی و هفتمین دوره مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز خبر داد.

راهیابی 74 دانش‌آموز البرزی به مسابقات کشوری قرآن‌کریم

فرشته فهمیده، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: یک هزار و ۵۴۰ دانش‌آموز در مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز البرز که در دبیرستان دخترانه فرقانی آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج برگزار شد به رقابت پرداختند که پس از داوری، ۷۴ دانش‌آموز و ۱۰ فرهنگی موفق به کسب امتیاز بالا برای شرکت در مرحله کشوری شدند.
وی افزود: ۶۲ هزار دانش‌آموز در مرحله آموزشگاهی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز البرز شرکت کردند.
فهمیده یادآور شد: دانش‌آموزان در رشته‌های حفظ قرائت، ترتیل، حفظ ویژه، تفسیر قرآن، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه، احکام، انشا نماز، صحیح‌خوانی نماز، رشته‌های پژوهشی و آزمون کتبی رقابت داشتند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز گفت: داوری سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز را در بخش دانش‌آموزان پسر ۴۸ نفر و دانش‌آموزان پسر را ۳۶ نفر بر‌عهده داشتند.
وی بیان کرد: نفرات اول هر رشته به مرحله کشوری سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز راه پیدا کردند.
فهمیده با بیان اینکه فرهنگیان نیز در ۱۱ رشته در مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز به رقابت پرداختند، عنوان کرد: این مسابقات با هدف ترویج فرهنگ عمومی قرآن و نماز در بین فعالان عرصه تعلیم و تربیت عملیاتی شده است.
وی اضافه کرد: مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز در مردادماه ۹۸ در استان‌های خراسان رضوی، مازندران و زنجان برگزار می‌شود.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز اظهار کرد: برگزاری این مسابقات نقش مؤثری در گرایش و ایجاد انگیزه ‌بین دانش‌آموزان علاقمند به علوم و فعالیت‌های قرآنی خواهد داشت.
انتهای پیام

 

captcha