پایان خرداد؛ آخرین مهلت شرکت در جشنواره موسیقی جوان
کد خبر: 3819701
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲

پایان خرداد؛ آخرین مهلت شرکت در جشنواره موسیقی جوان

گروه فرهنگی ــ معاون هنری سینمایی و سمعی بصری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: پایان خرداد آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه سیزدهمین جشنواره موسیقی جوان است.

پایان خرداد؛ آخرین مهلت شرکت در جشنواره موسیقی جوان

سارا بهراد، معاون هنری سینمایی و سمعی بصری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در گفت ‌و‌گو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: این جشنواره در قالب سه گروه سنی «الف»(١٥ تا ١٨ سال، متولدین سال‌های ١٣٨٠ تا ١٣٨٣)، «ب» (١٩ تا ٢٣ سال، متولدین سال‌های ١٣٧٥ تا ١٣٧٩) و «ج» (٢٤ تا ٢٩ سال، متولدین سال‌های ١٣٦٩ تا ١٣٧٤) برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: البته متقاضیانی که سن آن‌ها از  15 سال کمتر است نیز در صورت آمادگی و تمایل، می‌‌توانند آثار خود را برای بررسی در گروه «الف» ارسال کنند.
این مسئول بیان کرد: این جشنواره در دو مرحله برگزار خواهد شد، در مرحله اول باید رپرتوار مشخص‌شده برای هر بخش به صورت تصویری ضبط و در موعد مقرر همراه با فرم ثبت‌نام و مدارک مندرج در فراخوان، به دبیرخانه جشنواره (واقع در انجمن موسیقی ایران) ارسال شود.
بهراد ادامه داد: پس از بررسی و ارزیابی آثار ارسالی، توسط هیات‌‌های داوری، از منتخبان برای شرکت در مرحله نهایی و اجرای صحنه‌‌ای در جشنواره(از اوایل مرداد تا اوایل شهریور ١٣٩٨، در تهران) دعوت می‌شود.
معاون هنری سینمایی و سمعی بصری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز ابراز کرد: در این جشنواره و در بخش «موسیقی دستگاهی ایران»، خوانندگان و نوازندگان سازهای تار، تنبک، دف، سنتور، سه‌تار، عود، قانون، کمانچه و نی؛ در بخش «موسیقی کلاسیک» نوازندگان سازهای ابوا، پیانو، ترومبون، ترومپت، فلوت، کلارینت، کنترباس، گیتار، ویلن، ویلنسل، ویولا و هورن و در بخش «موسیقی نواحی ایران» خوانندگان و نوازندگان سازهای زهی، بادی و کوبه‌ای از مناطق مختلف کشور رقابت می‌کنند.
بهراد افزود: همچنین در حوزه موسیقی دستگاهی، علاوه بر بخش «حفظ کل ردیف موسیقی ایرانی»، «بخش ویژۀ موسیقی دستگاهی» با موضوع «آفرینش در تکنوازی» در نظر گرفته شده است. در این بخش نوازندگان سازهای موسیقی کلاسیک ایرانی (تار، سنتور، سه‌تار، عود، قانون، کمانچه، نی)، با سقف سنی ٢٩ سال، مجاز به شرکت هستند.
معاون هنری سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: برای شرکت در این جشنواره علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا پایان خرداد به دبیرخانه ارسال کنند.
انتهای پیام

captcha