شرکت 64 هزار دانش‌آموز البرزی در طرح ملی حفظ جزء ۳۰ قرآن
کد خبر: 3819081
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰

شرکت 64 هزار دانش‌آموز البرزی در طرح ملی حفظ جزء ۳۰ قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیرکل آموزش و پرورش البرز از شرکت 64 هزار دانش‌آموز البرزی در طرح ملی حفظ جزء ۳۰ قرآن‌کریم خبرداد.

شرکت 64 هزار دانش‌آموز البرزی در طرح ملی حفظ جزء ۳۰ قرآن

سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش البرز در گفت ‌و‌گو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: توجه به شیوه تعلیم در منویات مقام معظم رهبری نسبت به اهمیت حفظ قرآن و تصریح ایشان بر ضرورت وجود حداقل ۱۰ میلیون نفر حافظ قرآن در کشور می‌تواند ضرورت توجه به این راهبرد را گوشزد کند.
وی دستیابی به این هدف را نیازمند همت و اراده ملی و ایجاد نهضت ملی دانست و افزود: نهضت ملی حفظ جزء ۳۰ قرآن، اصول، رویکردها و اقدامات اجرایی لازم برای تحقق مطالبه رهبر انقلاب در دستگاه تعلیم و تربیت کشور را تبیین کرده است تا این نهضت ملی با نگاه سلسله مراتبی، ذیل سند تحول بنیادین و سند راهبردی توسعه آموزش عمومی قرآن تعریف شود.
این مسئول با بیان اینکه حفظ قرآن، راهی برای قرائت مستمر و عمل به آیات قرآن است و ضرورت دارد در برنامه‌های تربیت حافظ به فهم قرآن توجه ویژه شود، گفت: تمام ظرفیت‌های آموزش و پرورش باید برای ترویج و فرهنگ‌سازی حفظ قرآن به کار گرفته شود و با توجه به اینکه حافظان قرآن به اخلاق قرآنی آراسته می‌شوند، برنامه‌ریزی شود حفظ قرآن به عنوان بهترین فعالیت برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی در برنامه‌ها مدنظر باشد.
قاسمی، ایجاد انگیزه و رغبت برای حفظ سوره‌های جزء ۳۰ قرآن توسط دانش‌آموزان را یکی از اهداف این طرح برشمرد و خاطرنشان کرد: 64 هزار نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر دوره‌های مختلف در طرح ملی حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم شرکت کردند.
وی یادآور شد: در برنامه‌ریزی و فضاسازی برای رواج حفظ قرآن علاوه بر پرهیز از اجبار و اکراه باید به گونه‌ای عمل کرد که دانش‌آموزان و فرهنگیان به صورت داوطلبانه و اختیاری نسبت به حفظ قرآن انگیزه پیدا کنند.
انتهای پیام

captcha