البرز ۷ هزار زندانی جرائم غیرعمد دارد
کد خبر: 3813526
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰

البرز ۷ هزار زندانی جرائم غیرعمد دارد

گروه اجتماعی ــ دادستان عمومی و انقلاب مرکز البرز گفت: این استان هفت هزار زندانی جرائم غیرعمد با محکومیت‌های متفاوت دارد.

البرز 7 هزار زندانی جرائم غیرعمد دارد

حاجی‌رضا شاکرمی شامگاه، دادستان عمومی و انقلاب مرکز البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، به برگزاری جشن گل‌ریزان ستاد دیه استان البرز در شامگاه دوشنبه، 30 اردیبهشت اشاره و اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون ۴۶۹ زندانی جرایم غیرعمد در استان البرز با کمک‌های ستاد دیه آزاد شدند.
وی در ادامه بابیان اینکه از ۴۶۹ زندانی آزادشده، ۲۲۵ نفر بدهکار مالی، ۲۳۲ نفر بدهکار مهریه و ۱۲ نفر محکوم‌به دیه بودند، تأکید کرد: این زندانیان با کمک خیرین ستاد دیه و گذشت شاکیان آزاد شدند و به خانواده‌های خود بازگشتند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با اشاره به اینکه بدهی زندانیان آزادشده مجموعاً یک هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال بود، خاطرنشان کرد: شاکیان از حدود ۵۲۰ میلیارد ریال این بدهی گذشت کردند.
شاکرمی از وجود ۷ هزار زندانی جرائم غیرعمد با محکومیت‌های متفاوت در استان البرز خبر داد و خاطرنشان کرد: زندانیان جرائم غیرعمد بسیاری در زندان هستند و تنها امیدواری آن‌ها کمک خیرین و مردم است.
این مسئول با اشاره به اینکه حبس در اسلام به جرائم محدودی مربوط می‌شود، توضیح داد: قوانین کشور متورم شده و امروز شاهد هستیم در برخی موارد همچون تعزیرات مباحث حبس در آن گنجانده و پررنگ شده است که باید در این رابطه چاره‌جویی کرد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز در بخش پایانی سخنان خود بابیان اینکه مهریه نمی‌تواند پشتوانه قوی برای ادامه زندگی زوج‌ها باشد، عنوان کرد: این موضوع لازمه فرهنگ‌سازی است چراکه اخلاق، صداقت و پاک‌دامنی می‌تواند پایه‌های ادامه زندگی را استحکام بخشد.
انتهای پیام

captcha