اجرای طرح «خادمین افتخاری قرآنی» در البرز
کد خبر: 3812541
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲

اجرای طرح «خادمین افتخاری قرآنی» در البرز

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ کارشناس قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج گفت: طرح خادمین افتخاری قرآنی برای نخستین بار در بقاع متبرکه استان البرز اجرا می‌شود.

اجرای طرح خادمین قرآنی در البرز

حجت‌الاسلام حمیدرضا اکبرنژاد، کارشناس قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: بالغ بر 100 خادم افتخاری در بقاع متبرکه این استان فعالیت می‌کنند اما تاکنون خادمان قرآنی در این اماکن‌ مقدس وجود نداشته‌اند.
وی افزود: طرح خادمین افتخاری قرآنی برای نخستین بار در استان اجرا می‌شود و این خادمین می‌توانند در زمینه‌های اذان، قرائت قرآن، ترتیل، جزءخوانی و دعاخوانی در حرم‌های مقدس امامزادگان کرج همکاری خود را آغاز کنند.
این مسئول بیان کرد: هر خادم یک روز در ماه در امامزاده‌ای به تناسب محل سکونت خود، خدماتی از قبیل پاسخ به سؤالات قرآنی و اصلاح حمد و سوره و نماز را به زائران بقعه متبرکه ارائه می‌دهند و به عنوان خادم قرآنی آستان معرفی می‌شوند.
اکبرنژاد از استقبال گسترده همشهریان از این طرح خبر داد و گفت: ابتدا رده سنی ۲۰ تا ۶۰ سال در نظر گرفته شده بود اما به دلیل استقبال قاریان نوجوان دارالقرآن امامزادگان استان با ورود این رده سنی نیز موافقت به عمل آمد.
کارشناس قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج عنوان کرد: بزرگترین دارالقرآن خواهران استان البرز بیش از سه هزار عضو و 500 حافظ کل قرآن دارد که اعضای این مؤسسه نیز می توانند در این طرح شرکت کنند.
وی توضیح داد: علاقه‌مندان‌ می توانند جهت ثبت‌نام به واحد قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج مراجعه کنند و یا با شماره تلفن ۰۹۱۲۴۶۳۶۷۱۵ تماس بگیرند.
انتهای پیام

captcha