رونمایی از اولین محتوای پروشی تربیت از منظر نهج‌البلاغه در البرز
کد خبر: 3810168
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳

رونمایی از اولین محتوای پروشی تربیت از منظر نهج‌البلاغه در البرز

گروه فرهنگی- مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: نخستین محتوای پرورشی تربیت از منظر نهج البلاغه توسط آموزش و پرورش این استان رونمایی شد و به صورت کتاب کمک آموزشی در اختیار معاونین و مربیان پرورشی استان‌های مختلف کشور قرار می‌گیرد.

رونمایی از اولین محتوای پروشی تربیت از منظر نهج‌البلاغه در البرز

سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش البرز در گفت و گو با ایکنا از البرز به رونمایی از نخستین محتوای پرورشی تربیت از منظر نهج البلاغه توسط آموزش و پرورش این استان خبرداد و اظهارکرد: هدف از تولید این محتوای تربیتی ترویج تفکر اصیل فرهنگ علوی، تعمیق و تقویت اعتقادات دینی بر اساس محبت و معرفت امام علی(ع) و توسعه و گسترش اخلاق و رفتار اسلامی با تاسی از رفتار علوی در بین جامعه هدف به ویژه دانش‌آموزان است.
وی افزود: نهج‌البلاغه فقط یک کتاب نیست؛ بلکه میراثی از مقام امامت و فرهنگ والای علوی است که دنیا با وجود بحران‌های کنونی نیازمند آموزه‌های آن است.
این مسئول با اشاره به اینکه هر جامعه‌ای که بخواهد شکل بگیرد نیازمند مکتب فرهنگی و فکری است، یادآور شد: این مکتب زیربنای جامعه‌ای مترقی است.
قاسمی گفت: این کتاب به جهت اینکه سخنان و نامه‌های امام اول شیعیان را داراست، در بین شیعه، اهمیت و رواج فوق العاده‌ای داشته و آن را بعد از قرآن‌کریم، مهم‌ترین کتاب می‌دانند.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: کتاب نهج‌البلاغه در بین اهل تسنن نیز، به علت فصاحت و بلاغت بی‌نظیرش، مورد توجه بسیاری از علمای آن‌ها بوده و هست.
وی افزود: در این محتوای پرورشی مطالب مختلفی از جمله دستورات امام‌علی(ع) به فرماندهان، استانداران و افراد مختلف و حتی دشمنان در نهج البلاغه ذکر شده که امروز جامعه ما به آن نیازمند است.
قاسمی با بیان اینکه محتوای پرورشی تربیت از منظر نهج البلاغه به صورت کتاب کمک آموزشی منتشر شده است، افزود: این محتوای پرورشی در اختیار معاونین و مربیان پرورشی در استان‌های مختلف کشور قرار می‌گیرد.
انتهای پیام

 

captcha