محفل تفسیر قرآنی در سه امامزاده مازندران برگزار می‌شود
کد خبر: 3809037
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹
به مناسبت ماه مبارک رمضان؛

محفل تفسیر قرآنی در سه امامزاده مازندران برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، گفت: در ماه مبارک رمضان، مفسران قرآنی در سطح حوزه بین‌المللی، در امامزاده‌ قاسم(ع) بابل، امامزاده عباس(ع) ساری و امامزاده ابراهیم(ع) بابلسر به تفسیر قرآن کریم می‌پردازند.

محفل تفسیر قرآنی در بابل، بابلسر و ساری برگزار می‌شود/ برگزاری محفل ترتیل‌خوانی در 50 بقعهبه گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز 15 اردیبهشت ماه در مراسم توجیهی با مبلغان طرح ضیافت الهی که در امامزاده عباس(ع) ساری برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: طرح ضیافت الهی در 350 بقعه متبرکه اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه معنویت مردم در ماه مبارک رمضان جان تازه‌ای می‌گیرد، افزود: یکی از فرصت‌هایی که خداوند برای کسب ارزش‌ها و معنویت فراهم کرده، ماه مبارک رمضان است.

حیدری تصریح کرد: با توجه به هجمه‌های گسترده دشمن در مقابله با جوانان و هزینه‌های گزافی که در این زمینه می‌شود، لازم است دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌ریزی هدفمند و منظمی داشته باشند و از فرصت‌های ماه رمضان به بهترین شکل استفاده کنند.
وی اولین قدم در این راه را غبارروبی بقاع متبرکه و مساجد دانست و افزود: انجام برنامه‌های مختلف فرهنگی جمله اقدامات طرح ضیافت الهی است.

برگزاری مراسم ترتیل با اجرای قاریان مصری
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران برگزاری مراسم تلاوت ترتیل و تفسیر قرآن کریم، تبیین اصول و مکتب امام راحل(ره) و دفاع از اندیشه ناب امام(ره)، مناجات با خدا، شش روز ترتیل همراه با قاری مصری در سراسر استان را از برنامه‌های فرهنگی ضیافت الهی در ماه رمضان نام برد.
وی از اعزام ۳۵۰ روحانی بومی و اعزامی از قم در ماه مبارک رمضان به امامزدگان شاخص استان خبر داد و افزود: غبار روبی امامزادگان شاخص تا قبل از آغاز ضیافت الهی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان محفل ترتیل‌خوانی قرآن کریم در ۵۰ بقعه استان برگزار می‌شود، گفت: در ماه مبارک رمضان برای نخستین بار مفسران قرآنی در سطح حوزه بین‌المللی، در امامزاده‌ قاسم(ع) بابل، امامزاده عباس(ع) ساری و امامزاده ابراهیم(ع) بابلسر به تفسیر قرآن کریم می‌پردازند.
حیدری بیان کرد: خیمه‌های معرفت در ماه مبارک رمضان امسال با هدف پاسخ به شبهات دینی، احکام، مباحث روز و مشاوره خانواده در ۵۰ بقعه متبرکه استان برپا می‌شود.
وی افزود: در طرح ضیافت، افطاری ساده ماه مبارک رمضان و برنامه‌های موقوفه‌های وقفی با نیت افطاردهی در این ماه مبارک در امامزادگان استان اجرا می‌شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: هزار و ۳۶۱ امامزاده در دیار علویان وجود دارد که از این تعداد، ۳۰۰ امامزاده شاخص هستند.
وی افزود: اداره اوقاف و امور خیریه مازندران در ماه ضیافت الهی برنامه‌های مختلف نظیر؛ ترتیل خوانی کلام وحی، توزیع سبد کالا بین نیازمندان، افطاردهی از محل درآمد موقوفات با این نیت، برپایی خیمه معرفت، اجرای سفره‌های آسمانی، ختم کلام وحی و توزیع ادعیه به اجرا درمی‌آورد.

حیدری برگزاری نشست صنفی وقف با اصناف مختلف، ویژه برنامه شب‌های قدر، مراسم میلاد امام حسن مجتبی(ع)، مراسم وفات حضرت خدیجه(س)، مراسم ارتحال حضرت امام (ره)، اقامه نماز جماعت و اقامه نماز عید فطر در امامزادگان و حضور اصحاب وقف و بقاع متبرکه در راهپیمایی روز قدس را از دیگر برنامه‌های طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان برشمرد.

انتهای پیام

captcha