برگزاری ترتیل‌خوانی در بقاع متبرکه استان قزوین
کد خبر: 3808552
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰

برگزاری ترتیل‌خوانی در بقاع متبرکه استان قزوین

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین گفت: در قالب طرح ضیافت الهی جزء‌خوانی و ترتیل‌خوانی قرآن کریم در سطح ۲۸ امامزاده و بقعه متبرکه استان قزوین برگزار می‌شود.

برگزاری ترتیل‌خوانی قرآن کریم در امامزاده‌ها و بقعه متبرکه استان قزوین

حجت‌الاسلام رضا نوروزی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، اظهار کرد: این سازمان همه‌ساله در ایام ماه مبارک رمضان و به‌منظور ارتقای سطح معرفتی و معارفی و ایجاد فضاهای معنوی خاص، محفل انس با قرآن کریم را در امامزاده‌های استان برگزار می‌کند.
وی ادامه داد: در قالب طرح ضیافت الهی جزء و ترتیل خوانی قرآن کریم در سطح ۲۸ امامزاده و بقعه متبرکه استان قزوین برپا خواهد شد.
حجت‌الاسلام نوروزی با بیان اینکه در راستای این طرح تعدادی از مبلغان دینی در این مکان‌های مقدس مستقر می‌شوند، ادامه داد: ۲۳ روحانی و ۲ مفسر قرآن کریم اعزامی و بومی در بخش‌های سخنرانی، پرسش و پاسخ، اقامه نماز جماعت، بیان احکام و حضور در خیمه‌های معرفت فعالیت خواهند داشت.
وی در ادامه به برپایی خیمه‌های معرفت نیز اشاره کرد و گفت: در ماه مبارک رمضان همانند سال‌های گذشته، ۱۵ خیمه معرفت با موضوع مشاوره خانواده و ازدواج، تربیت کودکان و غرفه کودک و نوجوان در امامزاده‌های شاخص استان برپا می‌شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اضافه کرد: جلسات تفسیر قرآن، جزء و ترتیل خوانی، افطار دهی در برخی امامزاده‌ها و پاسخ‌ به مسائل دینی و مذهبی مردم روزه‌دار از دیگر برنامه‌های طرح ضیافت الهی به شمار می‌رود.
حجت‌الاسلام نوروزی در پایان اظهار کرد: مهم‌ترین هدف از برگزاری این برنامه‌ها تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تقویت باورها و اعتقادات، ایجاد کردن فضای معنوی در جامعه به‌ویژه در بین نسل جوان و ترویج مفاهیم قرآنی است.
انتهای پیام

captcha