گردهمایی دمشق روحیه صهیونیسم‌ستیزی مسلمانان را تقویت می‌کند
کد خبر: 3785532
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷
دبیر اجرایی همایش علمایی سوریه در گفت‌و‌گو با ایکنا:

گردهمایی دمشق روحیه صهیونیسم‌ستیزی مسلمانان را تقویت می‌کند

گروه بین‌الملل ــ دبیر اجرایی چهاردهمین همایش «علمای جهان اسلام» در دمشق تأکید کرد: برپایی این همایش و حضور علما در آن راهی برای تقویت روحیه مقاومت مسلمانان در رویارویی با صهیونیسم است.

حجت‌الاسلام خدایار ناصری، دبیر اجرایی چهاردهمین همایش علمای جهان اسلام، که امروز(دهم بهمن ماه) در دمشق برگزار می‌شود، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در سوریه، درباره هدف از برگزاری این همایش اظهار کرد: نکات مشترک بسیاری از نظر سیاسی و دینی میان سوریه و ایران وجود دارد. طی چند سال اخیر جنگ استکباری به سوریه تحمیل شد که هدف از آن نابودی سنگری بود که تا آخرین لحظه در برابر صهیونیست‌ها ایستاده است.

وی افزود: در حالی که بیشتر کشورهای عربی در حال تسلیم‌ شدن هستند و می‌خواهند با صهیونیسم صلح کنند. در این راستا علمای اسلام بهترین راه در این مورد را تقویت روحیه مقاومت مسلمانان در رویارویی با صهیونیسم می‌دانند و تأکید دارند که چنین همایش‌هایی بیشتر برگزار شود و ادامه یابد.

حجت‌الاسلام ناصری تصریح کرد: هفت سال از بحران ایجاد شده در سوریه می‌گذرد و همایش‌هایی در طول این ایام نیز برگزار شده است. صدها عالم از کشورهای عربی و اسلامی در این همایش‌ها حضور یافته و تلاش خواهند کرد این موضوع را مطرح کنند که تهاجم به عراق و سوریه را کشورهای استعماری انجام می‌دهند و به تشکیلاتی که خود را مرتبط با اسلام معرفی می‌کنند ربطی ندارد که از آن جمله می‌توان به داعش،‌ جبهة النصره و تفکیری‌ها اشاره کرد. این گروه‌ها ارتباطی با اسلام ندارند و در اختیار استکبارند.

وی درباره شرکت‌کنندگان همایش توضیح داد: گروه‌های مختلفی از شیعه و اهل تسنن در این همایش شرکت می‌کنند و بر این اساس می‌توان گفت که علمایی از مذاهب اسلامی در این همایش حضور دارند.

ناصری همچنین به تعداد نفرات دعوت شده به همایش اشاره کرد و گفت: بیش از 500 نفر از علمای سوریه،‌ لبنان،‌ بحرین و یمن در این همایش حضور می‌یابند؛ این افراد در مراکز آموزشی دانشگاه‌های اسلامی همچون دانشگاه سوریه،‌ لبنان و ... حضور فعال دارند. این حضور مسئولانه است و علما با همه مشغولیت‌ها و مشکلاتی که داشته‌اند در این همایش حاضر می‌شوند تا نقش سیاسی و فرهنگی خود را در بحران سوریه ایفا کنند.

وی همچنین درباره سخنرانان این همایش اظهار کرد: این همایش امروز چهارشنبه 10 بهمن (30 ژانویه 2019) برگزار می‌شود و بیش از 9 نفر از علمای شاخص شیعه و سنی در آن سخنرانی می‌کنند. دو جلسه علمی نیز برگزار می‌شود که 30 نفر از علما در آن شرکت می‌کنند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha