ارتباط چهره به چهره فعالان قرآنی؛ از برکات حرکت «کاروان قرآنی انقلاب»
کد خبر: 3783279
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸
مسئول کارگروه قرآن ستاد چهلمین سال پیروزی انقلاب بیان کرد:

ارتباط چهره به چهره فعالان قرآنی؛ از برکات حرکت «کاروان قرآنی انقلاب»

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول کارگروه قرآن ستاد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ارتباط بیشتر فعالان قرآنی را از برکات حرکت «کاروان قرآنی انقلاب» دانست.

ارتباط چهره به چهره فعالان قرآنی؛ از برکات حرکت «کاروان قرآنی انقلاب»مهدی قره‌شیخلو، مسئول کارگروه قرآن ستاد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، اول بهمن‌ماه، در حاشیه مراسم بدرقه کاروان قرآنی، انقلاب که در جوار حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، گفت: این برنامه در کارگروه قرآن چهلمین سال پیروزی انقلاب تصویب شد. البته هر سال اعزام عزیزان قرآنی به شهرستان‌های مختلف برای اجرای محافل و کرسی‌های تلاوت را داشتیم، اما امسال برای برپایی باشکوه‌تر این محافل مقرر شد که این مراسم از لحاظ کیفیت، کمیت و شکل کار ویژگی‌های خاصی داشته باشد.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم افزود: طی جلساتی که با سایر نهادهای فعال در امور قرآنی داشتیم، مقرر شد تا با اعزام اتوبوسی ویژه در قالب کاروان قرآنی انقلاب، برنامه‌های قرآنی متنوعی را با آغاز در حرم امام خمینی(ره)، در نزدیک به 40 نقطه کشور، اجرا کنیم. قاعدتاً ضرورت این حرکت در چهلمین سال پررنگ‌تر است. امسال با کمک دوستان این حرکت بزرگ انجام شد و امیدوارم به صورت مستمر در سال‌های آینده ادامه یابد.

این قاری بین‌المللی ادامه داد: قرآنیان باید در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و... حضور جدی‌تری داشته باشند. کار ما فقط قرآن خواندن نیست، قرآن خواندن بخشی از کار ماست. وقتی می‌گوییم که اساس امور باید مفاهیم قرآنی باشد، این وظیفه اهل قرآن است که این مفاهیم را در دل جامعه تزریق کند. لذا این کار نمادین شروع خوبی برای حضور قرآنیان در بین مردم است.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم درباره استعدادیابی افراد مستعد در زمینه قرآن از سوی اعضای این کاروان گفت: اعضای کاروان قرآنی، که در فواصل مختلف سفر حامل استادان قرآنی مطرح کشور است، با ورود به هر استان در محافل انس با قرآن با چهره‌های قرآنی منطقه آشنا می‌شود و این زمینه کشف استعدادهای قرآنی را فراهم می‌کند.

گزارش مراسم بدرقه را اینجا و گزارش تصویری را اینجا ببینید.

انتهای پیام

captcha