عاقلانه به مکتب اهل بیت(ع) خدمت کنیم
کد خبر: 3783147
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی:

عاقلانه به مکتب اهل بیت(ع) خدمت کنیم

کانون خبرنگاران نبأ ــ آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی با تأکید بر اینکه ما باید عاقلانه به مکتب اهل بیت(ع) خدمت کنیم، اظهار کرد: در شرایط کنونی حساسیت‌های ویژه‌ای وجود دارد و باید به این الزامات و اقتضائات توجه ویژه داشت.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی در دیدار رئیس جامعة‌المصطفی(ص) العالمیه، پس از استماع گزارش ارائه شده از سوی حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی از فعالیت‌های این نهاد علمی تقدیر کرد.

وی تأسیس جامعة‌المصطفی(ص) را از برکات انقلاب اسلامی دانست و با بیان توصیه‌هایی مهم خطاب به رئیس این نهاد، اظهار کرد: رابطه جامعةالمصطفی(ص) با حوزه‌های علمیه باید قوی و مبادلات و تعاملات علمی قوی‌تر از این باشد.

معظم له با تأکید بر اینکه شایسته است گروهی از المصطفی و حوزه، جلسات هم‌اندیشی با یکدیگر داشته باشند تا از تجارب ارزشمند یکدیگر بهره بگیرند، بیان کرد: هرچند جامعة‌المصطفی(ص) یک دانشگاه است، اما فرهنگ حاکم بر آن باید حوزوی باشد؛ در حوزه، علم را برای علم می‌خوانند و می‌خواهند و این روحیه باید در المصطفی نیز حاکم باشد.

وی افزود: یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنید این است که ارتباط المصطفی با فارغ‌التحصیلان آنجا قطع نشود؛ در این خصوص برنامه‌ریزی لازم را داشته باشید و به آن اهمیت بدهید.

آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی توجه به حساسیت‌های مذهبی را امری مهم دانست و با تأکید بر اینکه این امر منافاتی با حفظ اصول ندارد، یادآور شد: ما در تألیف تفسیر نمونه به این اصل توجه ویژه داشته‌ایم و در عین حال که حق مطلب درباره اهل بیت(ع) ادا شده، تلاش شده ادبیات مناسب و سنجیده به‌کار گرفته شود، به‌طوری که برادران اهل سنت هیچ‌گاه از آن ناراحت نشدند.

وی با تأکید بر اینکه ما باید عاقلانه به مکتب اهل بیت(ع) خدمت کنیم، اظهار کرد: در شرایط کنونی حساسیت‌های ویژه‌ای وجود دارد و باید به این الزامات و اقتضائات توجه ویژه داشت.

آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی خطاب به رئیس المصطفی با تأکید بر اینکه به پیشرفت‌های کنونی بسنده نکنید، توجه به نخبگان را یک اصل مهم دانست و تصریح کرد: به مسئله مهم استعدادسنجی و حمایت از نخبگان توجه ویژه داشته باشید.

محمدعلی بیطرفان

انتهای پیام

captcha