افتتاح «کوچه‌های بنی‌هاشم» در وارمین
کد خبر: 3783079
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹

افتتاح «کوچه‌های بنی‌هاشم» در وارمین

کانون خبرنگاران نبأ ــ نمایشگاه «کوچه‌های بنی‌هاشم» و پنجمین سوگواره فاطمی(س) با حضور نماینده ولی فقیه و جمعی از مسئولان شهرستان ورامین افتتاح شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ آیین افتتاح نمایشگاه «کوچه‌های بنی‌هاشم» و پنجمین سوگواره فاطمی(س) روز گذشته، 30 دی ماه همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در ورامین برگزار شد.

در این نمایشگاه که پس از اقامه نماز ظهر و عصر آغاز به کار کرد، آیت‌الله سیدمرتضی محمودی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان با قدردانی از اقدامات فرهنگی صورت گرفته در راستای ترویج زندگی فاطمی(س) بر تببین زندگانی ائمه اطهار(ع) و تعظیم شعائر مذهبی تاکید کرد.

وی نیاز جامعه امروز را پیروی از سبک زندگی دینی امامان(ع) دانست و گفت: برپایی نمایشگاه‌ها با مضمون شیوه زندگی امامان معصوم(ع) نقش مهم و مؤثری در الگوپذیری افراد جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان دارد.

المان‌های نمادین غدیر خم، باغ فدک، مباهله، بیت پیامبر(ص)، سقیفه بنی‌ساعده، مسجدالنبی(ص)، کوچه بنی‌هاشم، ضربت سیلی، بیت امیرالمومنین(ع)، بیت امام صادق(ع)، تشییع نمادین حضرت زهرا(س)، بیت‌الاحزان، قبور مطهر ائمه بقیع(ع)، خیمه حضرت ولیعصر(عج) و ... از جمله بخش‌های نمایشگاه کوچه‌های بنی‌هاشم است.

بخش‌های جنبی این نمایشگاه نیز شامل سالن نمایش بصیرتی و جشنواره‌های مناسبتی برای اجرای نمایش، غرفه کودکان و پاسخگویی به شبهات دینی و فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی و ایستگاه پذیرایی صلواتی می‌شود.

این نمایشگاه تا بیستم بهمن در ورامین، خیابان شهدا، روبه‌روی خیابان مهدیه از ساعت 10 الی 12 و از 16 الی 20 آماده بازدید علاقه‌مندان است.

محمد قاسمی 

انتهای پیام

captcha