مددجویان توانمندشده بهزیستی دوباره مستمری‌بگیر شدند
کد خبر: 3782977
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹
مسعودی فرید:

مددجویان توانمندشده بهزیستی دوباره مستمری‌بگیر شدند

گروه جامعه ــ معاون اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود و تأثیر آن بر گروه‌های آسیب‌پذیر، خواستار اختصاص بودجه کامل به نهادهای حمایتی شد و گفت: مددجویان توانمندشده دوباره اعلام نیاز کرده‌اند و به چرخه دریافت مستری بازگشته‌اند.

حبیب‌الله مسعودی فرید، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی، در گفت‌وگو با ایکنا؛ در پاسخ به این سؤال که شرایط اقتصادی موجود چه تأثیری بر گروه‌های هدف بهزیستی داشته است؟ گفت: وقتی مسائل و مشکلات اقتصادی پیش می‌آید و تورم افزایش پیدا می‌کند، در همه جای دنیا فقرا فقیرتر می‌شوند و یا افرادی که بالای خط فقر بودند به پایین این خط سقوط می‌کنند.

وی ادامه داد: اخیراً توانستیم تمام افراد بهزیستی را که در نوبت بودند تحت پوشش قرار دهیم و اکنون 240 هزار سرپرست خانوار را تحت پوشش قرار دادیم، اما افرادی که قبلاً از پوشش خارج شده و توانمند شده بودند بازگشته‌اند و گفته‌اند که نیاز به حمایت مجدد دارند و بهزیستی اعلام کرد که دوباره از آنها حمایت می‌کند.

مسعودی فرید با اشاره به مشکلات بازار کسب‌وکار در جامعه، گفت: حتی افرادی که در حال کار هستند نیز ممکن است به دلیل نبود مواد اولیه دچار مشکل شوند، به ویژه خانم‌های سرپرست خانوار.

وی از انتظار خود از دولت نیز سخن گفت و اظهار کرد: انتظار داریم دولت علاوه بر بسته‌های حمایتی که اعلام می‌کند، اعتبارات نهادهای حمایتی را کم نکند و صددرصد بودجه را اختصاص دهد. نهادهای حمایتی تمام بودجه خود را صرف افرادی می‌کنند که بسته حمایتی برای آنها تعریف می‌شود. حتی به خاطر نیازهایی که اکنون وجود دارد باید اعتبارات بیشتر و جدیدی نیز به نهادهای حمایتی اختصاص داده‌ شود.

انتهای پیام 

captcha