آمادگی حشدالشعبی برای نابودی بقایای داعش
کد خبر: 3781739
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰

آمادگی حشدالشعبی برای نابودی بقایای داعش

گروه بین‌الملل ـ فرمانده حشدالشعبی(بسیج مردمی) در محور غرب استان الانبار عراق از آمادگی ورود به سوریه برای نابودی عناصر برجای مانده از داعش خبرداد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری المیادین؛ قاسم مصلح، فرمانده حشدالشعبی در محور غرب استان الانبار عراق در گفت‌وگو با این رسانه خبری تصریح کرد: نیروهای آمریکایی در کنار عملیات علیه داعش در مرزهای عراق و سوریه، اقدام به جاسوسی می‎کنند.

وی در این باره گفت: اهداف نیروهای آمریکایی روشن است. آنها تلاش می‌کنند با به دست آوردن اطلاعات امنیتی  به داعش برای حمله به نیروهای عراقی کمک کنند.

مصلح با بیان این که نیروهای آمریکایی سعی می‎کنند به اطلاعات دقیق و حساسی از نیروهای امنیتی در مرز عراق و سوریه دست یابند، این اقدام آمریکایی‌ها را تجاوز به حاکمیت ملی عراق خواند.

وی در ادامه  با اشاره به طرح سوال‌هایی از سوی نیروهای آمریکایی در رابطه با پلیس مرزی و ارتش عراق، توضیح داد: سئوال‎های نیروهای آمریکایی شامل نقاط درگیری در مرزها، میزان ذخایز و نوع سلاح و تعداد نیروها در هر منطقه می‌شود که اطلاعات بسیار خطرناکی بوده و به آسانی می‌تواند نیروهای امنیتی را هدف قرار دهد.

فرمانده حشدالشعبی محور غرب استان الانبار عراق از هماهنگی دو دولت سوریه و عراق برای پایان دادن به حضور داعش در سوریه خبرداد و بر آمادگی این نیروها برای ورود به خاک سوریه تاکید کرد.

وی اضافه کرد: حشدالشعبی تاکنون هیچ عقب‌نشینی را از سوی نیروهای آمریکایی در سوریه رصد نکرده بلکه نیروهای آمریکایی در سوریه دائما تقویت می‎شوند به گونه‎ای که هواپیماهای آمریکایی از عراق پرواز خود را آغاز کرده و در محل وجود پایگاه‌های داعش در سوریه فرود می‎آیند.

مصلح در پایان سفر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به پایگاه «الاسد» در استان الانبار عراق را اشغال این کشور از طریق ایجاد پایگاه نظامی خواند.

انتهای پیام

captcha