استکبارستیزی؛ ریشه‌ای که خشک نمی‌شود
کد خبر: 3761004
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۳

استکبارستیزی؛ ریشه‌ای که خشک نمی‌شود

گروه سیاسی - روز ۱۳ آبان برگی ماندگار در تقویم سیاسی کشورمان است، روزی که هرگز از حافظه و ذهن مردم ایران و جهان پاک نمی‌شود و مردم بیدار دنیا را به مبارزه با استکبار و ظلم فرا می‌خواند.

13 آبان برگی ماندگار در تقویم سیاسی ایران/ استکبارستیزی ریشه‌ای که خشک نمی‌شود

به گزارش ایکنا از البرز، 13 آبان روزی ماندگار در تقویم سیاسی ایران است. روزی که به واسطه سه واقعه مهم تاریخی (تبعید معمار کبیر انقلاب 13 آبان 1343، اعتراض دانش‌آموزان در مقابل رژیم منحوس پهلوی در 13 آبان 1357 که روز دانش‌آموز نام گرفت و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در آبان 1358) هرگز از حافظه و ذهن مردم ایران و جهان پاک نمی‌شود. این روز به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی، یادآور پایمردی مردمانی است که مقابل جور و ستم سر خم نکرده و نشان دادند با وحدت و همدلی می‌توان مقابل بزرگ‌ترین قدرت‌های دنیا ایستاد و نوای آزادی و آزادگی سرداد. اتفاقاتی که از 13 آبان سال 43 تا 13 آبان سال 58 رخ داد، به همه دنیا نشان داد مردم ایران هرگز حاضر نیستند به واسطه زر و زور چشم بر حق و حقیقت بنندند و در مقابل ستم سکوت پیشه کنند. بدون شک وقتی کماندوها و ساواکی‌های شاه 13 آبان 43 ، شبانه به منزل امام در قم حمله‌ور شده و با یک هواپیمای نظامی ایشان را به ترکیه تبعید کردند، هرگز تصور نمی‌کردند این هجرت اجباری دانه‌ای است که 14 سال بعد جوانه انقلاب از آن سرمی‌زند. وقتی نیروهای شاه 13 آبان 1357، فریاد دانش‌آموزانی را که در محوطه دانشگاه تهران جمع شده بودند تا صدای اعتراض خود را به گوش ناشنوای مسئولان برسانند، با گلوله خفه کردند و باعث شهادت 56 نفر و مجروح شدن صدها نفر شدند، هرگز فکر نمی‌کردند عمر جور کوتاه است و فریاد عدالت‌خواهی هرگز خاموش نمی‌شود. بدون شک همه این اتفاقات که بیداری بیش از پیش ملت ایران را درپی داشت باعث شد دشمنان اسلام چند ماه پس از پیروزی انقلاب در13 آبان 58 یعنی زمانی‌که سفارت آمریکا درتهران توسط دانشجویان انقلابی تسخیر شد، کار خود را تمام شده ببینند و به ناچار از امید واهی خود بر سلطه بر ملت ایران دست بشویند. آری این‌گونه بود که 13 آبان در تاریخ ایران ماندگار شد. حالا که چند دهه از این وقایع سرنوشت ساز می‌گذرد، همه ما وظیفه داریم با زنده نگه داشتن یاد و خاطره پایمردی‌های دانش‌آموزان و دانشجویان مبارز و بیدار به دشمنان انقلاب نشان دهیم که ملت ایران علی‌رغم فشارها و سختی‌ها هرگز از آرمان عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی خود دست برنمی‌دارد و تا همیشه پای انقلاب می‌ایستد. امروز ما وظیفه داریم دل‌هایمان را همسو کرده و با دست‌های گره کرده در راهپیمایی 13 آبان شرکت کنیم و مردم بیدار دنیا را به مبارزه با استکبار و ظلم فرا بخوانیم. آری ما امروز ادامه دهنده راه کسانی هستیم که نشان دادند روشنی حق و عدالت هرگز با سیاهی ظلم پنهان نمی‌شود و با پایمردی و مقاومت روز روشن از دل شب بیرون می‌آید...
استکبارستیزی از اصول اصلی انقلاب است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز اظهارکرد: 13 آبان روز مقابله با استکبار جهانی است پس باید این روز به خوبی معرفی و زنده نگه داشته شود و مردم پرشورتر به صحنه بیایند تا ایران بتواند مواضع خود را نسبت به استکبار نشان دهد و اندیشه استکبارستیزی‌اش را تقویت کند و در جوانان انگیزه ایجاد کند.
ناصر مقدم استکبارستیزی را از اصول اصلی و اساسی انقلاب اسلامی دانست و افزود: روز 13 آبان بهترین فرصت برای تشریح جنایت‌های ظالمانه آمریکا در حق ملت‌های مظلوم جهان به ویژه ‌ملت ایران است و مردم با حضور در راهپیمایی 13 آبان امسال ثابت می‌کنند که با همان روحیه استکبارستیزی سال‌های آغازین انقلاب اسلامی، در مسیر رسیدن به هدف قرار دارند.
وی تاکید کرد: 13 آبان تنها متعلق به دانش‌آموزان و دانشجویان نیست و تمام اقشار جامعه باید این روز را به عنوان فرصت تلقی کنند و در راستای رهنمودهای ولایت و رهبری گام بردارند.
13 آبان به حاشیه نمی‌رود
این مسئول با اشاره به ضرورت حفظ هوشیاری در برابر تهدیدهای دشمنان گفت: 13 آبان امسال نسبت به سال‌های گذشته از اهمیت بیشتری برخوردار است چرا که آمریکا تلاش دارد تا با اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه، اصل روز مبارزه با استکبار جهانی را به حاشیه ببرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با اشاره به لفاظی‌های چندماه اخیر رئیس جمهور آمریکا درباره تشدید تحریم‌ها همزمان با روز 13 آبان، گفت: همانطور که 13 آبان برای ملت ایران نماد ظلم‌ستیزی است، برای آمریکایی‌ها که برای همیشه از کشورمان بیرون رانده شدند هم یک فضاحت سیاسی بود. رئیس جمهور آمریکا فکر می‌کند با تشدید تحریم‌ها در 13 آبان می‌تواند مردم را از کاری که سال 58 انجام دادند، پیشمان کند اما این خیال باطل را به گور می‌برد.
آمریکا نماد بارز استکبار است
در ادامه معاون پرورشی وفرهنگی آموزش و پرورش البرز، گفت: دانش آموزان به عنوان پیشگامان تحصیل و دانش در جریان پیروزی انقلاب اسلامی نقش مرثری بر عهده داشتند و لازم است در شرایط مختلف از قدر و شأن والای آن‌ها تجلیل شود.
مسعود مهران‌نیا 13 آبان را فرصتی برای تبیین اهداف استکباری آمریکا برشمرد و افزود: آمریکا و هم‌پیمانانش، متعهد به مقابله با حرکت انقلابی ملت ایران هستند و علت اصلی آن نیز، شعارهای ضداستکباری ملت ایران در جریان انقلاب اسلامی است.
وی شعارهای ضداستکباری را بخشی از شعائر دینی و انقلابی مردم ایران دانست و با تاکید بر لزوم انتشار فرهنگ استکبارستیزی در بین دانش‌آموزان تصریح کرد: نهادینه کردن شعائر ضداستکباری در میان دانش‌آموزان باعث تقویت مبانی انقلابی و ایجاد روحیه ضداستکباری در آن‌ها خواهد شد.
این مسئول با بیان اینکه امروز دانش آموزان به تبعیت از دانش آموزان نسل انقلاب، ۱۳ آبان را گرامی می دارند، تصریح کرد: بدعهدی های آمریکا در طول تاریخ انقلاب تاکنون، به ویژه در مسئله برجام و تحریم های جدید از سوی ترامپ علیه ایران موجب می شود دانش آموزان با حرارت بیشتری خشم و انزجار خودشان را نسبت به استکبارجهانی که نماد بارز آن آمریکاست، به منصه ظهور بگذارند.
برنامه‌های گرامی‌داشت روز 13 آبان در البرز
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز در ادامه با بیان اینکه برنامه‌های این روز ملی در البرز دانش‌آموز محوری است، افزود: با توجه به تکرار رفتارهای خصمانه آمریکا علیه ایران اسلامی، راهپیمایی یوم الله 13 آبان ماه امسال پرشورتر از گذشته در البرز برگزار می‌شود.
وی برگزاری برنامه صبحگاهی در تمام مدارس البرز با شعار مرگ برآمریکا، اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگی با عنوان روز ملی استکبارستیزی در قالب روزنامه‌دیواری، نمایشگاه عکس، فیلم، نشست روشنگری، مقاله نویسی، مسابقه فرهنگی و یادواره شهدا درمدارس، توزیع اقلام فرهنگی ویژه راهپیمایی در بین مدارس البرز را از اقدامات برنامه‌های راهپیمایی 13 ابان در این استان عنوان کرد و گفت: دانش‌آموزان و معلمان در کنار مسئولان کشوری، استانی و خانواده معظم شهدا با همخوانی سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و سردادن شعارهای انقلابی مسیر راهپیمایی را از میدان توحیدکرج، بلوار امام زاده حسن(ع) تا مصلای بزرگ امام خمینی(ره) کرج را طی می‌کنند.
این مسئول تصریح کرد: همچنین در مسیر راهپیمایی غرفه‌های فرهنگی- تربیتی ویژه روز ملی مبارزه با استکبار‌ستیزی برپا می‌شود تا دانش‌آموزان با زبان قلم و هنر پیام وحدت، مقاومت و ولایتمداری خود را به مستکبران نشان دهند.
وی یادآور شد: در سایر شهرستان‌های استان البرز نیز دانش‌آموزان در میدان مرکزی شهر اجتماع کرده و تا مصلی‌های نماز جمعه به راهپیمایی می‌پردازند.
مهران‌نیا تاکید کرد: در این برنامه ملی دانش‌آموزان درقالب هیات‌های مذهبی و تشکل‌های دانش‌آموزی سرود ملی ایران را همخوانی می‌کنند.
مردم ایران از تمامی بحران ها عبور می‌کنند
در ادامه نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا می‌گوید: 13 آبان ماه برای مردم ایران سرنوشت‌ساز بوده و مقاومت مردم ایران به‌ویژه دانش‌آموزان نشان داد که مردم ما از تمامی بحران‌ها عبور می‌کنند.
محمدجواد کولیوند افزود: روز استکبارستیزی روزی است که دانشجویان و دانش‌آموزان ما وارد عمل شدند و پوزه آمریکا را به خاک مالیدند و توطئه‌های آمریکا را در نطفه خاموش کردند و امسال نیز مردم و اقشار مختلف مردم ما بار دیگر با حضور در راهپیمایی 13 آبان بر روحیه استکبارستیزی خود تأکید کرده و نشان می‌دهند که ملت ایران همیشه یک گام جلوتر از آمریکا قرار دارند.
این مسئول بیان کرد: تسخیر لانه جاسوسی نشان داد که ملت ما در مقابل زیاده‌خواهی قدرت‌طلبان و ابرقدرت‌ها و حتی آمریکا می‌ایستد همان طور که جوانان ما شاخ آمریکا را در بیابان شکستند و لانه جاسوسی را تسخیر کردند.
وی با اشاره به اعمال تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: آمریکا به‌نوعی خوی درندگی خود را دوباره آشکار ساخت و می‌خواهد با این اقدام مردم ما را زیر فشار قرار دهد و در این راستا تبلیغات و فضای مسمومی را ایجاد کرده و به دنیا فشار می‌آورد تا با ایران ارتباطی نداشته باشند.
نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا با تأکید بر اینکه 13 آبان امسال روز استکبارستیزی و تحریم‌ستیزی خواهد بود افزود: آمریکایی‌ها هرآنچه می‌خواستند انجام دادند و ما از این گردنه هم عبور خواهیم کرد.
شرکت در راهپیمایی 13 آبان دفاع از تمامیت ملی و انقلابی است
در ادامه مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز گفت: راهپیمایی شکوهمند یوم الله 13 آبان همواره در کانون توجه محافل جهانی قرار داشته و از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است .
حجت الاسلام سیدعباس مسعودی با بیان اینکه استکبارستیزی از مبانی دینی و از دستاوردهای نهضت عظیم انقلاب اسلامی ایران است، افزود: مبارزه با سلطه و زورگویان در اعتقادات ملت ایران ریشه داشته و همواره شعار اصلی و آرمان فراموش نشدنی ایرنیان محسوب می‌شود .
وی شرکت گسترده و باشکوه مردم در مراسم و مناسبت‌های انقلابی را نمود عینی و بارز مردمی بودن نظام اسلامی اعلام و عنوان کرد: راهپیمایی 13 آبان یکی از نمونه‌های تجلی دفاع از تمامیت ملی و انقلابی است که هر ساله و در طول سال‌های سپری شده از عمر انقلاب همواره در کانون توجه رسانه‌های جهان قرار گرفته است.
وی بیان کرد: با توجه به سخنان نسنجیده و اهانت بار رییس جمهور آمریکا بر ضد ملت بزرگ ایران و به ویژه سازمان مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، راهپیمایی 13 آبان امسال میدان حضور گسترده و انقلابی مردم برای ابراز انزجار از اهانت‌های نظام سلطه و استکبار است.
گزارش از الناز دادمهر
انتهای پیام

captcha