ثبت‌نام قطار ترکیبی قم-کربلا آغاز می‌شود
کد خبر: 3756250
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۱
از 24 مهرماه؛

ثبت‌نام قطار ترکیبی قم-کربلا آغاز می‌شود

گروه اجتماعی ــ رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان قم از آغاز ثبت‌نام قطار ترکیبی قم-کربلا از فردا 24 مهرماه در 25 دفتر منتخب در استان خبر داد. 

ثبت‌نام قطار ترکیبی قم-کربلا آغاز می‌شودبه گزارش ایکنا  از قم؛ سیدمهدی سیدحسینی عصر امروز 23 مهر در جمع خبرنگاران، با اشاره به راه اندازی قطار ترکیبی قم به کربلا برای دومین سال متوالی گفت: مسیر این خط از قم به سمت شلمچه، نجف و کربلا و بالعکس است که حرکت آن از 28 مهرماه آغاز می‌شود.
سیدحسینی با اشاره به آغاز ثبت‌نام قطار ترکیبی قم کربلا از سه شنبه 24 مهرماه افزود: 25 دفتر منتخب خدمات مسافرتی در استان با نصب بنرهایی وظیفه ثبت‌نام از زائرین را بر عهده دارند.
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان قم اضافه کرد: حرکت این قطارها از 28 مهر آغاز شده و هر روز تا چهارم آبان یک قطار ویژه حرکت خواهد کرد. برای برگشت نیز سه رام قطار نهم، دهم و یازدهم آبان وظیفه انتقال زائرین به شهر قم را بر عهده دارند.
وی با اشاره به نحوه انتقال زائرین به کربلا و قم با استفاده از قطار و اتوبوس گفت: در مسیر قم تا خرمشهر زائرین به وسیله قطار 6 تخته درجه یک منتقل شده و سپس تا شلمچه خطوط ریل‌باس زائرین را به مرز می‌رسانند؛ مسیر مرز تا نجف و سپس کربلا نیز به وسیله اتوبوس طی خواهد شد.
سیدحسینی بیان کرد: البته احتمال دارد در صورت توافق با طرفین عراقی بخش دیگری از مسیر در خاک عراق نیز به وسیله قطار طی شود که تاکنون این توافق صورت نگرفته و ما پیش‌بینی حمل و نقل با اتوبوس را داشته‌ایم.
وی با بیان اینکه ساعت حرکت قطارها از قم 15 عصر بوده و در مسیر یک وعده شام و صبحانه به زائرین عرضه می‌شود افزود: زمان برگشت نیز از کربلا ساعت 20 روزهای تعیین شده بوده و در قطار برگشت از خرمشهر تا قم یک وعده ناهار و شام به زائرین عرضه می‌شود.
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان قم با بیان اینکه هزینه بلیط یکطرفه قطار ترکیبی قم تا کربلا 390 هزار تومان تعیین شده است اظهار کرد: در حال حاضر 7 رام قطار با ظرفیت هر رام 180 نفر برای مسیر رفت و سه رام قطار با همین ظرفیت برای برگشت تعیین شده که در مسیر برگشت در صورت استقبال زائرین ظرفیت افزایش پیدا خواهد کرد همچنین هزینه بلیط رفت و برگشت قطار ترکیبی قم کربلا نیز 765 هزار تومان تعیین شده است.
سیدحسینی با بیان اینکه پیش‌بینی شده که زمان سفر تا کربلا با استفاده از قطار ترکیبی بیش از 24 ساعت باشد تصریح کرد: در مسیر انتقال زائرین و در مرز عراق و شهرهای مسیر مدیران شرکت‌های خدمات مسافرتی بر روند خدمت‌رسانی به زائرین نظارت خواهند داشت.
انتهای پیام

captcha