سنگ تمام رفقا برای قهرمان/ خیز «غلام‌نژاد» برای ایران + عکس و صوت
کد خبر: 3755231
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰
شب گذشته در سعیدآباد شهریار روی داد؛

سنگ تمام رفقا برای قهرمان/ خیز «غلام‌نژاد» برای ایران + عکس و صوت

گروه جلسات و محافل ــ جلسه قرآن مهدی‌ غلام‌نژاد شب گذشته حال و هوای دیدنی و شنیدنی داشت، دوستان و شاگردانش به‌ شوق دریافت رتبه‌ اول مهم‌ترین مسابقات قرآن کشور توسط استادشان محفل قرآنی باشکوهی را به‌ پا و استاد را با سفارش کیک غافلگیر کردند.

سنگ تمام رفقا برای قهرمان/ خیز «غلام‌نژاد» برای ایران + عکس و صوتبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ چهل‌ویکمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم، شامگاه روز یکشنبه، 15 مهرماه در اراک به‌ کار خود خاتمه داد و در پایان این رقابت‌ها نمایندگان کشورمان برای حضور در مسابقات بین‌المللی پیش روی ایران و مالزی مشخص شدند.

در بین شرکت‌کنندگان این دوره «مهدی غلام‌نژاد»، بیشترین امتیاز را کسب کرد و در مقام اول ایستاد تا به مسابقات بین‌المللی ایران، که سال آینده در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود، اعزام شود.

غلام‌نژاد از جمله قاریان ممتازی محسوب می‌شود که ساکن سعیدآباد شهریار، واقع در غرب استان تهران، است و جلسات قرآن وی نیز در مسجد صاحب الزمان(عج) این شهر برگزار می‌شود و در این جلسه شاهد حضور جوانان و نوجوانان پرشوری هستیم که به قرائت قرآن می‌پردازند.

دریافت عنوان اولی در مسابقات سراسری قرآن بهانه‌ای بود تا اعضای این جلسه به‌ قدرشناسی از استاد بپردازند و از طرفی غلام‌نژاد نیز شام اول شدن را به‌ دوستان بدهد. به همین مناسبت شب گذشته جلسه این قاری ممتاز با حال و هوای ویژ‌ه‌ای همراه شد و اعضای جلسه قرآن وی به همراه بسیاری از قاریان ممتاز و بین‌المللی که از تهران و کرج به سعیدآباد آمده بودند شب خاطره‌انگیزی را رقم زدند.

حوالی ساعت 19 این جلسه با آمدن میهمانان کار خود را آغاز کرد و حسین نجف‌لو از قاریان ممتاز کشورمان به‌ عنوان قاری اول به‌ تلاوت آیاتی از سوره زمر، که دربردارنده اوصاف بهشتیان بود، پرداخت و این تلاوت آغازی برای گرم شدن این محفل نورانی شد.

در ادامه نوبت به سعید پرویزی، قاری بین‌المللی کشورمان، که سال قبل در مسابقات بین‌المللی ایران حائز رتبه اول شده بود، رسید تا به تلاوت قرآن بپردازد، نکته قابل توجه تلاوت وی این بود که به‌ دلیل فاصله جایگاه قاری تا جمعیت وی جلوتر از جایگاه نشست تا به حاضران نزدیک‌تر باشد و در ادامه نیز به تلاوت آیاتی از سوره مبارکه تحریم پرداخت که البته این آیات نیز از حفظ تلاوت شد.

جلسه با شور و حرارت بالایی ادامه یافت و هر قاری که به‌ تلاوت می‌پرداخت، به‌ شور و هیجان آن می‌افزود و انصافاً باید بگوییم که جای کسانی که در این جلسه شرکت نکردند خالی بود؛ چراکه حضور این تعداد قاری خوش‌خوان که حتی به برخی از آن‌ها فرصت تلاوت نرسید در یک محفل شاید هر زمانی دست ندهد، چه اینکه هر یک از این قاریان نیز سبک خاص خود را دارند و می‌توانند سلیقه‌های مختلف را راضی کنند.

حوالی ساعت 21 و قبل از اینکه گروه بين‌المللي تواشيح الوارثين که از کرج به این جلسه آمده بودند به اجرا برنامه بپردازند، محمد کاظمی، قاری و حافظ ممتاز اهل اسلامشهر، پشت جایگاه حاضر شد و به‌ تلاوت قرآن پرداخت. شاید اگر بگوییم این تلاوت ستون‌های محل برگزاری محفل را به‌ لرزه درآورد، اغراق نکرده باشیم. پس از این تلاوت نیز شاهد حضور گروه همخوانی بودیم که به‌ اجرای کارهایی با زبان عربی و فارسی پرداختند.

در ادامه این مراسم که ساعت اندکی هم از 21 گذشته بود، مهدی غلام‌نژاد در جایگاه حاضر شد و چند کلمه‌ای با حاضران سخن گفت، وی در ابتدا بیان کرد: یکی از آیاتی که توجه من را جلب می‌کند آیه «إِنَّ اللَّهَ یَرْزُقُ مَنْ یَشَآءُ بِغَیْرِ حِسَابٍ» است. خداوند در زندگی به من به غیر از حساب، روزی‌های فراوانی عنایت کرده و می‌کند و بنده هم از شمارش این نعمت‌ها ناتوان هستم.

غلام‌نژاد گفت: حداقل در مورد مسابقات باید بگویم که در این جایگاه که اسم بنده را می‌برند، نیستم و خودم را کمتر از این حرف‌‌ها می‌دانم که در این جایگاه باشم، تلاوت‌هایی که در این محفل برگزار شد از سطح بسیار بالایی برخوردار بود و اگر تلاوت بنده به لحاظ نمره بیشتراز تلاوت دوستان دیگر است، فقط به عنایت خداوند است.

وی در ادامه به خاطره‌ای از ابتدای دوران تلاوت قرآنش پرداخت و با اشاره نام استادش بیان کرد: یکی از اساتید بسیار تأثیرگذار بنده استاد رحمتی هستند. وقتی که برای اولین بار به مسجد رفتم، ایشان نوار صوتی تلاوت سوره تکویر استاد عبدالباسط را به من دادند و من این نوار را خیلی زود تقلید کردم.

غلام‌نژاد گفت: بعد از اینکه استاد رحمتی استعداد من را یافتند، چندین سال از تهران فقط برای آموزش قرآن به بنده به سعیدآباد می‌آمدند و تدریس می‌کردند و اکنون هم با عنایت خداوند این زحمات به‌ ثمر نشسته و من هم برای ایشان دعا می‌کنم که خداوند این زحمات را برایشان جبران کند.

پس از این صحبت‌ها، غلام‌نژاد با درخواست حاضران به‌ مدت کوتاهی به‌ تلاوت سوره مبارکه کوثر پرداخت و پس از این تلاوت بود که دست‌اندرکاران این محفل باشکوه کیک اول شدن وی را به جلسه آوردند. روی این کیک سه طبقه تصاویری از مهدی غلام‌نژاد و دیگر قاریان ممتاز کشورمان از جمله سعید پرویزی حک شده بود و به دست چند تن از قاریان ممتاز این جلسه برش خورد.

صرف کیک مرحله پیش از شام بود و در این زمان نیز تعدادی از قاریان ممتاز و بین‌المللی از جمله وحید خزایی، هادی موحدامین و محسن قاسمی به‌ تلاوت آیاتی از قرآن پرداختند. اکنون ساعت از 10 شب گذشته و با دعای ختم قرآن این جلسه به‌ اتمام رسید. جلسه‌ای که دوستان غلام‌نژاد برایش سنگ تمام گذاشتند و او را غافلگیر کردند.

در انتها نیز سفره اطعام پهن و حاضران مهمان خوان پربرکت قرآن شدند و در نهایت عکس یادگاری پایان‌بخش این محفل با‌شکوه شد، محفلی که روحیه غلام‌نژاد را برای درخشش در مسابقات بین‌المللی ایران و افتخارآفرینی در این مسابقات دوچندان کرد و حالا همه منتظر این افتخارآفرینی با دریافت رتبه اولی در مسابقات بین‌المللی ایران هستند.

 
گزارش از مرتضی اوحدی

در ادامه صوت تلاوت‌ها و تصاویر این جلسه تقدیم می‌شود.

تلاوت حسین نجف‌لو

کد

تلاوت سعید پرویزی

کد
 
تلاوت محمد کاظمی
 
کد
 
تلاوت وحید خزایی
 
کد
 
تلاوت هادی موحدامین
 
کد
 
 
انتهای پیام
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
محسن احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۱ - ۱۵:۳۷
0
0
تبریک جانانه خودم رو خدمت استاد عزیز حاج مهدی غلام نژاد تبریک عرض می کنم انصافا استاد غلام نژاد جزو معدود افرادی که توی عمرم دیدم با این جایگاه و افتخاراتی که روز به روز کسب می کنند کوچکترین تغییری رفتاری درونشون ایجاد بشه من به شخصه مجذوب تواضع و خاکی بودن و اخلاق زیباشون هستم...
قاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۲ - ۰۷:۱۵
0
0
ظاهرا بیشتر حضار جلسه از هم قطاران مسابقات و ... بوده اند و از افراد عادی و قاریان معمولی چندان خبری نیست. به نظرم خبر با آب و تاب اضافی و خارج از عرف درج شده است.
captcha