ایجاد 99 طرح مشاغل خانگی زنان سرپرست خانواده روستایی در استان مرکزی
کد خبر: 3738600
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۷
در سه ماه نخست سال جاری محقق شد:

ایجاد 99 طرح مشاغل خانگی زنان سرپرست خانواده روستایی در استان مرکزی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت: در سه ماه نخست سال جاری 185 طرح مشاغل خانگی ایجاد شده که 99 مورد در روستاها و برای زنان سرپرست خانواده بوده است.

ایجاد 99 طرح مشاغل خانگی زنان سرپرست خانواده روستایی استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، قنبر موسی‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی، صبح امروز 23 مرداد ماه با حضور در کارگروه تخصصی زنان و خانواده استانداری با محوریت تبیین و تشریح وضعیت زنان روستایی استان که در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته برای بیش از 1500 زن سرپرست خانواده استان شغل ایجاد شده است به طوری که بیش از 770 نفراز آن‌ها سرپرست خانواده روستاها بودند.
وی ادامه داد: در سه ماه نخست سال جاری 185 طرح مشاغل خانگی ایجاد شده که 99 مورد در روستاها و برای زنان سرپرست خانواده بوده است و در این زمینه نزدیک به سه میلیارد تومان در شهر و روستا هزینه شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی افزود: عرضه محصولات مشاغال خانگی مهم است. براساس قانون شهرداری‌ها مکلف هستند در این زمینه فضای مناسب در اختیار قرار دهند تا بانوان بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند، مساله‌ای که دغدغه ما است.
موسی‌نژاد گفت: باید بپذیریم بخشی از مدیریت جامعه برعهده زنان است و بخشی از آن در دستگاه‌های اجرایی فعالیت می‌کنند. 22 هزار نفر زن سرپرست خانواده در استان تحت پوشش کمیته امداد هستند.
به گزارش ایکنا، زهرا شریفی، مشاور امور زنان روستایی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در این کارگروه اظهار کرد: نیمی از جمعیت روستا را زنان روستایی تشکیل می‌دهند و نقش مهمی در توسعه روستایی و اقتصاد روستا دارند.
وی ادامه داد: جمعیت روستایی استان 329 هزار و 690 نفر و از این جمعیت 161 هزار و 89 نفر زنان روستایی هستند.
مشاور امور زنان روستایی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: در گذشته 70 درصد جمعیت روستایی و 30 درصد شهری بود اما، در حال حاضر 60 درصد جمعیت شهری و 40 درصد روستایی است و با نوعی مهاجرت روستاییان به شهرها مواجه هستیم و باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود.
شریفی به مسائل و مشکلات زنان روستایی استان از قبیل پیربودن جمعیت روستایی و نبود فرصت ازدواج، بیکاری دختران تحصیل کرده، عدم دسترسی زنان و دختران روستایی به تسهیلات بانکی جهت ایجاد اشتغال، قوانین دست و پاگیر در سر راه ایجاد مشاغل خانگی در روستاها بویژه برای زنان روستایی، مشکل بازاریابی محصولات تولیدی زنان روستایی و نبود بازارچه‌ برای عرضه محصولان زنان روستایی، بیمه نبودن زنان و دختران فعال در بخش مشاغل خانگی، نبود تشکل‌های غیردولتی فعال در بخش زنان روستایی، کمبود مکان‌‌های ورزشی و فرهنگی ویژه دختران و زنان روستایی و... اشاره کرد.
وی توانمندسازی زنان و دختران روستایی از طریق برگزاری کلاس‌های آموزشی و مهارتی و برگزاری نمایشگاه برای عرضه محصولات تولیدی زنان روستایی و... را به عنوان پیشنهاد برای حل مشکل زنان روستایی مهم برشمرد.
انتهای پیام

captcha