هویت امت اسلامی در گرو وحدت و همدلی است
کد خبر: 3738596
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸

هویت امت اسلامی در گرو وحدت و همدلی است

گروه اجتماعی ــ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: براساس منابع دینی ما هویت امت اسلامی و امت حضرت محمد(ص) در گرو وحدت و همدلی است.

هویت امت اسلامی در گرو وحدت و همدلی است

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در اولین همایش «تقریب مذاهب اسلامی، فرصت‌ها و چشم‌انداز آینده» که امروز، 23 مردادماه در مرکز بزرگ اسلامی کردستان برگزار شد، اظهار کرد: وحدت جامعه اسلامی نه یک تاکتیک و نه حتی یک استراتژی است چراکه براساس منابع دینی ما هویت امت اسلامی و امت حضرت محمد(ص) در گرو وحدت است.
وی افزود: اولین نشانه پراکندگی در جامعه اسلامی دور شدن از رحمت الهی و دامنگیری عذاب الهی است و امتی که دچار پراکندگی و تفرقه و ستیز شوند، از رحمت الهی دور شده و دچار ستیز درونی شده است.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: جامعه بشر همواره دچار اختلاف است مگر اینکه دچار رحمت الهی شود چراکه رحمت الهی امت را یکی می‌کند.
وی با اشاره به وجود دو نوع رحمت اعلام کرد: یک نوع رحمت گسترده و عامه است که بدون استحقاق و طلب موجودات نازل می‌شود.
آیت الله اراکی افزود: این نوع رحمت شامل همه موجودات چه مسلمان و چه کافر و حتی ابلیس می‌شود که این نوع رحمت منشأ وحدت جوامع نمی‌شود. رحمت دیگر، رحمت خاصه و مربوط به اهل ایمان و رحمت هادیه است.
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب جهانی بیان کرد: این نوع رحمت، خاص مؤمنین است و اگر شامل کسی شد او را رها نمی‌کند و نور و هدایتی بوده که همیشه همراه اوست.
آیت‌الله اراکی ادامه داد: رحمت خاصه، انسان‌ساز است که از دل آن جامعه ایمانی بیرون می‌آید و جامعه باتقوا و پاک و مطهر هم از دل این رحمت بیرون می‌آید.
وی ذکر کرد: این رحمت بشر را بالا می‌برد و جامعه بشری را رشد می‌دهد و به مرتبه سلام و رضوان و مقام خلافت الهی راستین می‌رساند.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه در نوع دوم رحمت در جامعه اثری از جنگ و ستیز نیست، اعلام کرد: رحمت مکتوبه و خاصه، مخصوص امت پیامبر(ص) است که با پیروی از نبی اکرم حاصل می‌شود.
وی بیان کرد: افراد در این رحمت حتی با بصیرت به اشیا می‌نگرند و تبلیغات و کید دشمن آنها را منحرف نمی‌کند و پیچ و غم توطئه‌های دشمن را درک می‌کنند.
آیت‌الله اراکی با تاکید بر اینکه ما پشت پرده سخن به ظاهر شیرین دشمن را می‌بینیم، یادآور شد: جامعه‌ای محبوب خدا، رحمت خاصه الهی را شامل حال خود کرده و دچار انحراف نخواهد شد.
انتهای پیام

captcha