روابط عمومی‌ها؛ تأثیرگذار در امنیت پایدار جامعه / تعامل بین دستگاه‌ها و مردم، وظیفه روابط عمومی‌ها
کد خبر: 3738521
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۴
آقازاده در همایش مدیران روابط‌عمومی‌ها بیان کرد:

روابط عمومی‌ها؛ تأثیرگذار در امنیت پایدار جامعه / تعامل بین دستگاه‌ها و مردم، وظیفه روابط عمومی‌ها

گروه اجتماعی ــ استاندار مرکزی گفت: روابط عمومی‌ها مسئولیت امنیتی ندارند، اما خدمات خوب آنان می‌تواند در جهت امنیت پایدار و احساس امنیت عمومی در جامعه و مردم تأثیرگذار باشد. اعتمادسازی، ایجاد گفت‌و‌گو و تعامل بین دستگاه‌ها و مردم برعهده روابط عمومی‌هاست.

روابط عمومی‌ها؛ تأثیرگذار در امنیت پایدار جامعه / تعامل بین دستگاه‌ها و مردم، وظیفه روابط عمومی‌ها

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید‌علی آقازاده، استاندار مرکزی، امروز، 23 مرداد در همایش مسئولان روابط عمومی ادارات و سازمان‌های دولتی که در سالن غدیر استانداری استان برگزار شد، گفت: اعتماد سازی، ایجاد گفت‌و‌گو و تعامل بین دستگاه‌ها و مردم برعهده روابط عمومی‌هاست.
وی تصریح کرد: اگر امروز مردم به ما و دستگاه‌هایی که در آن خدمت می‌کنیم اعتماد کمتری دارند یا در برخی جاها اعتماد نیست باید بدانید نقش ما و شما به عنوان روابط عمومی در این زمینه مؤثر است. اگر ما نتوانیم ارتباط و تعامل را ایجاد کنیم بدانید ما نقش خود را در این رابطه خوب ایفا نکردیم.
آقازاده با اشاره به نزدیک بودن هفته دولت، اظهار کرد: همه ما در مقامی کار می‌کنیم که باید عملکرد دستگاه را آنچنان که باید و شاید به سمع و نظر مردم برسانیم. برخی از روابط عمومی‌ها فقط باید از سازمان و رئیس خود تعریف کنند اگر فردی این برداشت را داشته باشد کاملا اشتباه فکر می‌کند. قرار بر این نیست که روابط عمومی به صورت چشم و گوش بسته از سازمان محل خدمت تعریف و تمجید کند.
استاندار مرکزی با بیان جایگاه حساس روابط عمومی گفت: روابط عمومی پل ارتباطی بین مردم و سازمان محل خدمت است و باید بسیار هنرمندانه، حسن ظن صمیمیت بین مردم و مسئولان را ایجاد کند. خیلی از روابط عمومی‌ها در استفاده از تریبون طوری عمل می‌کنند که فقط سازمان خود را می‌بینند و به مردم توجه ندارند.
آقازاده ادامه داد: روابط عمومی فن و هنرست اگر ما هنرمند نباشیم که فن این رشته تخصصی را نداریم هم سازمان را دچار خسران کرده و هم خود، زمان و مکان را از دست می‌دهیم. در 4 دهه گذشته اگر به گذشته نگاه کرده و تحلیلی داشته باشیم بسیاری از سازمان‌ها بدون توجه به شرایط روز خدماتی را با توجه به فراوانی اعتبار انجام دادند اما آنچه کشور را به پیشرفت می‌رساند پول نیست بلکه داشتن یک رابطه صمیمانه با مردم است. باید قبول کرد مردم شاخص و میزان هستند اگر عملکرد، رفتار و گفتار دروغ گفته باشیم در وهله اول دروغ مشخص می‌شود دوم اینکه مردم اولین مخاطبان درک دروغ هستند.
وی بیان کرد: در طول ساعات ادارای روز قریب به 5 میلیون نفر به ادارات و سازمان‌های سطح کشور مراجعه می‌کنند، شاید با عملکرد ضعیف هر یک از ما مردم ناراضی باشند، ما برای رفع مشکلات مردم در ادارات مشغول به کار هستیم. هنر ما و هنر شما به عنوان روابط عمومی این است که تمام تلاش خود را برای راضی نگه داشتن مردم به کار گیریم. اگر خدمات ما به سمت رضایت‌مندی مردم نباشد هم وقت برای خودمان و هم سازمان از بین می‌رود.
آقازاده تشریح کرد: ما نباید دستگاه ناراضی‌تراش باشیم، اگر روابط عمومی به روز و براساس شرایط روز نباشد قطعا از شرایط روز عقب خواهد افتاد. روابط عمومی‌ها خود را با نیازهای روز جامعه تطبیق دهند. اگر به روز‌‌رسانی انجام شود بی‌شک وظایف را به درستی انجام خواهیم داد.
وی گفت: ایجاد ارتباط منطقی مناسب بین مسئولان دستگاه و مردم یکی دیگر از شرایط منحصربفرد روابط عمومی‌هاست. روابط عمومی‌ها در برابر انتقادات صبور باشند. روابط عمومی انتقادات درست و به جا را پذیرفته و سعی کند حتی با دخیل کردن مدیر و دیگر کارکنان در رفع نواقص کوشا باشد.
آقازاده اضافه کرد: وقتی نواقص پذیرفته و رفع شود میزان درجه رضایتمندی مردم نیز بالا می‌رود و مردم نیز در مقابل هر کاری برای حمایت سازمان انجام می‌دهند و همین عامل باعث بروز نشاط اجتماعی در جامعه می‌شود. آنچه مهم است تمام تلاش خود را در راستای ایجاد اعتماد، امید و انگیزه و امید به آینده باشد شما به بهترین شکل ممکن وظیفه خود را انجام دادید.
این مقام مسئول تصریح کرد: روابط عمومی نحوه برخورد مجموعه با مردم و ارباب‌رجوع را به کارکنان گوشزد کند. هفته دولت می‌تواند تغییر رویکرد باشد و به سمتی پیش رویم که از پوسته سنتی روابط عمومی بودن دور شویم، شاخصه‌های مثبت را نگه دارید و آنچه سنتی است و با شرایط روز تطبیق ندارد کنار بگذارید و کارهای ابتکاری، خلاقانه و هوشمندانه در راستای اهداف انقلاب و رضایت‌مندی مردم اولویت دهید.
به گفته آقازاده روابط عمومی‌ها مسئولیت امنیتی ندارند اکا خدمات خوب آنان می‌تواند در جهت امنیت پایدار و احساس امنیت عمومی در جامعه و مردم تأثیرگذار باشد، امنیت تنها کار نیروی انتظامی و شورای تأمین نیست، همه مردم در هر شغلی که هستند می‌توانند حافظ امنیت پایدار و امنیت عمومی باشند. همه در این عرصه سهیم هستیم و باید هوشمندانه عمل کنیم.
وی با اشاره به اینکه مؤلفه‌های آزاردهنده مردم باید شناسایی و رفع شود، اظهار کرد: گاه نمی‌توان گرانی را آنچنان که مردم می‌خواهند رفع کنیم، اما پاسخگویی به سؤالات مردم، عدم تبعیض بین مراجعه کنندگان را می‌توان عملیاتی کرد. رسانه‌ها هم می‌توانند در نشر عملکرد درست دستگاه‌ها مؤثر عمل کنند.
آقازاده بیان کرد: اگر امروز انتقاد از رسانه ملی بالاست و ادارات نیز از عملکرد استقبال ندارند باید بررسی کرد که آیا رسانه ملی توانسته اقدامات خلاقانه را جهت اعتماد عمومی انجام شود. رسانه ملی می‌تواند ذائقه مردم و مطالبات آنان را شناسایی کرده و منطبق با نیازهای به جای آنان برنامه‌ها را تدوین کند. 40 سال از عمر انقلاب می‌گذرد باید تلاش کنیم انچه لازم است مردم بدانند را در راستای جلب اعتماد عمومی تنظیم کنیم.
استاندار مرکزی تصریح کرد: اگر امروز هجمه‌های مختلف را تحمل کرده و بسیاری از تربیون‌ها دولت را تضعیف یا تخریب می‌کنند بخش عمده‌ای از آن به خاطر تربیون‌ها نیست بلکه به خاطر عملکرد ما در عدم انعکاس عملکرد واقعی و واقع‌گرایانه به مردم است اگر از پوسته خارج شده و جزیره‌ای عمل نکنیم موفق خواهیم بود اما اگر تنها دستگاه‌ها دیده شوند گویا برشاخه نشسته و بُن را می‌برند. همه ما در یک مجموعه هستیم اگر فضای همسو بودن را گسترش دهیم دولت نیز در خیلی از بخش‌ها موفق است.
وی با اشاره به اینکه رهبری از تمام دستگاه‌ها و قوای سه گانه همچون قبل اعتماد دارند، اظهار کرد: تحریم‌ها با وحدت و انسجام داخلی قابل مدیریت و پاسخ دادن است. اگر امروز در جامعه التهابات اقتصادی و نوسنات قیمت را شاهد هستیم بیش از 80 درصد آن به خاطر عملکرد ما و شماست. اگر به خاطر عملکرد ما نبود حتما تهدیدات و تحریم‌های دشمن قابل حل بود و اگر هم اثر داشت بسیار جزئی بود. اما متأسفانه اختلافات و ضعف و سوء مدیریت در خیلی دستگاه‌ها زمینه‌ساز التهابات است. روابط عمومی‌ها در این زمینه مؤثر هستند و می‌توانند التهابات سیاسی، امنیتی، اقتصادی را به شرط آنکه جزیره‌ای عمل نکنند کم کنند.
انتهای پیام

captcha