بلاتکلیفی زنگ پرورشی/ مدیریت مدارس مقصر هستند
کد خبر: 3737593
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶

بلاتکلیفی زنگ پرورشی/ مدیریت مدارس مقصر هستند

گروه اجتماعی - معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش خراسان رضوی با تأکید بر جدی گرفتن درس پرورشی در سطح مدارس اظهار کرد: معاونت پرورشی از مدارس حذف نشده و در مدارسی هم که زنگ پرورشی یک زنگ اضافه محسوب می‌شود و بلاتکلیف است، مقصر در نحوه مدیریت آن‌هاست.

  رویکرد آموزش‌وپرورش پرداختن به فعالیت قرآنی در دل مدارس است 
علیرضا مالک‌اشرفی، معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، بیان کرد: در حوزه قرآن و عترت فعالیت‌های آموزش‌وپرورش از دل مدارس آغاز و با مشارکت یک میلیون دانش آموز همراه بوده است.

وی با بیان اینکه در حوزه مسابقات قرآن نیز ۵ گروه جامعه هدف ما هستند، افزود: این گروه‌های هدف شامل فرهنگیان، دانش‌آموزان پسر و دختر در دو گروه پژوهشی و آوایی هستند.

مالک‌اشرفی ادامه داد: برآیند مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی از سطح ادارات تا مراحل استانی و کشوری همه ساله در حال برگزاری است و در سال جاری نیز با حضور ۳۰۰ هزار شرکت کننده در بخش اداره آغاز و با راهیابی ۲۷۰۰ نفر به مرحله استانی ادامه یافت.

درخشش دانش‌آموزان خراسان رضوی در مسابقات قرآن
معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: برای اولین بار در کشور استان خراسان رضوی در ۵ گروه حائز رتبه برتر شدند و تعداد ۴۶ دانش آموز دختر و پسر از استان در مرحله کشوری موفق به کسب رتبه برتر شدند.

وی گفت: طرح بازآموزی پس از مرحله استانی مسابقات قرآن با حضور اساتید برجسته در کسب رتبه دانش‌آموزان در مرحله کشوری بسیار موثر بود.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: امروز در آموزش‌وپرورش نگاهمان به بحث قرآنی نخبه پروری نیست بلکه فعالیت قرآنی را با رویکرد مدرسه محوری دنبال می‌کنیم. در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم، طرح حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم، ویژه فرهنگیان و دانش‌آموزان برای نخستین مرتبه در سال جدید اجرا خواهد شد.

توانمندسازی مربیان پرورشی و قرآن
مالک اشرفی اظهار کرد: در راستای توانمندسازی مربیان پرورشی و قرآن نیز برگزاری دوره‌های آموزشی با حضور ۲۵۰۰ نفر از عوامل اجرایی در این حوزه پیش بینی شده است.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: طرح مصباح‌الهدی، برگزاری کرسی‌های تلاوت، گرامیداشت ایام‌الله و مناسبات ملی و مذهبی، طرح مقیم، طرح انتظار با موضوع مهدویت و همچنین طرح پیوند با مسجد طبق روال گذشته اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن فرهنگیان و دانش‌آموزی در اردیبهشت ماه ۹۸ برگزار خواهد شد که مقدمات آن از مهرماه آغاز می‌شود.

والدین را برای خرید لوازم‌التحریر ایرانی ترغیب و توصیه می‌کنیم
مالک‌‌اشرفی با بیان اینکه علاوه بر این در راستای عمل فرامین مقام معظم رهبری به دنبال ترویج کالای ایرانی هستیم، اظهار کرد: کلیه جوایز دانش‌آموزان را از محصولات ایرانی انتخاب کرده و همچنین والدین را برای خرید لوازم‌التحریر ایرانی ترغیب و توصیه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تکلیف آموزش و پرورش را سیاست‌های کلان تعیین می‌کند، تصریح کرد: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانش آموزان در ۶ ساحت باید به سطح ایده آل برسند که در این راستا گام‌هایی برداشته شده، اما موفقیت این نهاد منوط به همکاری سایر نهادهاست.

ضرورت ترویج شادی حلال در مدارس
معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: بحث قرآنی و حیات طیبه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با رویکرد تمسک و توسل به آموزه‌های قرآنی همراه است لذا در این بخش به بطن مدارس ورود کرده ایم. علاوه بر فعالیت‌های قرآنی نیز در ۹۵ رشته فرهنگی، هنری، ادبی، رسانه‌ای و... را در قالب فعالیت‌های آموزش و پرورش برای دانش آموزان هدایت می‌کنیم.

درس پرورشی در مدارس جدی گرفته شود
مالک‌اشرفی بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۰۰۰ هیات دانش آموزی در استان وجود دارد که تعداد زیادی از این هیئات خودجوش بوده و در مراسم مختلف برنامه دارند.

وی با تأکید بر جدی گرفتن درس پرورشی در سطح مدارس اظهارکرد: معاونت پرورشی از مدارس حذف نشده و در مدارسی هم که زنگ پرورشی یک زنگ اضافه محسوب می‌شود و بلاتکلیف است، مقصر در نحوه مدیریت آن هاست.

انتهای پیام

captcha