خبرنگاران؛ رشته حیات اجتماعی
کد خبر: 3736942
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸

خبرنگاران؛ رشته حیات اجتماعی

کانون خبرنگاران نبأ ــ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهبنان گفت: خبرنگاران رشته حیات اجتماعی هستند چون نوشتن هرگز خاموش نخواهد شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌ا‌لاسلام‌والمسلمین عباس جعفری، امام جمعه کوهبنان، 17 مردادماه در مراسم تجلیل از فعالان عرصه خبر و اطلاع‌رسانی این شهرستان با استناد به کلام نورانی پیامبر اعظم(ص) گفت: «روز قیامت نزدیک‌ترین شما به من کسی است که در نقل گفتار صداقت و ادای امانت داشته باشد و بر عهد و پیمان خود وفادار و خوش‌اخلاق باشد».
وی بیان کرد: یاد و خاطره شهید صارمی را که مظلومانه به شهادت رسید، گرامی می‌داریم که به دست گروه تروریستی طالبان به شهادت رسید.
امام جمعه کوهبنان با بیان اینکه در تمام حوادث، تروریست‌ها حضور داشتند چون آن‌ها نسبت به دین و اسلام عناد داشته و به استکبار جهانی وابستگی دارند، عنوان کرد: گروه‌های تروریستی هزینه زیادی کردند اما هرگز به اهداف خود نرسیدند؛ ما موفق شدیم دل‌ها و قلوب مسلمانان جهان را به هم وصل کنیم چون مسیر تمام شهدا یکی است.
وی بیان کرد: حرفه خبرنگاری کاری دقیق، ظریف و ارزشمند است، لذا صداقت در کار خبری بسیار مهم است، چون کلام و بیان یک خبرنگار در سیاست، اقتصاد، مسائل فرهنگی، خانوادگی و... اثرگذار است.
امام جمعه کوهبان با اشاره به اینکه خبرنگار باید تلاش کند چون با نقد منصفانه، بسیاری از مشکلات حل و فصل خواهد شد، ادامه داد: اما ضرورت ندارد انسان تمام حرف‌های راست را بگوید چون ممکن است جان انسانی را بگیرد و یا مال و جانی را به خطر بیندازد.
وی بیان کرد: در قرآن گروهی در ردیف شهدا و انبیاء(ع) و در حقیقت صدیقین هستند، لذا در عرصه خبری حمایت از مردم امری ضروری است این مسئله با ملی‌گرایی تفاوت دارد و خبرنگار باید به ایران و ایرانی‌بودن افتخار کند.
حجت‌الاسلام جعفری تأکید کرد: خبرنگار متعهد باید به حمایت از نظام مبادرت کند، چون انقلاب اسلامی برخاسته از رأی و نظر مردم است. خبرنگار با رسالتی که دارد باید تلاش کند از کشور ایران، از انقلاب اسلامی، شهید و شهادت، افتخارات دوران دفاع مقدس و تولیدات داخلی و ملی حمایت کند.
وی با بیان اینکه خبرنگار باید از پاشیدن تخم کینه و دشمنی در بین افراد و گروه‌ها پرهیز کند، گفت: خبرنگاران کوهبنان باید ارزش‌ها و خوبی‌های شهرستان از جمله امامزادگان، شهدا و ایثارگران، صنایع دستی، گویش‌ها و ضرب‌المثل‌های بومی را بیان کنند و نسبت به حفظ حرمت‌ها توجه خاص داشته باشند.
در ادامه مراسم رحیم سیف‌الدینی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهبنان گفت: خبرنگاران رشته حیات اجتماعی هستند چون نوشتن هرگز خاموش نخواهد شد.
وی تأکید کرد: در بحث وحدت کشور ما به‌عنوان فعالان عرصه خبر و اطلاع‌رسانی باید بر خلاف دشمن حرکت کنیم با تقویت هویت دینی، ملی و جمعی در برابر دشمنان بایستیم.
سیف‌الدینی اظهار کرد: خبرنگاران باید در صف مقدم مبارزه با دشمنان باشند، لذا سامان‌دهی و دسترسی آزاد خبرنگاران به اطلاعات، عضو شدن در خانه مطبوعات، تلاش در راستای راه‌اندازی و حمایت از نشریه داخلی و .. را باید مد نظر قرار دهند.
نامجو کوهبنانی
انتهای پیام

captcha