فقر جدی کتب درسی از شعرهایی با مضمون عفاف و حجاب
کد خبر: 3717838
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۱
قبادی در اختتامیه «مستور» اظهار کرد:

فقر جدی کتب درسی از شعرهایی با مضمون عفاف و حجاب

گروه ادب ــ دبیر کارگروه مد و لباس گفت: کتاب‌ها از نظر شعر حجاب و عفاف دچار فقر جدی هستند و اکنون دست پری در این زمینه داریم.

فقر جدی کتاب‌های درسی از شعرهای حجاب و عفاف
به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم اختتامیه سومین جشنواره حجاب و عفاف «مستور» امشب با حضور علی اصغر کاراندیش، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ارشاد، حمید قبادی، دبیر کارگروه مد و لباس و جمعی از شاعران در بخش عفاف و حجاب بیست و ششمین نمایشگاه قرآن برگزار شد.
قبادی در این مراسم با اشاره به برگزاری سه دوره از این جشنواره گفت: امروز افتتاحیه سومین جشنواره عفاف و حجاب است و در این سال‌ها اتفاقات خوبی رقم خورده و توانسته جایگاه خوبی را برای خود ایجاد کند.
وی افزود: یکی از مطالبات مردم و مدیران از ما این بود که در زمینه حجاب و عفاف جشنواره‌ای را در حوزه شعر برگزار کنیم و این جشنواره نیز حاصل ابتکار حمیدرضا برقعی است که از سه سال پیش کلید خورد و امیدوارم این مسیر ادامه یابد و متوقف نشود؛ چرا که این جشنواره همانند نهالی است که در سرزمین فرهنگی غرس شده است.
قبادی ادامه داد: فرهنگ و ادبیات آئینی ما با پرچمداری استاد مجاهدی رقم می‌خورد و امیدواریم هر روز شاهد شکوفایی این فرهنگ و ادبیات باشیم.
وی تصریح کرد: بعد  از رونمایی از آثار، این محتوا در دسترس حوزه موسیقی و زیباسازی شهرداری قرار خواهد گرفت و امیدوارم این شعر وارد کتاب‌های شعر شود و شاید بتوان گفت کتاب‌ها از این نظر دچار فقر جدی هستند و اکنون دست پری در این زمینه داریم.
محمدعلی مجاهدی، پدر شعر آئینی کشور در ادامه این مراسم گفت: قلمرو موضوعی شعر آئینی به دو موضوع منقبت و مرثیه خلاصه نمی‌شود و گاهی در این زمینه خلط مبحث به وجود می‌آید. از این رو از شعر توحید گرفته تا شعر حجاب، عفاف و ... در قلمرو موضوعی شعر آئینی می‌گنجد و شاعران درباره دو کلید واژه «حجاب و عفاف» و «ستر و عفاف» حساسی داشته‌اند.
وی ادامه داد: صاحب ازلی مستور است و در حین حال به ما نزدیک است. حجابی که انسان باید از آن عبور کند، حجاب بت نفس است و نه حجاب ظاهری. چرا که حجاب ظاهری به انسان امنیت می‌دهد.
مجاهدی در ادامه به دیدگاه پیامبر(ص) درباره شعر اشاره کرد و گفت: پیامبر(ص) از شعر متعهد به عنوان رسانه تأثیرگذار یاد می‌کردند و عرب جاهلی سعی می‌کرد برای در هم کوبیدن ابهت رسالت و نبوت استفاده کند.
پدر شعر آئینی کشور با بیان اینکه همه شعر آئینی شعر ولایی نیست و یک قطعه از پازل شعر آئینی، شعر ولایی است، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نهال برومند شعر آئینی به حدی از تناوری برسد که کسانی که با دین چندان میانه‌ای نداشتند، دهه اخیر را دهه بالندگی شعر آئینی دانسته‌اند.
کاراندیش در ادامه عنوان کرد: توسعه فرهنگی زیربنای توسعه همه جانبه است و اگر جامعه در حوزه فرهنگی توسعه یابد، می‌تواند منجر به توسعه پایدار شود. از این رو برای رسیدن به توسعه فرهنگی مهمترین موضوع تولید محتوای فرهنگی است که به آن اعتقاد داریم و باید آن را در اختیار مخاطبان قرار دهیم.
وی با بیان اینکه یکی از وظایف ارشاد فرهنگسازی است و تولید محتوا ضرورت آن است، گفت: در حال حاضر شاهد برگزاری سومین دوره جشنواره «مستور» هستیم و یکی از مسائل مهم در این حوزه تولید محتوا است و می‌تواند نقش مؤثری در توسعه فرهنگی داشته باشد و این تولیدات باید به دست مخاطب برسد.
در ادامه این نشست چند نفر از شاعران شعرخوانی کردند و در پایان مراسم نیز از برگزیدگان این دوره تجلیل و قدردانی شد.
انتهای پیام

captcha