اعتبار بن‌کارت‌های نمایشگاه کتاب در نمایشگاه قرآن/ هیچ قرآن بدون مجوز نداریم
کد خبر: 3717828
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۸
سالاریان خبر داد:

اعتبار بن‌کارت‌های نمایشگاه کتاب در نمایشگاه قرآن/ هیچ قرآن بدون مجوز نداریم

گروه ادب ــ مدیر بخش فروش بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از اعتبار بن‌کارت‌های نمایشگاه کتاب در نمایشگاه قرآن خبر داد.

 اعتبار بن کارت‌های نمایشگاه کتاب در نمایشگاه قرآن/هیچ قرآن بدون مجوز نداریم

رجبعلی سالاریان، مدیر بخش فروش بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره بخش فروش این دوره از نمایشگاه گفت: امسال همانند سال‌های گذشته بخش فروش ناشران شامل سه بخش کودک، بزرگسال و بین‌الملل است که در بخش بزرگسال 211 ناشر داخلی حضور یافته که از این تعداد 178 ناشر مستقل و 43 نمایندگی و در بخش بین‌الملل 32 ناشر و نمایندگی نشر در قالب 11 غرفه حضور یافته‌اند که در مجموع شامل 243 ناشر است.
وی افزود: در بخش بزرگسال 24 هزار و 635 عنوان و در بخش بین‌الملل 2331 عنوان از کشورهای مصر، عراق، سوریه، لبنان و ترکیه ارائه شده است و در بخش کودک نیز 2635 عنوان از سوی ناشران کودک عرضه شده است که در مجموع شامل 25 هزار و 299 عنوان است.
سالاریان در ادامه بیان کرد: معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موافقت کرده که بن‌کارت‌های نمایشگاه کتاب تهران در بیست و ششمین دوره نمایشگاه قرآن قابل استفاده باشند و کسانی که هنوز بن‌کارت نمایشگاه کتاب تهران را دارند، می‌توانند در این نمایشگاه از آن استفاده کنند.
وی در ادامه به نظارت در بخش فروش نمایشگاه قرآن اشاره کرد و گفت: در این دوره سه نوع نظارت بر نمایشگاه قرآن اعمال می‌شود، یکی از این نظارت‌ها بر عرضه قرآن‌ها است که با همکاری سازمان دارالقرآن الکریم انجام می‌شود و در واقع قرآن‌ها از نظر مجوز چاپ و نشر مورد بررسی قرار می‌گیرند که در این راستا یک نوع قرآن که در چهار غرفه توزیع شده بود، بدون مجوز بود و به سرعت از نمایشگاه جمع‌آوری شد، البته ناشر این قرآن در نمایشگاه حضور نداشت.
سالاریان در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر هیچ قرآن بدون مجوز در نمایشگاه قرآن وجود ندارد و نظارت‌ها از سوی بازرسان سازمان دارالقرآن همچنان ادامه دارد.
وی ادامه داد: نظارت بر کتاب‌های قرآنی نیز بخش دیگری از این نظارت‌ها است که در صورتی که ناشری، اقدام به ارائه کتاب‌های غیر از موضوع قرآن و عترت کند، جمع‌آوری می‌شود و همچنین کتاب‌های ناشران غیر نیز نباید از سوی ناشران دیگر ارائه شود، مگر اینکه نمایندگی آن ناشر باشند.
وی در ادامه از حضور 71 شرکت تولیدکننده محصولات فرهنگی در نمایشگاه قرآن خبر داد و افزود: این شرکت‌ها از 6 استان حضور یافته و آثار هنری، صنایع دستی، تذهیب و ... را در حوزه قرآن عرضه کرده‌اند که در مجموع 3510 نوع محصول قرآنی ارائه شده است که بر این آثار نیز نظارت می‌شود تا غیرقرآنی نباشند.
انتهای پیام

captcha