خدیجه(س) تنها بانوی برگزیده از همسران نبی گرامی اسلام است/ اساسی‌ترین ویژگی‌های حضرت
کد خبر: 3717756
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱
منبرهای یک دقیقه‌ای:

خدیجه(س) تنها بانوی برگزیده از همسران نبی گرامی اسلام است/ اساسی‌ترین ویژگی‌های حضرت

گروه جامعه ــ حضرت خدیجه تنها بانوی برگزیده از همسران نبی گرامی اسلام است و یکی از اساسی‌ترین ویژگی‌های حضرت خدیجه(س) که سایر همسران نبی گرامی اسلام از آن بی‌بهره بودند، این بود که خداوند متعال ایشان را ظرفی برای وجود حضرت زهرای مرضیه قرار داد.

خدیجه(س) تنها بانوی برگزیده از همسران نبی گرامی اسلام/ اساسی‌ترین ویژگی‌های حضرت

به گزارش ایکنا؛ حضرت خدیجه تنها همسر پیامبر اکرم (ص) بود که در اوج غربت و تنهایی پیامبر را برای تبلیغ دین مبین اسلام یاری کرد؛ تا جایی که تاریخ جریان شعب ابی‌طالب و حضور حضرت خدیجه(س) را در این محاصره اقتصادی با ادبیات ویژه‌ای نقل کرده است.

حضرت رسول اکرم (ص) به ساحت خدیجه کبرا(س) ‌علاقه و محبت خاصی داشتند و آن‌قدر حضرت به همسر خود ام المومنین خدیجه کبرا(س) علاقه‌مند بودند که حتی گاهی اوقات به دوستان و نزدیکان حضرت خدیجه هدیه می‌دادند و می‌فرمودند «او از دوستداران خدیجه است».

حضرت خدیجه تنها بانوی برگزیده از همسران نبی گرامی اسلام است و یکی از اساسی‌ترین ویژگی‌های حضرت خدیجه(س) که سایر همسران نبی گرامی سلام از آن بی‌بهره بودند این بود که خداوند متعال ایشان را ظرفی برای وجود حضرت زهرای مرضیه قرار داد تا جایی که ادامه جریان ولایت و امامت بر همین وجود مقدس بنا شد همچنان که سوره کوثر به این حقیقت گواه داده است.

«حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد/ حرم مطهر حضرت معصومه (س)»

انتهای پیام

captcha