اهتزاز پرچم فلسطین بر فراز کلیسایی در چک
کد خبر: 3717709
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
برای نخستین بار صورت گرفت؛

اهتزاز پرچم فلسطین بر فراز کلیسایی در چک

گروه بین‌الملل ـ کلیسای انگلیکان شهر «برنو» جمهوری چک، برای نخستین بار پرچم فلسطین را بر فراز دیوارهای خود به اهتزاز درآورد.

اهتزاز پرچم فلسطین بر فراز کلیسای انگلیکان جمهوری چک

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری مطبوعات فلسطین(صفا)؛ سفارت دولت فلسطین با همکاری هیئت برادری کلیسای انگلیکان در کشور چک برای نخستین بار اقدام به اهتزاز پرچم فلسطین و برپایی نمایشگاه عکس فلسطینی و مراسم افطار در این مکان عبادی کردند.

 ایوان کیوس، شهردار شهر برنو و تامر مصری، کاردار سفارت فلسطین  در مراسم افتتاحیه شب کلیساها، با اشاره به جایگاه معنوی و دینی سرزمین فلسطین، بر اهمیت اعتلای ارزش‌هایی همچون عدالت، آزادی و احترام به حقوق بشر در هر گوشه از جهان تاکید کردند.

کیوس در مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس «فادی ثابت» هنرمند فلسطینی با عنوان«خانواده من از فلسطین است» تصریح کرد: این نمایشگاه به مثابه فرصتی برای آشنایی با زندگی در فلسطین است.

 کشیش میکولاس ویمتال، از کشیشان کلیسای انگلیکان نیز، از همکاری‌ سفارت فلسطین در جمهوری چک با این کلیسا که برای نخستین بار صورت گرفت، تمجید کرد و این اقدام را گامی مثبت در تقویت روابط میان همه مسیحیان و فلسطین به ویژه کسانی که مشتاق بازدید از کلیساهای مهد و قیامت هستند، دانست.

وی با بیان این که ما به احساسات همه مسلمانانی که ماه رمضان را روزه می‌گیرند، احترام می‌گذاریم، گفت: ما می‌خواهیم با این مراسم افطار که توسط سفارت فلسطین در کلیسای برنو برپا شده، نمونه‌ای از تسامح و مدارا را به نمایش گذاریم.

 موسی عتوم، مسئول پرونده اقلیت‌ها در نهاد هماهنگی قدس در جمهوری چک نیز با قدردانی از برافراشتن پرچم فلسطین بر فراز کلیسای انگلیکان به عنوان یک نماد، این اقدام را نتیجه آگاهی ملت اروپا  توصیف کرد و گفت: فداکاری‌های ملت فلسطین و رنج‌ها و دردهای آن‌ها در طول مدت اشغالگری شوم صهیونیست‌ها قابل چشم‌پوشی نیست و اروپایی‌ها نسبت به این مسئله آگاه هستند.

صلاح ابوعمشه، فعال فلسطینی نیز در سخنانی از افزایش فعالیت‌های سفارت فلسطین در جمهوری چک همزمان با حضور در صحنه سیاست و دیپلماسی به ویژه در ماه‌های اخیر ابراز خرسندی کرد.

یادآوری می‌شود، انگلیکانیسم شاخه‌ای از مسیحیت با مرجعیت کلیسای انگلیس است. انگلیکانیسم خود فرقه‌ای مجزا و مستقل در مسیحیت است و جزء هیچ‌یک از فرقه‌های دیگر مسیحیت نظیر کاتولیک، پروتستان، و ارتدکس نیست.

رهبری کلیسای انگلیکن در قلعه کانتربریتعداد پیروان کلیساهای انگلیکن بیش از هفتاد میلیون نفر برآورد شده‌است. انگلیکان‌ها در بسیاری از نقاط دنیا با کلیساهای لیبرال پروتستان ترکیب شده‌اند و با توجه به شباهت‌های بسیار زیاد از نظر سلایق سیاسی، انتخاباتی، ترکیب شغلی و تحصیلی با پروتستان‌های لیبرال در مطالعات جامعه‌شناسی محض به عنوان بخشی از پروتستان‌های لیبرال طبقه‌بندی می‌شوند. با این وجود این مذهب از نظر تاریخی، سازمانی و آئینی کاملاً از پروتستان‌های لیبرال مجزاست.

انتهای پیام

captcha